Behuizing handgreep zit los

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Sander02
MG-R Freak

Behuizing handgreep zit los

Bericht door Sander02 »

Ik heb 1 handgreep waar ik ooit iets te enthousiast aan getrokken heb om te controleren of de deur wel op slot zat. En toen trok ik de buizing een stuk naar buiten en hoorde ik volgens mij iets in m'n deur vallen.

Als je 'm nu dus open doe, kan je de behuizing anderhalve cm ofzo naar buiten trekken.

Ik zal de deur hiervoor moeten openmaken aan de binnenkant. Ik heb ergens een werkplaats instructiebooekje, maar vroeg me toch ff af of het allemaal vrij makkelijk opengaat.

Sander
416SI 1996
Kirpeknots

Bericht door Kirpeknots »

Heb dit ook gehad bij mijn vorige 45. Ze hebben het gehele mechanisme toen vervangen. (ook wat enthousiast de deut opengerukt)
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Mmmm, hele mechanisme vervangen. Ik ga toch eens zelf een kijkje nemen. Het zal toch wel iets kleins moeten zijn. Maar ja als er iets is afgebroken kan ik me voorstellen dat het helemaal vervangen moet worden. Gelukkig is het m'n achterdeur.
416SI 1996
Henny

Bericht door Henny »

waarschijnlijk is de schroefdraadbus uit het kunstof gescheurd aan de binnenzijde (bij mij was dit ook het geval toen de deur stevig vastgevroten zat!)
Met een beetje mazzel kun je de bus terugplaatsen en met een goede 2 komponentenlijm "bij werken" (inmiddels zit dit bij mij alweer 2 jaar goed op z'n plaats op deze manier. (uurtje knutselen en 4,95E voor de lijm!)

Groet, Henny
MARTIN
MG-R Core

Bericht door MARTIN »

Henny schreef:waarschijnlijk is de schroefdraadbus uit het kunstof gescheurd aan de binnenzijde (bij mij was dit ook het geval toen de deur stevig vastgevroten zat!)
Met een beetje mazzel kun je de bus terugplaatsen en met een goede 2 komponentenlijm "bij werken" (inmiddels zit dit bij mij alweer 2 jaar goed op z'n plaats op deze manier. (uurtje knutselen en 4,95E voor de lijm!)

Groet, Henny

:mrgreen: ik had precies hetzelfde, ik zit nu te wachten tot de lijm loslaat. het zal er wel één van de sloop worden denk ik.
Afbeelding
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ik zie dat mijn bericht uit 2007 is. haha zo lang dus al. Nog steeds niks aan gedaan maar nu kan ik 'm niet meer gebruiken. Elke keer als ik het vergeet trek ik 'm er bijna helemaal uit. Moet er echt op drukken tijdens openen. Gelukkig dus achterdeur.

Ik zal de deur aan de binnenzijde binnenkort dan maar eens gaan openen.
416SI 1996
helliebv

Bericht door helliebv »

gewoon in de kit zetten ,rondom de deurkruk zit die weer als een huis!
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Gewoon van buitenaf bedoel je?
416SI 1996
helliebv

Bericht door helliebv »

ja klopt ik had het twee jaar geleden ook,zit nog steeds vast hoor.

je haalt het zo veel mogelijk naar buiten,dan in de blanke kit zetten en vast drukken 24 uur niet gebruiken en klaar is die.
Arnoud79

Bericht door Arnoud79 »

ow dus ik ben niet de enige, die zn deurding loszit, ik ga er van het weekend eens naar kijken.

Grt. Arnoud
helliebv

Bericht door helliebv »

wel goed droog en vetvrij maken!!maar spreekt voor zich toch.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ik hoop het dit weekend te doen. Het is inderdaad alleen de schroefdraad bus van 1 kant. Dus het is maar een oppervlak van dikke viltstift breed zeg maar.

Heb nog wel goeie montage kit, maar 2 componentenlijm is dus beter?
416SI 1996
Plaats reactie