Pagina 1 van 2
water in kofferbak (220 coupe)
Geplaatst: ma mar 23, 2009 11:42 pm
door tomcat.t16
Hallo,
Ik heb ontdekt dat als het geregend heeft of ik mijn auto heb gewassen er links tussen het wiel en de achterlichten zeg maar wat water onder de bekleding zit. Waar kan dit vandaan komen. Heb onder de auto gekeken maar niets kunnen ontdekken. Geen roest of zo. Ik heb geen flauw idee waar dit vandaan kan komen. Iemand hetzelfde probleem (gehad)?
Groetjes
Geplaatst: di mar 24, 2009 11:01 pm
door Johnny_D
mischien lek koffer klep rubber?
Geplaatst: di mar 24, 2009 11:39 pm
door Silly CVT
Aan de zijkant, achter je bekleding zitten luchtflapjes, daar kán water tussendoor komen. Je kunt even checken of de ze nog goed zitten. 
Geplaatst: di mar 24, 2009 11:58 pm
door tomcat.t16
Dat heb ik al gecheckd maar daar lijkt het niet van te komen...

Geplaatst: wo mar 25, 2009 12:01 am
door Rvelleko
Gat in reservewielruimte ? dat ben ik bij drie 200's tegenkomen toen ik proefritjes ging maken

Geplaatst: wo mar 25, 2009 12:08 am
door tomcat.t16
Het komt ook niet daarvandaan...

Geplaatst: wo mar 25, 2009 12:53 am
door RickO
Bij een MGF kan het ook lekken bij de rubbers van de achterlichten, misschien ook bij een 220 coupe?
Geplaatst: wo mar 25, 2009 6:13 pm
door Robert-220TC
check je achterlichten
kit ze desnoods af (fexibele kit,nissan gebruikt dit voor hun achterlichten van de primeras en micras)
wil ook wel eens dat je achterruit lekt
veelkomende coupekwaal(roest bij de speakers dan hoedenplank als je omhoog kijkt van uit kofferruimte)
Geplaatst: wo mar 25, 2009 9:02 pm
door tomcat.t16
Daar zit wel roest ja, dat ga ik van de zomer ff fixen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de achterruit niet meer lekt? Ik zal binnenkort nog een keer de lamp nakijken. Bedankt voor de tips.
Geplaatst: vr nov 06, 2009 7:08 pm
door type3
Heeft iemand dit al voorgehad bij een 25 (streetwise) bouwjaar 2005?
Ik heb vandaag de verschrikkelijke ontdekking gedaan dat mijn reservewielbak 5cm onder water stond. Iemand een idee vanwaar het water zou kunnen komen?
Geplaatst: vr nov 06, 2009 7:45 pm
door Grade
is het water type 3 of is het ruitenwisservloeistof kan je vloeistof leiding wel eens lek zijn?, maar bij jou is het dus echt water Peter? je kan ook even met de tuinslag sproeien en kijken waar het lekt......
Geplaatst: vr nov 06, 2009 7:48 pm
door tomcat.t16
Ja, bij mij is het echt water, en het komt van de lampen, als ik de auto af sproei dan loopt er een beetje water door naar beneden.
Type 3, gat prikken op het laatste punt. Opschuren, verzinken met zinkspray en daarna tectyleren. Dan loopt het water er meteen uit en minder kans op roest. Heb ik ook zo gedaan.
Geplaatst: vr nov 06, 2009 8:50 pm
door type3
bij mij is het ook echt water, ik heb geen wisser meer vanachter en de leiding van de sproeier is vanvoor afgekoppelt.
Morgen maar eens beginnen met schuren en zoeken waar het water vandaan komt.

Geplaatst: vr nov 06, 2009 9:23 pm
door Mark16v
Peter heb je dit probleem nog steeds met de andere achterlichten? Ik heb er namelijk nooit last van gehad, misschien dat bij jou oude lichten (mijn nieuwe dus :P) de seal niet helemaal goed was.
Geplaatst: za nov 07, 2009 3:20 pm
door type3
Gisteren heb ik er een liter of 10 water uit gehaald, deze nacht heeft het flink geregent, en er staat weer een bodempje in...
Iemand een idee van waar het zou kunnen komen, want vind het toch niet meer zo leuk nu

Geplaatst: za nov 07, 2009 3:33 pm
door Grade
kun je niet vinden waar het wegkomt dan, even met de tuinslag en kijken waar het wegloopt, 10 liter maarliefst

een kapotte rubber kan bijvoorbeeld al een probleem geven...