Pagina 3 van 4
Geplaatst: di jun 09, 2009 5:14 pm
door tutuur
weet je dit heel zeker
is de remmerij en ophanging en dergelijken dan ook hetzelfde van een na of turbo coupé?
Geplaatst: di jun 09, 2009 6:21 pm
door tomcat.t16
kennelijk...
Geplaatst: di jun 09, 2009 8:03 pm
door Mark16v
tutuur schreef:weet je dit heel zeker
is de remmerij en ophanging en dergelijken dan ook hetzelfde van een na of turbo coupé?
Ja, bij de Coupe is alles gelijk. Onderstel verschilt alleen in veren (ivm gewicht motorblok) maar schokbrekers, remmerij, zelfs antirollbars is allemaal identiek bij de 1.6, 2.0 en 2.0 Turbo.
Dus OF de 1.6 en 2.0 zijn overbemeten OF de 2.0 Turbo is onderbemeten.
Laten we het maar op dat laatste houden.

Geplaatst: di jun 09, 2009 8:09 pm
door tutuur
dat lijkt idd het meest voor de hand liggend :P
Re: Turbo ombouw coupé
Geplaatst: za jun 13, 2009 10:45 am
door tomcat.t16
peter.evers schreef:Ik ben van plan een turbo blok in mijn coupe te leggen. Moet de auto dan opnieuw gekeurd worden? Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben? Ik lees iets over 40% vermogen blablabla. Maar hoe zit dat?
100KW-147KW is meer dan 40%. Wat te doen?
Ik heb de RDW gebeld, EN ben gisteren bij de RDW in Den Bosch geweest en ik heb goed nieuws. Voor iedereen die een auto van vóór 1998 heeft en er wat voor blok dan ook in heeft gelegd, ga allen naar de RDW om voor €47,- je kenteken te laten aanpassen en je auto opnieuw te laten wegen. WANT sinds 1 mei j.l. zijn er een hoop regels komen te vervallen. Geluidstest en wegliggingstest hoeven niet meer en je kunt dus bij een regionaal keuringsstation je kenteken laten aanpassen.
MITS, je kunt aantonen waar de motor vandaan komt. (papieren van donorauto oid)
Ik hoop dat jullie net zoals ik blij zijn met dit goede nieuws.
Groeten
Geplaatst: za jun 13, 2009 11:33 am
door JeroenH
Dat klinkt bijzonder goed!
Is er misschien toch nog hoop dat er ooit een 2.0T in mijn 200mk3 komt

Re: Turbo ombouw coupé
Geplaatst: za jun 13, 2009 12:59 pm
door Dr Doggystyle
peter.evers schreef:
Voor iedereen die een auto van vóór 1998
hmm dan kan ik een leukje blokje in de 400 laten plaatsen
maar dat is idd goed nieuws zo , scheelt weer kosten enzo
Geplaatst: za jun 13, 2009 5:12 pm
door tutuur
wow dat scheelt idd heel veel kosten!!!!
is het dan niet zo dat de auto ook geleverd moet zijn geweest met het andere blok?
Geplaatst: za jun 13, 2009 5:43 pm
door tomcat.t16
Zover ik en de RDW weten, niet

Geplaatst: za jun 13, 2009 5:52 pm
door tutuur
hmmm dus ik heb straks een 2l 16v op kenteken in de r5 :P
die turbo vinden ze toch niet

Geplaatst: za jun 13, 2009 9:39 pm
door Mean Green
en na 1998 dan ???
moet je dan wel al die testen doen dan ??
Geplaatst: zo jun 14, 2009 1:37 am
door tomcat.t16
Klinkt misschien een beetje dom... maar dat heb ik niet gevraagd. Was niet interessant voor mij, maar volgens mij gelden daar wel andere regels voor ja. Voor zover ik kon bekijken.
Geplaatst: ma jun 15, 2009 7:46 am
door tomcat.t16
Auto's van 1998 en jonger moeten weer aan andere (strengere) eisen voldoen dus die moeten in de meeste gevallen die tests wel doen. Heb ik nog even na gevraagd.De RDW moet ook wel wat verdienen natuurlijk.

Geplaatst: ma jun 15, 2009 12:45 pm
door JeroenH
Moet de auto dan ook geleverd zijn met het blok wat er in komt te liggen? Of mag je het ook een compleet ander blok zijn?
Of te wel: een 220 zonder turbo kan je voor 47 euries met turbo op kenteken krijgen, maar doen ze dat ook met een 214mk3 als daar een 2.0T in gelepeld wordt? Of moet die dan wel gekeurd worden omdat die nooit zo geleverd is?
Geplaatst: ma jun 15, 2009 4:48 pm
door tomcat.t16
Zover ik weet kan dat ja. Al leg je er een F16 motor in

Geplaatst: ma jun 15, 2009 7:04 pm
door tutuur
ik denk dat dan de RDW je laatste zorg is
