Turbo ombouw coupé

214 216 218 220 25
tutuur

Bericht door tutuur »

weet je dit heel zeker :shock:

is de remmerij en ophanging en dergelijken dan ook hetzelfde van een na of turbo coupé?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

kennelijk...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

tutuur schreef:weet je dit heel zeker :shock:

is de remmerij en ophanging en dergelijken dan ook hetzelfde van een na of turbo coupé?
Ja, bij de Coupe is alles gelijk. Onderstel verschilt alleen in veren (ivm gewicht motorblok) maar schokbrekers, remmerij, zelfs antirollbars is allemaal identiek bij de 1.6, 2.0 en 2.0 Turbo.

Dus OF de 1.6 en 2.0 zijn overbemeten OF de 2.0 Turbo is onderbemeten. ;)

Laten we het maar op dat laatste houden. ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

dat lijkt idd het meest voor de hand liggend :P
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Re: Turbo ombouw coupé

Bericht door tomcat.t16 »

peter.evers schreef:Ik ben van plan een turbo blok in mijn coupe te leggen. Moet de auto dan opnieuw gekeurd worden? Zijn er mensen die dit ook gedaan hebben? Ik lees iets over 40% vermogen blablabla. Maar hoe zit dat?

100KW-147KW is meer dan 40%. Wat te doen?


Ik heb de RDW gebeld, EN ben gisteren bij de RDW in Den Bosch geweest en ik heb goed nieuws. Voor iedereen die een auto van vóór 1998 heeft en er wat voor blok dan ook in heeft gelegd, ga allen naar de RDW om voor €47,- je kenteken te laten aanpassen en je auto opnieuw te laten wegen. WANT sinds 1 mei j.l. zijn er een hoop regels komen te vervallen. Geluidstest en wegliggingstest hoeven niet meer en je kunt dus bij een regionaal keuringsstation je kenteken laten aanpassen.

MITS, je kunt aantonen waar de motor vandaan komt. (papieren van donorauto oid)

Ik hoop dat jullie net zoals ik blij zijn met dit goede nieuws.

Groeten
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Dat klinkt bijzonder goed!
Is er misschien toch nog hoop dat er ooit een 2.0T in mijn 200mk3 komt :twisted:
Gebruikersavatar
Dr Doggystyle
Beheerder
Berichten: 26498
Lid geworden op: vr feb 06, 2004 3:29 pm
Woonplaats: het MG-R Forum

Re: Turbo ombouw coupé

Bericht door Dr Doggystyle »

peter.evers schreef: Voor iedereen die een auto van vóór 1998
hmm dan kan ik een leukje blokje in de 400 laten plaatsen :mrgreen: :lol:

maar dat is idd goed nieuws zo , scheelt weer kosten enzo
Laatst gewijzigd door Dr Doggystyle op za jun 13, 2009 6:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
tutuur

Bericht door tutuur »

wow dat scheelt idd heel veel kosten!!!!

is het dan niet zo dat de auto ook geleverd moet zijn geweest met het andere blok?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Zover ik en de RDW weten, niet ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
tutuur

Bericht door tutuur »

hmmm dus ik heb straks een 2l 16v op kenteken in de r5 :P

die turbo vinden ze toch niet :lol:
Mean Green

Bericht door Mean Green »

en na 1998 dan ???
moet je dan wel al die testen doen dan ??
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Klinkt misschien een beetje dom... maar dat heb ik niet gevraagd. Was niet interessant voor mij, maar volgens mij gelden daar wel andere regels voor ja. Voor zover ik kon bekijken.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Auto's van 1998 en jonger moeten weer aan andere (strengere) eisen voldoen dus die moeten in de meeste gevallen die tests wel doen. Heb ik nog even na gevraagd.De RDW moet ook wel wat verdienen natuurlijk. :mrgreen:
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Moet de auto dan ook geleverd zijn met het blok wat er in komt te liggen? Of mag je het ook een compleet ander blok zijn?

Of te wel: een 220 zonder turbo kan je voor 47 euries met turbo op kenteken krijgen, maar doen ze dat ook met een 214mk3 als daar een 2.0T in gelepeld wordt? Of moet die dan wel gekeurd worden omdat die nooit zo geleverd is?
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Zover ik weet kan dat ja. Al leg je er een F16 motor in ;)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
tutuur

Bericht door tutuur »

ik denk dat dan de RDW je laatste zorg is :lol:
Plaats reactie