Pagina 5 van 8
Geplaatst: di feb 08, 2011 5:05 pm
door Mink015
Ik overweeg nu een sneller kapsel, of is dit off topic

Snelheid
Geplaatst: di feb 08, 2011 10:22 pm
door Noepie
Kwa instappen en uistappen kan je wat snelheid eruit winnen

.
Greetings noepie
Geplaatst: wo feb 09, 2011 8:27 am
door Rik
Een petje is ook leuk...

Geplaatst: wo feb 09, 2011 12:35 pm
door Rik
Maandagmiddag zijn de motorsteunen geplaatst en gisteravond zijn Victor en ik bezig geweest met het blok opbouwen voor inbouw. Vanochtend ben ik lekker vroeg begonnen en inmiddels is het erg vol onder de motorkap.
De T16 ligt erin. Ik had graag een foto'tje geplaatst, maar de accu van de camera is leeg. Inmiddels zitten de Coupé veren en dempers eronder, versnellingsbak zit erin. Lastig dat ik er alleen voor sta vandaag (Victor is aan het afstuderen).
Als het koelsysteem erin zit, de stuurstang weer gemonteerd is, moeten we nog met de elektronica aan de gang en dan is het tijd voor de puntjes op de 'i'. Vanavond is Victor er weer bij en ik hoop dan met de elektronica te gaan stoeien.

Geplaatst: do feb 10, 2011 4:02 pm
door Rik
Toch grappig hoe om te zien wat de gelijkenissen zijn van een 200-bubble en mijn Coupe op de vooras, het bijzonderste vind ik toch wel hoe vol een bubble lijkt met een 2.0T op de vooras.
Ik ga nog even de laatste leidingen aansluiten. Hopen dat 'ie vanavond start. Duimen dus...
Geplaatst: do feb 10, 2011 5:42 pm
door ColinB
Ziet er goed uit, begint bij mij nu ook wel te kriebelen...

Geplaatst: do feb 10, 2011 7:54 pm
door Johnny_D
goh, de coupe ook al uit elkaar getrokken zie ik.
ben stiekum toch wel erg benieuwd naar hoe en wat met die diesel.
Het zou voor mij namelijk een hele goeie optie zijn om er bij mij ook L serie in te gooien. Met name omdat ik elke week zoiezo al 500km rij. en dat is dan alleen nog maar naar mn werk
Geplaatst: do feb 10, 2011 7:59 pm
door Rik
Yeah, had wat leuke motor-assets hangen voor de bubble die we goed konden gebruiken en ach, geef mij een ratel met dop 17 ik kom een heel eind in een uurtje...
Dat ombouwen naar diesel word nog een hell-of-a-job, hopen dat 'ie in april klaar is.

Geplaatst: do feb 10, 2011 8:09 pm
door Johnny_D
ik heb je der ff over gemailt

Geplaatst: do feb 10, 2011 8:25 pm
door matthias117
komt er een diesel in de coupe?
of lees ik het verkeerd?
Geplaatst: do feb 10, 2011 10:23 pm
door Rik
Geplaatst: do feb 10, 2011 11:14 pm
door ColinB
Turbo al horen loeien? :P
Geplaatst: do feb 10, 2011 11:29 pm
door Mink015
Dit zijn nu leuke thuiskomers....
Ikke blij, ikke vroemm vroemm
Geplaatst: wo feb 16, 2011 3:42 pm
door Rik
ColinB schreef:Turbo al horen loeien? :P
Yes! Zojuist heeft 'ie gesponnen als een vernijnige krolse kat.
Helaas moeten de remmen nog gemonteerd worden, evenals de ABS en moet de nieuwe kabelboom ingebonden worden. Dus rijden zat er nog even niet in.
Nu enkel het probleem... Bij het uitzetten is de startonderbreker aangegaan en dat terwijl het ECU al decoded was... KUT! Back to wiring.
@Mink: we bellen vanavond even. Ik ben mijn telefoon vergeten dus heb je nummer niet bij de hand. Anders had je 'm uiteraard even kunnen horen...

Beschouw dit relaas als een teaser!

Geplaatst: wo feb 16, 2011 4:42 pm
door Rik
Rik schreef:Bij het uitzetten is de startonderbreker aangegaan en dat terwijl het ECU al decoded was... KUT! Back to wiring.
Opgelost. De grijns op mijn gezicht is niet meer weg te slaan, even als de kippenvel op mijn armen!

Jammer dat het voor een ander is.

Geplaatst: do feb 17, 2011 1:24 am
door Mink015
Vandaag (woensdag) dus even wezen kijken en gelijk de papieren overhandigt voor de rdw keuring.
In de moderne schone garage gevuld met rovertjes stond mijn bubble.
Een wat raar gezicht want geen voorwielen en verhoogd.
Wat gelijk opviel was de enorm gevulde motorruimte.
"Kan die motorkap nog wel dicht?" Dacht ik.
Rik moet kunnen gedachten lezen want die pakte gelijk een leiding, duwde deze tegen het blok aan en zei: "als ik deze zo monteer gaat je kap probleemloos dicht".
Mijn leken handen voelde hier en daar en alles zat muurvast en bood een zeer solide aanblik. Zo'n intercooler ziet er machtig stoer uit.
Rik wilde hem perse even "laten horen". De beleving was maar kort door de nog niet gemonteerde uitlaat maar ging verder dan alleen horen. Het was meer een dolby surround geluidsbeleving. Ik overwoog heel even schietstoelen te bestellen.
Na zijn eigen aanstaande roverproject te hebben bewonderd (coupe die een krachtige diesel gaat bevatten) welke voorzien was van zeer impossante remmen, maakte we nog wat afspraken. Rik beloofde hierbij ongevraagd nog enige kleine verrichtingen te doen aan mijn auto (klein voor hem, voor mij grote blijmakers) en verliet ik dit kleine rover/mg paradijs en ging verwachtingsvol naar huis.
Nog een paar nachten slapen als een kind die zijn schoen heeft gezet.