Pagina 6 van 9

Geplaatst: zo nov 15, 2009 8:52 pm
door JD
rover 25 1.4 meestal ronde de 1 op 13
snelweg zo rond de 1 op 14

Geplaatst: zo nov 15, 2009 9:19 pm
door peter3
MG ZS 120+
gerekend over ~3 jaar 1: 11,5.

Geplaatst: ma nov 16, 2009 11:11 am
door Mista T
Rover 45 IDT

1 : 16.8 over de tijd dat ik de auto in bezit heb.

Geplaatst: di nov 17, 2009 6:25 pm
door Bart-K
MARVON schreef::mrgreen: gisteren een hele dag met een vito op stap geweest.
dat kreng is net zo zuinig als de mg zs met z'n V6.
1:10 valt me toch tegen voor een diesel
Dan zal ie wel helemaal vol hebben gezeten met MG-onderdelen :lol: :mrgreen:

rover 214si 1997

Geplaatst: do nov 19, 2009 7:17 am
door markdelange
nou als ik dat zo lees dan rijd die van mij absoluut niet zuinig, k rij heel rustig (schakelen bij 2,5 toeren) en kan net met een halve tank 150/160 km rijden. Is dat niet een beetje erg veel? zou betekenen dat je met volle tank (50L) 300/320 km kunt rijden. das 1 op 6,4. k vind dat nogal extreem

Geplaatst: do nov 19, 2009 2:10 pm
door Grade
@mark,

En je rijdt een bugatti veryron of een hummer h4?

Geplaatst: do nov 19, 2009 2:20 pm
door Dr Doggystyle
markdelange rijd een rover 214si uit 1997 ;)

Geplaatst: do nov 19, 2009 3:14 pm
door markdelange
ik rijd idd een rover 214si uit 1997. hier uit kan ik dus de k*t conclusie trekken dat hij echt zoveel verbruikt?

Geplaatst: do nov 19, 2009 3:39 pm
door Mista T
De meter van de 200 series is ook niet al te best,

ik zou zeggen hou het eens bij over langere periode, want dan heb je een beetje een goed beeld.
Maar als die dan nog 1 op 6.4 rijd dan klopt er iets niet...

Stel je anders even voor in het voorstel topic met de eventuele veranderingen aan de auto en misschien dat wij dan kunnen zeggen hoe en wat...

Geplaatst: do nov 19, 2009 4:03 pm
door markdelange
zal ik binnenkort ff doen, heb k nu geen tijd voor. kan je nu wel zeggen dat er aan mijn rover totaal niets is veranderd. Ik heb hem ook sinds afgelopen zaterdag, maar k ben bang dat die echt zo veel verbruikt. zou wel zonde zijn want dan gaat hij wel weer weg want das gewoon niet te betalen gezien de km ik rijd

Geplaatst: do nov 19, 2009 5:26 pm
door Rik
:shock:
De tank gewoon een keer vol rammen, dan de trip op 0 en als je weer gaat tanken even snel uitrekenen wat 'ie doet. Ennuh, als ik met de turbo naar mijn ouders ga (plusminus 200 km) met een volle tank rij ik ongeveer iets meer dan een kwart weg... Rij ik weg met een half volle tank, dan kom ik met de meter op reserve weer over dus daar kun je geen peil op trekken...

Op de reserve kun je overigens ook een kleine 150 km rijden :roll:

Geplaatst: do nov 19, 2009 5:29 pm
door Rvelleko
Ik reed de laatste keer 350 Km. op 35 liter, 1:10

Geplaatst: do nov 19, 2009 6:21 pm
door Grade
ik denk dat ik het probleem wel snap Mark, het kan best dat de meter na 160km op de helft staat. Als je daarna 16liter bijvult rij je 1:10 de meter in de auto geeft wat anders aan dan precies de tankinhoud

Geplaatst: do nov 19, 2009 10:23 pm
door JeroenH
Ik rijd vaak 160 a 170 km totdat ie op half vol staat. Vervolgens rijd ik door tot de 230 km, dan staat ie vaak op half leeg!



Ow, wacht ff :oops: dat is hetzelfde :lol:

De meter is dus soms gewoon niet goed te volgen. Lijkt heel veel te verbruiken, maar als je een beetje rijdt zoals ik met de 214, dan rijd je zo'n 1:13. Ik rijd zo'n 150 km per dag, na 1 dag staat ie bijna op de helft, na 2 dagen net iets over de helft. Beide keren tikt ie het midden zo ongeveer aan. Dus gewoon langere tijd rijden en iedere keer met tanken de trip op 0 zetten. Aantal getankte liters x10 en nog een keer de liters x3, dat bij elkaar optellen, dat zal ongeveer gelijk zijn met de trip-teller.
Als er veel verschil in zit moet je je te zware schoenen uit doen voor het rijden.

Geplaatst: do nov 19, 2009 11:32 pm
door Grade
of een baksteen onder het gaspedaal :) maar 1 op 6 dat geloof ik niet

Geplaatst: vr nov 20, 2009 11:23 am
door markdelange
nee ik geloof 1 op 6 dus ook niet. kan ik beter een tank kopen, heb ik nog een beetje fire power ook. en ik heb hele lichte shoenen :P. k schakel altijd netjes tussen de 2500 en 3000 toeren, en juist omdat ik dacht dat die zo zuipt rij ik rustig. Toen mijn dagteller idd op 150 km stond was dat op de helft, nu nog steeds op de helft met 180/185 km dus ben benieuwd waar het straks op uitkomt. Maar als ik uit ga van 1 op 8/9 zit ik ongeveer goed? want dan zou je bijna 500 km met een tank kunnen.