Pagina 6 van 8

Geplaatst: do feb 17, 2011 10:38 am
door Rik
Nieuwe dag, nieuwe to-do's...
  • Snelheidsmeter fixen
  • Achteruitrijlichten aansluiten
  • Kabelboom inbinden en goed positioneren
  • Remmen installeren
  • ABS fixen
  • Uitlaat pas maken
  • Stekkertjes die "over" zijn labelen en wegbinden (electronische boostcontroller en andere nutteloze zaken...)
  • Front plaatsen

Geplaatst: do feb 17, 2011 11:20 am
door tomcat.t16
Ja, je kunt de accu naar de kofferruimte verplaatsen bijvoorbeeld.

Geplaatst: do feb 17, 2011 11:44 am
door Rik
swordfish103 schreef:Goed bezig Rik (&Viktor.. Die vast tijdens zijn AOD ook nog iets mee knutselt?).
Dit project heb ik alleen gedaan. Vic staat om 6hr. 's ochtends op en op de dagen dat 'ie wel wil en kan is het eigenlijk moeilijk om de draad van een ander op te pakken.

D'r zijn 2 à 3 momenten waarop je een extra setje handen mist, verder sta je elkaar toch alleen maar in de weg. Er is 1 moment waarop je een hefbrug mist, maar ik had er dan ook voor gekozen om de hele voortrein eerst in elkaar te zetten en deze er dan van onder in te planten. Beetje logisch nadenken en je gereedschap goed gebruiken en dan is het piece of cookie. :+

Een frontmount intercooler valt in je bumper, dus opzich is dat een optie. Zoals het nu in de 200 ligt is het bijna allemaal Turbo Coupe, afgezien van de zekeringenkast, relaisbox en accubak. Dat past precies! Je zult het zaterdag zien!

Accu naar de kofferbak is inderdaad een goede optie, ook inverband met gewichtsverdeling. Anderzijds vind ik het persoonlijk ook erg woest staan, zo'n volgepropte motorruimte...

Geplaatst: do feb 17, 2011 7:26 pm
door Rik
Rik schreef:
  • Snelheidsmeter fixen
  • Achteruitrijlichten aansluiten
  • Kabelboom inbinden en goed positioneren
  • Remmen installeren
  • ABS fixen
  • Uitlaat pas maken
  • Stekkertjes die "over" zijn labelen en wegbinden (electronische boostcontroller en andere nutteloze zaken...)
Rik schreef:
  • Front plaatsen
Juist, dat past dus niet. De 200 voorbumper past niet over het radiateur geweld van de 2.0T... Grrr, morgen dus aan het customizen. :mrgreen:

Geplaatst: do feb 17, 2011 7:31 pm
door Mark16v
volgens mij worden heel vaak SPAL fans geplaatst om dit te voorkomen ;)

Geplaatst: do feb 17, 2011 7:33 pm
door Rik
Hmmm, 't is vooral het koelcircuit van de stuurbekrachtiging die het monteren van de voorbumper onmogelijk maakt. Even zien of ik die kan verleggen!

Geplaatst: do feb 17, 2011 8:39 pm
door tomcat.t16
Ik de stuurbekrachtigingsleidingen gebogen.

Geplaatst: do feb 17, 2011 9:20 pm
door Rik
peter.evers schreef:Ik de stuurbekrachtigingsleidingen gebogen.
And now for some clear Dutch?!

Geplaatst: do feb 17, 2011 9:40 pm
door tomcat.t16
Bij mij zaten de fans in de weg. Daar heb ik ze onderdoor gebogen ;)

Ik weet niet wat er in de weg zit bij jou...

Geplaatst: do feb 17, 2011 9:44 pm
door Rik
De rand van de bumper komt tegen de sbk-leiding aan. Ik heb niets te doen meer met techniek, dat werk allemaal en loopt als een zonnetje. Ik denk echter dat het wel fancy is dat er weer een bumper en twee koplampen opkomen. Ik heb plus-minus 1cm extra ruimte nodig tussen de bumper en de sbk. :?

Geplaatst: do feb 17, 2011 11:32 pm
door tomcat.t16
Kun je de leiding niet wat omhoogbuigen en daar waar nodig de dremel erin zetten?

Geplaatst: vr feb 18, 2011 10:11 am
door Rik
Fris begin... Tsja, er zijn twee dingen waar ik een hekel aan heb: pionieren met draadjes en carrosseriewerk wat niet past. De rest valt altijd de overzien. Ik denk dat ik Victors hulp voor deze toch nog even inschakel!

Geplaatst: vr feb 18, 2011 1:42 pm
door arjen
Misschien kun je een andere koeler plaatsen bij een bumperhoek. Zo'n ronde die alfa gebruikt bijvoorbeeld.

Geplaatst: vr feb 18, 2011 4:57 pm
door Rik
't Is al gelukt! :D Zometeen even een blokkie om... Vrrrrrrrr, pssssttt vrrrrr.... :+

Geplaatst: vr feb 18, 2011 5:57 pm
door matthias117
filmen, youtuben, mg-ren zo maak je meteen de helft van dit forum blij ofzo 8) :lol:

Geplaatst: vr feb 18, 2011 7:45 pm
door littldevil
en de andere helft jaloers:p