is de remmerij en ophanging en dergelijken dan ook hetzelfde van een na of turbo coupé?
Turbo ombouw coupé
-
tutuur
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Ja, bij de Coupe is alles gelijk. Onderstel verschilt alleen in veren (ivm gewicht motorblok) maar schokbrekers, remmerij, zelfs antirollbars is allemaal identiek bij de 1.6, 2.0 en 2.0 Turbo.tutuur schreef:weet je dit heel zeker![]()
is de remmerij en ophanging en dergelijken dan ook hetzelfde van een na of turbo coupé?
Dus OF de 1.6 en 2.0 zijn overbemeten OF de 2.0 Turbo is onderbemeten.
Laten we het maar op dat laatste houden.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
Re: Turbo ombouw coupé
peter.evers schreef:Ik ben van plan een turbo blok in mijn coupe te leggen. Moet de auto dan opnieuw gekeurd worden? Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben? Ik lees iets over 40% vermogen blablabla. Maar hoe zit dat?
100KW-147KW is meer dan 40%. Wat te doen?
Ik heb de RDW gebeld, EN ben gisteren bij de RDW in Den Bosch geweest en ik heb goed nieuws. Voor iedereen die een auto van vóór 1998 heeft en er wat voor blok dan ook in heeft gelegd, ga allen naar de RDW om voor €47,- je kenteken te laten aanpassen en je auto opnieuw te laten wegen. WANT sinds 1 mei j.l. zijn er een hoop regels komen te vervallen. Geluidstest en wegliggingstest hoeven niet meer en je kunt dus bij een regionaal keuringsstation je kenteken laten aanpassen.
MITS, je kunt aantonen waar de motor vandaan komt. (papieren van donorauto oid)
Ik hoop dat jullie net zoals ik blij zijn met dit goede nieuws.
Groeten
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
-
JeroenH
- Dr Doggystyle
- Beheerder
- Berichten: 26498
- Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
- Woonplaats: het MG-R Forum
Re: Turbo ombouw coupé
hmm dan kan ik een leukje blokje in de 400 laten plaatsenpeter.evers schreef: Voor iedereen die een auto van vóór 1998
maar dat is idd goed nieuws zo , scheelt weer kosten enzo
Laatst gewijzigd door Dr Doggystyle op za jun 13, 2009 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
-
tutuur
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
tutuur
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond
-
JeroenH
Moet de auto dan ook geleverd zijn met het blok wat er in komt te liggen? Of mag je het ook een compleet ander blok zijn?
Of te wel: een 220 zonder turbo kan je voor 47 euries met turbo op kenteken krijgen, maar doen ze dat ook met een 214mk3 als daar een 2.0T in gelepeld wordt? Of moet die dan wel gekeurd worden omdat die nooit zo geleverd is?
Of te wel: een 220 zonder turbo kan je voor 47 euries met turbo op kenteken krijgen, maar doen ze dat ook met een 214mk3 als daar een 2.0T in gelepeld wordt? Of moet die dan wel gekeurd worden omdat die nooit zo geleverd is?
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond

