Pagina 3 van 5

Geplaatst: zo mar 07, 2010 10:05 am
door mgron
en kijk ook eens goed naar je massa kabel kan ook een probleem zijn had ik bij de vorige auto ook

Geplaatst: zo mar 07, 2010 12:13 pm
door Chrisjuh
Misschien zit je dynamo wel helemaal vast dan, dat hij niet ronddraait zeg maar,
dat verklaart waarom je snaar zo gaat piepen met aanslepen, en je startmotor erg veel moeite heeft om hem rond te krijgen..
Ik weet niet of de dynamo bij de 25 met een losse snaar zit?, anders kan je die misschien loshalen? of in ieder geval even loshalen en kijken of ie met de hand gewoon ronddraait;)

Geplaatst: zo mar 07, 2010 12:18 pm
door tomcat.t16
Bam heeft gelijkt. Als je accu kapot is dan kun je er zoveel startkabels en andere voertuigen aanhangen. Dan gaat het niet werken. Maak de minpool van de accu los en hang daar de startkabel (min) aan. De plus natuurlijk op de plus ;)

Geplaatst: wo mar 10, 2010 12:05 am
door Dr Doggystyle
en is ie al bij de garage / zijn ze er al achter wat het is ?

Geplaatst: wo mar 10, 2010 12:59 am
door JeroenH
Ik ben vanavond gebeld dat ie weer klaar is. Nieuwe accu en een paar kabels vervangen ofzo...zal het morgenavond met het ophalen wel precies horen. Kosten € 85,-, dus ik ben weer blij dat het niet om enorme bedragen gaat! Hopen dat ie het nu ff goed blijft doen!

Geplaatst: wo mar 10, 2010 7:32 pm
door JD
:D

Geplaatst: do mar 11, 2010 12:19 am
door JeroenH
Heerlijk is dat, eindelijk weer in je eigen auto rijden! Heb uit pure noodzaak de BMW van mn vader anderhalve week moeten gebruiken :lol: ;)

Reparaties waren een nieuwe accu en een aantal verbindingen/aansluitingen heeft ie weer een beetje opgeknapt waardoor het allemaal iets beter contact maakt en werkt. Rijd weer als een zonnetje!

Geplaatst: do mar 11, 2010 12:28 am
door Smurfing
Heb jij dat nou ook dat je de eerste week met angst en beven de auto uitzet? :P

Geplaatst: do mar 11, 2010 1:07 am
door JeroenH
Haha, ja, ik stap idd met angst in als een keer het licht niet aan gaat als ik de deur open doe...blijkt mn schakelaar even te blijven hangen :lol:

Geplaatst: do mar 11, 2010 9:21 am
door JeroenH
Ok, nieuw probleem...

Reed vandaag naar mijn werk, gaat in eens mn accu lampje branden. Ik gelijk maar de radio en verwarming uitgedaan en toen het licht genoeg was ook mn lampen.

Op het werk direct even nagemeten: spanning, met draaiende motor, op de accu is 11,5 volt. Is dan toch (ook) mijn dynamo kapot? Gisteren had ik het nog nagemeten en was de spanning 13,8 volt met draaiende motor en 12,5 volt zonder.

Geplaatst: do mar 11, 2010 9:29 am
door Micro
Dan zou ik idd toch aan je dynamo gaan denken:? moet eigenlijk bijna wel aangezien je net een nieuwe accu hebt.

Zou het probleem dus ook snel fixen want accu's vinden het niet lekker om helemaal ontladen te worden.

Wat een problemen allemaal weer, succes.

Geplaatst: do mar 11, 2010 1:43 pm
door JD
ik ben dr bang voor dat dan idd je dynamo kapot is :?

Geplaatst: do mar 11, 2010 3:40 pm
door JeroenH
Net de auto weer opgehaald van een garage hier in de buurt van mn werk. Ideaal dat mn werk daar ook veel regelt, heb dr nu een splinter nieuwe dynamo in (geplaatst en al) voor € 191,59 incl. BTW. Normaal was een nieuwe dynamo geloof ik al iets van 160 excl. BTW :lol:

Auto doet het nu weer goed, laad weer bij en rijd lekker. Nu hopen dat dit zo blijft :lol:

Bedankt allemaal voor de adviezen en het meedenken!

Geplaatst: do mar 11, 2010 4:05 pm
door Dr Doggystyle
top man, gelukkig dat het weer allemaal gefixed is

Geplaatst: ma apr 12, 2010 12:49 pm
door JeroenH
Gisteren is mijn koppakking gesprongen. Pas na 2ton, heeft ie toch netjes gedaan. Het is alleen jammer dat ik op dit moment geen geld/tijd heb voor reparatie en geen geld/tijd om een andere auto te kopen.
Moet nog even kijken hoe ik het nu ga doen, maar k*t is het in ieder geval wel...
Waarschijnlijk gaat alles verkocht worden in onderdelen, projectjes die ik had liggen gaan niet meer door. Auto gaat de deur uit en er komt iets betrouwbaarders voor terug. De laatste tijd kreeg ik steeds meer last van rammeltjes en kraakjes en de uitlaat gaat ook niet lang meer mee

Geplaatst: ma apr 12, 2010 1:16 pm
door FMB
Zonde man :( Sterkte ermee..