Pagina 3 van 3
Geplaatst: vr jul 07, 2006 11:13 am
door MGF
Probeer het gewoon eens opnieuw, misschien is het probleem nu wel opgelost. Het is zeker de moeite waard om daar een kijkje te nemen.
Geplaatst: ma jul 10, 2006 9:04 am
door mgf en mgb
MGF schreef:Probeer het gewoon eens opnieuw, misschien is het probleem nu wel opgelost. Het is zeker de moeite waard om daar een kijkje te nemen.
`
ben nu eindelijk ook te zien op mgf.be
en nog een kleine update.
ben toch eigenwijs geweest maar heb toch mijn eigen luchtfilter geplaatst en niet van k&n. Het is wel een universeel filter. dit kan ooit nog wel een k&n filter worden.
hij heeft een koude lucht aanvoer.
alleen moet nog even een hitteschilt maken.
en ik voel hem echt de pk winst hij trekt veel mooier door en ook het geluid al;)

Geplaatst: ma jul 10, 2006 10:38 am
door Bruno
Mooi, benieuwd echter of hij daadwerkelijk winst geeft. Een Dyno run kan uitsluitsel brengen, want door het forsere geluid, heb je dikwijls het gevoel dat het harder gaat, terwijl het niet zo is.
T'ziet er een mooie filter uit, maar de lange buis van TTB naar cone, baart me een beetje zorgen. Zelfs een originele K&N-buis is voor een MPI een 5-tal cm te lang. Een te lange buis kan de oorzaak zijn van een "dip" in de acceleratiecurve. Doe dus een dyno-run, opdat je weet waar je aan toe bent. Combineer trouwens de filter met een 52mm TTB, ip.v. een plastieken 48mm, en ik garandeer je dat je dan wel degelijk iets zal voelen.

Geplaatst: ma jul 10, 2006 2:47 pm
door mgf en mgb
Bruno schreef:Mooi, benieuwd echter of hij daadwerkelijk winst geeft. Een Dyno run kan uitsluitsel brengen, want door het forsere geluid, heb je dikwijls het gevoel dat het harder gaat, terwijl het niet zo is.
T'ziet er een mooie filter uit, maar de lange buis van TTB naar cone, baart me een beetje zorgen. Zelfs een originele K&N-buis is voor een MPI een 5-tal cm te lang. Een te lange buis kan de oorzaak zijn van een "dip" in de acceleratiecurve. Doe dus een dyno-run, opdat je weet waar je aan toe bent. Combineer trouwens de filter met een 52mm TTB, ip.v. een plastieken 48mm, en ik garandeer je dat je dan wel degelijk iets zal voelen.

52mm gasklep zal nog maar even rusten eerst de tandriem nog.
en waar kan ik met deze auto een run test doen?
en ik merk nog geen dipjes.
en van 0 naar 100 is toch iets je beter geworden
ps wat is jullie verbruik?
Geplaatst: ma jul 10, 2006 2:51 pm
door PeterG
Mooie aankoop
Geplaatst: ma jul 10, 2006 2:56 pm
door Jean
In oktober wordt er normaal gesproken bij mgf.be een dynorun georganiseerd. Hierbij kan iedereen die mee wil, laten meten hoeveel pk's de modificaties uiteindelijk hebben op gebracht. Voor sommige personen vallen deze echter jammer genoeg niet positief uit (Ghostrider)

. Hierbij zijn normaal ook een aantal van mg-r.nl aanwezig.
Als je zelf een afspraak maakt kan je waarschijnlijk meer uitproberen. Instellingen aanpassen en zo proberen om een zo goed moglijke afstelling te krijgen. Dit heeft Bruno volgens mij gedaan toen zijn FPR (fuel pressure regulator) geplaatst is.
Geplaatst: ma jul 10, 2006 3:30 pm
door mgf en mgb
Jean schreef:In oktober wordt er normaal gesproken bij mgf.be een dynorun georganiseerd. Hierbij kan iedereen die mee wil, laten meten hoeveel pk's de modificaties uiteindelijk hebben op gebracht. Voor sommige personen vallen deze echter jammer genoeg niet positief uit (Ghostrider)

. Hierbij zijn normaal ook een aantal van mg-r.nl aanwezig.
Als je zelf een afspraak maakt kan je waarschijnlijk meer uitproberen. Instellingen aanpassen en zo proberen om een zo goed moglijke afstelling te krijgen. Dit heeft Bruno volgens mij gedaan toen zijn FPR (fuel pressure regulator) geplaatst is.
dus dat is een clubdag en dan is er een test bank?
ik zou er graag meer info over willen waar dat is... dan wil ik ook graag mijn klassieker is op de bank.
Geplaatst: di jul 11, 2006 9:21 am
door Jean
http://www.mobitronics.net/mgf/viewtopic.php?t=1460
Dit is de link naar het wat info over vorig jaar. Ik ben zelf ook nog niet geweest (had ik pas mijn F). Er is voor dit jaar nog niets geregeld/over gesproken maar men wil er een jaarlijks 'evenement' van maken.