Pagina 3 van 4
Geplaatst: vr jun 15, 2012 8:04 pm
door StefanS
Vanavond eindelijk tijd gehad..
Maar dit is het resultaat:
http://i45.tinypic.com/2133xw2.jpg
(Vergeten te draaien zie ik net)
Heb ik het nu verkeerd begrepen en ben ik vanaf de verkeerde kant naar de tank toe gegaan? Dus had ik van onderen moeten doen?
Geplaatst: vr jun 15, 2012 8:28 pm
door JB45
In mijn R45 zit er wat als ik de vloerbekleding weghaal in de kofferbak.
Maar is dat niet de opvoerpomp?
De Brandstofpomp van m'n 320d zat bij de motor, dus onder de motorkap.
Geplaatst: vr jun 15, 2012 8:32 pm
door roland
als je op die foto kijkt bij je hand daar zit een ronde bult
er zit dempingsspul over haal dat weg en daar zit de toegang.
Geplaatst: vr jun 15, 2012 10:22 pm
door StefanS
Dat spul is keihard en/of zit heel goed vast.
Kun je er gewoon met een mes in snijden dan ofzow?
Zitten er dan 2 pompjes in die dezelfde taak doen?(motorkap + tank?)
Geplaatst: vr jun 15, 2012 10:34 pm
door JD
handig dat ze dat bitum over de opening van de tank plakken
maar die rotzooi kan idd heel vast zitten. meestal kun je het er met een sterke schroevendraaier / pakkingschraper wel afhakken / breken. Soms breekt het als je er met een hamer opslaat maar dat is niet bij elke auto zo.
Geplaatst: za jun 16, 2012 2:57 pm
door StefanS
Ik heb voorzichtig een paar stukje op verschillende plekken weg gehaald.. maar geen opening te bekennen tot zover.
Heb middenin dat ronde ding geprobeerd, aan de rand en helemaal bij mijn hand op de foto. Maar elke keer kom ik gewoon metaal tegen.
Geplaatst: za jun 16, 2012 8:16 pm
door JB45
Als hij op dezelfde plek zit als bij mij in de R45 (wat ik vermoed dat het is), dan zit hij bij jou onder de gastank.
Geplaatst: ma jun 18, 2012 4:19 pm
door StefanS
Ik heb nog snel even in de kofferbak gekeken maar niets kunnen vinden.
Morgen heb ik een afspraak met Diagnose Service Noord voor een tweedehands pompje en het inbouwen.
Geplaatst: wo jun 20, 2012 9:56 am
door StefanS
Hij loopt weer perfect! Vanmorgen starten in 1x en gewoon lekker blijven lopen, kon op benzine wegrijden. Goh, wat lekker is dat.

Hij bromt er weer over! Letterlijk, want bij het vervangen van de pomp moest mijn al redelijk ver verroeste uitlaat eraf en er weer op en dat heeft niet geholpen. Dus dat is het volgende project.
EDIT: Typfoutjes

Geplaatst: wo jun 20, 2012 10:24 am
door basjebas
mooi om te horen dat het opgelost is!
Geplaatst: wo jun 20, 2012 10:53 am
door roland
maar waar zit nu de toegang to de tank

Geplaatst: wo jun 20, 2012 11:13 am
door StefanS
Volgens Arjen kun je er van bovenaf niet bij. De tank moet er dus onder vandaan.
Geplaatst: wo jun 20, 2012 11:58 am
door roland
Oooo

das minder
Geplaatst: wo jun 20, 2012 1:34 pm
door arjen
Ja jammer dat ze geen luikje aan de bovenkant hebben gemaakt om erbij te kunnen.. Maar nu konden we meteen de tank even spoelen, wat niet overbodig was..

Geplaatst: wo jun 20, 2012 3:48 pm
door roland
zijn ze van de benzine variant ook van metaal net als de diesel''s

Geplaatst: wo jun 20, 2012 3:48 pm
door roland
zijn ze van de benzine variant ook van metaal net als de diesel''s
