Pagina 7 van 9
Geplaatst: vr nov 20, 2009 12:49 pm
door Grade
theoretisch is 500km op een tank prima mogelijk, of het slim is is wat anders er hoopt zich natuurlijk nogal wat rotzooi onderin de tank op als je dat door de leidingen krijgt...... ga maar uit van 1/11 1/12
Geplaatst: vr nov 20, 2009 2:09 pm
door markdelange
nou we zullen dan zien of ik de 550 a 650 zal halen (wat met 1op11/12 het geval zou zijn) ben benieuwd maar k heb er weinig vertrouwen in

Geplaatst: vr nov 20, 2009 2:20 pm
door Rik
markdelange schreef:nou we zullen dan zien of ik de 550 a 650 zal halen (wat met 1op11/12 het geval zou zijn) ben benieuwd maar k heb er weinig vertrouwen in

Nogmaals, meet gewoon het verbruik. 550 km op een tank ga je niet redden, tenzij je ervan overtuigd bent dat je reserve niet te snel op gaat...

De enige juiste manier is gewoon even uitrekenen wat 'ie qua verbruik doet.
Geplaatst: vr nov 20, 2009 2:25 pm
door JeroenH
Met 450/500 km net boven het rode streepje zitten doe je het netjes. Dan rijd je zo'n 1 op 12/13.
Geplaatst: vr nov 20, 2009 2:29 pm
door rover-ppd
Ik tank altijd ongeveer na 480 km zit dan net niet op het streepje en tank dan rond de 38 liter, dit is dus 480/38=12.6 km per liter.
Mijn rijgedrag is sportief te noemen dus het verbruik is heel netjes...
Geplaatst: vr nov 20, 2009 3:08 pm
door markdelange
k zit nu halverwege een tank dus het zal mij benieuwen hoeveel km die staat als die leeg is en hoeveel liter er bij in kan
Geplaatst: vr nov 20, 2009 3:29 pm
door Rik
markdelange schreef:k zit nu halverwege een tank dus het zal mij benieuwen hoeveel km die staat als die leeg is en hoeveel liter er bij in kan
Als je niet kan wachten donder je 'm nu toch gewoon weer vol? Dan heb je ook een grove schatting van je gemiddelde verbruik!
Wat voor afstanden rij je gemiddeld? Wat voor wegen? Wat voor rijstijl? Telt allemaal mee...
Geplaatst: vr nov 20, 2009 5:11 pm
door markdelange
rij heel netjes, schakel bij 2500 - 3000 toeren,
rij over het algemeen stad en 80 km wegen.
Geplaatst: zo nov 22, 2009 12:24 pm
door BarryBrm
ik had ook eens geteld,
210 km, 26 liter...
1 op 8

Geplaatst: ma nov 23, 2009 10:32 am
door markdelange
en toch heb ik het idee dat er iets niet klopt. tank is nu bijna leeg en zit net krap op de 300 km. wat dus 1 op 6 zou inhouden. eerst maar eens tanken om te kijken hoeveel liter er in gaat.
Geplaatst: di nov 24, 2009 4:47 pm
door Rik
markdelange schreef:en toch heb ik het idee dat er iets niet klopt. tank is nu bijna leeg en zit net krap op de 300 km. wat dus 1 op 6 zou inhouden. eerst maar eens tanken om te kijken hoeveel liter er in gaat.
... en hoeveel ging erin?
Ik heb net weer mijn Rover klaar voor APK. Spruitstuk was van de kop gekomen, schroefdraad eruit getrokken en nu helicoils erin gezet. Was wel een moeizame klus waarbij ik wederom dacht: "als ie weer klaar is zet ik 'm op marktplaats..."
... Onderweg naar Arnhem even weer lekker zitten spelen. Even kijken of 'ie nog steeds de teller uitreed en een Porsche zitten opdrukken. Gewoon even weer alle frustraties eruit... Sorry guys. Hij gaat écht never weg.
Verbruikstechnisch is spelen met de turbo niet echt goed... gemiddeld verbruik over 180 km van... Hou je vast: 1 op 5,4
@ Bierbal 2: Hoe rij jij? Of zijn die VVC'tjes gewoon écht niet zuinig?
Geplaatst: di nov 24, 2009 11:19 pm
door Bart-K
Zo onzuinig zijn die VVC's niet hoor, ik rij meestal 1:11

Geplaatst: di nov 24, 2009 11:36 pm
door Johnny_D
Ik doe gemiddelt zoon 400km met een tank.
met het laatste beetje kan ik nog 100km doen(als ik rustig rij)
Geplaatst: wo nov 25, 2009 1:45 pm
door JeroenH
Dan is het natuurlijk nog wel een verschil of je hem echt bijna helemaal leeg rijd of dat je gaat tanken zodra ie in de buurt van het rode streepje komt... Of te wel, het aantal liters.
Ik tank vaak 35 liter met zo'n 450km op de teller. Om en nabij de 1:13 dus, soms iets meer, soms iets minder. Denk dat dit redelijk normaal is voor een 214.
Die laatste 15 liter die officieel in je tank (50L) gaat is je reserve en gebruik je nagenoeg nooit, tenzij je het risico wilt lopen om stil te komen staan.
De fout die Mark nu steeds maakt is volgens mij dat hij uit gaat van die totale 50 liter in de tank. Dan lijkt het idd of ie veel gebruikt, maar wat er tot aan het rode streepje uit gaat is dus vele malen minder dan die 50 liter.
Geplaatst: wo nov 25, 2009 3:04 pm
door rover-ppd
Ik heb m'n tank een keer zo leeg gereden dat ie uitviel (Ik weet dat het niet goed is, hetwas ook onopllettendheid van mij) toen kreeg ik er 47.8 liter in....
Geplaatst: wo nov 25, 2009 7:20 pm
door BarryBrm
[quote="Riksel@ Bierbal 2: Hoe rij jij? Of zijn die VVC'tjes gewoon écht niet zuinig?[/quote]
ik denk dat 't komt omdat ik maar korte afstanden rijd.. n als ik vanaf boxtel de snelweg opschiet om in tilburg filmpje te pakken dan rijd ik vaak 160/180 dus.. dat zal het wel zijn
