Pagina 7 van 8

Geplaatst: vr feb 18, 2011 7:54 pm
door matthias117
ach de ene rover mg rijder moet toch niet jaloers zijn op de ander?
we rijden allemaal sowieso de beste auto's :mrgreen:

Geplaatst: vr feb 18, 2011 7:56 pm
door littldevil
matthias117 schreef: de beste auto's
ja heelzeker zal daarom zijn dat ik voor derde keer naar keuring mag :p

Geplaatst: vr feb 18, 2011 8:00 pm
door matthias117
dat heeft te maken met het feit ze hier in belgien geen verstand hebben van auto's :lol:
neem het van mij aan, zou je liever in een groene bm ik weet niet wat duitse rammelkist rijden? :mrgreen:

Geplaatst: di feb 22, 2011 12:30 pm
door Rik
RDW heeft (eindelijk) gereageerd op mijn afspraak verzoek. Donderdag 14.50 is 'the moment of truth'. Dan krijgt 'ie 147kW op papier als het goed is. :D
Dat brengt mij bij de volgende vraag: hoeveel R200/R25/MG ZR T16-T's rijden er a hollande? Die van Mulder ken ik, is die ook omgekeurd? Verder schijnt er nog een te zijn die kampt met electrical malheur en d'r is nog een jongen die er nog aan moet beginnen uit Limburg.

Anyone die er meer kent?

Nu nog even weer met de puntjes op die 'i'-s verder. Ik zal ASAP het een en ander toevoegen over hoe en of wat met zo'n swap. Dan hoef ik niet steeds met een headset op te klussen :lol:

Geplaatst: di feb 22, 2011 5:54 pm
door tomcat.t16
Nee die van Mulder is nog niet omgekeurd, hij heeft wat electronische issues met de ruitenwisser :+, maar is al wel met het Turbo blok door de APK keuring heengekomen.

Geplaatst: do feb 24, 2011 10:59 am
door Rik
Vannacht is ze mee naar huis geweest. 'ns Even kijken of ze ook zo soepel start als ze overnacht op een natte en druilerige oprit...
... Und jawohl. Zijn toch van die kleine dingen die je even moet testen.

De eerste VR6 heeft al ervaren hoe het is om zonder moeite aan snot gereden te worden waarop de bestuurder vervolgens voorzichtig op de kont kruipt of er écht een badge op de achterkant zit die luidt: "Rover". Sorry Mink, ik moet natuurlijk wel even het hele toerenbereik uitproberen. ;) Trekt als een beest en ook touren is geweldig. Is wel een serieuze deelnemer om je van je rijbewijs af te helpen overigens, voor je het weet rijdt je 140km/h en voelt het alsof je 80 rijdt... bij 2700rpm met enkel het wind-geruis van het misplaatste schuifkanteldak rubber op de achtergrond.

Al met al dus een leuke auto is het geworden, enige wat erggg jammer is is dat 'ie lekkerder rijdt dan m'n Coupé reed. :cry:
Vanmiddag dus voor de RDW, ik ben benieuwd hoe zoiets in z'n gang gaat. Zoals ik die gasten hoorde is het allemaal niet zo spannend als men doet vermoeden. :?

Ik ga dat schuifkanteldak rubber even proberen te fixen... :+

Geplaatst: do feb 24, 2011 11:02 am
door tomcat.t16
140 bij 2700rpm? andere 5e versnelling?

Geplaatst: do feb 24, 2011 11:05 am
door Rik
Nog even wat foto'tjes voor de mensen die het Virid-meet topic gemist hebben...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geplaatst: do feb 24, 2011 11:10 am
door Rik
peter.evers schreef:140 bij 2700rpm? andere 5e versnelling?
Jup, zelf samengesteld.
M-gearset met verlengde 5de versnelling, stalen lagers en een korte eindoverbrenging met Torssen-dif. Knallen if you like, en touren if you like.

Code die erbij zou moeten horen heb ik er destijds opgeschreven maar is vervaagd. M7BUT of iets dergelijks. De 7 kan ook een 6 geweest zijn.

Geplaatst: do feb 24, 2011 1:28 pm
door FMB
succes met de keuring! :D

Geplaatst: do feb 24, 2011 2:36 pm
door Rik
Thx, de auto is klaar en het is te kort om nog iets anders aan te gaan pakken. Dus, nu eerst maar eens de bult des onbeantwoorde mails te lijf gaan... :+

Geplaatst: do feb 24, 2011 10:19 pm
door Rik
Dikke vette boe! :(

De 200-Turbo kwam niet door de 4-gassen meting. CO was te hoog. Binnen 8 weken gaan we weer, inmiddels is Mink015 ermee aan het cruisen. Ik kreeg nog wel een complimentje van de keurmeester, maar ondanks dat het zo netjes ingebouwd was, we überhaupt voor de keuring gingen en alles naar behoren functioneerde mocht 'ie, ook niet na lang overleggen met z'n collega's, de auto niet goedkeuren.

Nou jah, op jacht naar een góéde katalysator dus en dan gewoon nog eens. Het was het enige puntje van kritiek namelijk.
Ik ben bang dat er ook nog wel een aantal kinderziektes tevoorschijn komen in de komende weken dus wat dat aangaat moest de auto sowieso voor een checkup even terugkomen.

Geplaatst: do feb 24, 2011 10:23 pm
door Niels 25
leuk dat je dat in Nederland allemaal kan, moest je dat hier doen steken ze u in den bak :D

Geplaatst: do feb 24, 2011 10:32 pm
door Rik
swordfish103 schreef:Mogen ze blijkbaar toch de auto niet goedkeuren, als die verder op IEDER aspect voldoende punten heeft gescoard?
Da's met de APK wel, maar is een gedoogbeleid he. Dit is type-goedkeuring, da's even een ander verhaal. :D

Geplaatst: do feb 24, 2011 10:59 pm
door arjen
Rik schreef: Da's met de APK wel, maar is een gedoogbeleid he. Dit is type-goedkeuring, da's even een ander verhaal. :D
Met de apk wel? Nee hoor..
Mooi dat de auto verder goed door de keuring is gekomen! Alleen maar de katalysator hoeven vervangen is maar een kleinigheidje in verhouding met de rest van het werk.
Zal vast goed rijden deze 200! Doet zijn naam rover '200' ook eer aan nu :D

Geplaatst: do feb 24, 2011 11:04 pm
door Järv
Niels 25 schreef:leuk dat je dat in Nederland allemaal kan, moest je dat hier doen steken ze u in den bak :D
... in nederland laten bouwen ... in nederland laten keuren en op kenteken zetten ... en dan in België invoeren..
probleem opgelost ;)