Pagina 1 van 1
Reparatiekosten hoog/laag/acceptabel?
Geplaatst: di mar 18, 2008 4:34 pm
door Blackadder
Hi,
Vraagske:
Dynamo vervangen (nieuwe erin)
Accu vervangen (nieuwe erin, honda/rover accu orgineel)
Montagekosten (altijd deprimerend hoog, maar goed....

)
Wat moet zoiets kosten denken jullie?
Mijn garage kwam aan een +/- van 450 euro.
Doen/niet doen?

?
Geplaatst: di mar 18, 2008 4:37 pm
door Mista T
Ik zou FF contact opnemen met Vannoort, volgens mij kan dat wel goedkoper...
Geplaatst: di mar 18, 2008 4:47 pm
door Bart-K
idd, denk dat Richard daar wel onder zit

En is nog redelijk in de buurt ook

Geplaatst: di mar 18, 2008 4:49 pm
door Mark16v
wat voor auto?
bij de K-series zit de dynamo aan de voorkant, is redelijk makkelijk bij te komen. Uurtje of 1.5 moet zeker te doen zijn, 450 lijkt me aardig aan de prijs dan.
zie net dat een nieuwe dynamo 289 ex is maar ik zou lekker een gereviseerde halen, ben je ongeveer de helft kwijt.
Geplaatst: di mar 18, 2008 4:54 pm
door Striker
De prijs is op zich wel normaal, aangezien je alleen voor een nieuwe dynamo en accu al ruim 350 euro kwijt bent.
Maar even op Ebay.co.uk zoeken naar een dynamo (daar staan ze regelmatig voor een paar tientjes) en de accu bij de plaatselijke automaterialenzaak halen scheelt je honderden euro's. Monteren van de dynamo is niet echt een moeilijke klus.
Van Noort heeft ook altijd nog wel wat dynamo's op de plank liggen en dat zal ook een stuk goedkoper uitvallen.
Geplaatst: di mar 18, 2008 5:28 pm
door zijnstra
accu kun je zelfs met 3 linkerhanden zelf vervangen

en dat zal je al wat besparen.
als je verder niet al te handig bent met auto's zou ik idd voor een gereviseerde dynamo gaan.
Dynamo vervangen
Geplaatst: vr aug 06, 2010 12:21 am
door ralphgosink
Mijn eerste post over mijn ervaring betreft onderhoud rover 216 si Bj 1999.
14 maanden en 10.000 km geleden (auto vriendin rijdt weinig) dynamo vervangen bij een ex-rover dealer.
Kosten: Dynamo: 248 € ex btw
Arbeidsloon: 48 €
Totaal incl BTW: 352 €
Nu Dynamo weer kapot, betreffende garage op vakantie. (dus moest ik het door iemand anders laten doen, maar geen zin om weer 352 € te betalen, bij een andere garage)
Sloop gebeld en monteur in eigen uren:
Dynamo: 45 €
Arbeidsloon: 25 €
Totaal samen 70 € inclusief
Zo kan het ook. Uiteraard ga ik nog een keer terug naar de ex-rover garage om navraag te doen.
Hoop dat iemand iemand hier iets aan heeft.
MvG
Ralph
Geplaatst: vr aug 06, 2010 9:36 am
door tomcat.t16
Oude dynamo niet weggooien, die kun je laten reviseren.
€70,- is een mooie prijs...
Geplaatst: vr aug 06, 2010 4:23 pm
door Zeppie
idd dat heb ik vorig jaar ook betaald voor mijn oude dynamo,voor 75€ was deze gereviseerd.