Pagina 12 van 13
Geplaatst: do apr 21, 2011 12:11 pm
door mixtuurorgel
Voorkant heeft wel iets van die oude bussen uit de 40 en 50tiger jaren.
Het is niks en wordt niks, Chinezen hebben nou eenmaal geen "Englisch Style "..
Geplaatst: do apr 21, 2011 12:31 pm
door tomcat.t16
mixtuurorgel schreef:Voorkant heeft wel iets van die oude bussen uit de 40 en 50tiger jaren.
Het is niks en wordt niks, Chinezen hebben nou eenmaal geen "Englisch Style "..
Daar heb je gelijk in.
Geplaatst: do apr 21, 2011 12:36 pm
door bam
Steven Rover schreef:Dus kunnen we straks allemaal onze Rover 75 houden met de toren hoge benzine prijzen door een Hybride Conversie te doen

Ik rijd gemiddeld 1 op 17 met mijn 75 dus voor mij geen stekker

Geplaatst: vr apr 22, 2011 9:24 pm
door arjan_m
1 op 17??
Dat wil ik ook halen..... Ik ben al blij als ik 1 op 12 haal....
Geplaatst: vr apr 22, 2011 11:39 pm
door Bart-K
1:12

da's wel erg weinig, met mijn ZT reed ik ook rond de 1:17
Geplaatst: vr apr 22, 2011 11:50 pm
door bam
arjan_m schreef:1 op 17??
Dat wil ik ook halen..... Ik ben al blij als ik 1 op 12 haal....
En dan gewoon op de linkerbaan, maar jij heb toch ook diesel? alleen een automaat dacht ik.
Geplaatst: za apr 23, 2011 12:05 pm
door bam
Even laten chiptunen bij mij ging het verbruik toen ook omlaag van 7.---- naar 6.----- liter/ 100 km.
En die standkachel doet het nog steed niet 
Geplaatst: za apr 23, 2011 1:35 pm
door mixtuurorgel
Bij wie heb je de auto laten chiptunen ? ik heb er een Roverron kastje in, geloof niet dat die daarmee 1-17 kan halen
Geplaatst: za apr 23, 2011 1:47 pm
door bam
mixtuurorgel schreef:Bij wie heb je de auto laten chiptunen ? ik heb er een Roverron kastje in, geloof niet dat die daarmee 1-17 kan halen
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... c&start=32
Geplaatst: za apr 23, 2011 9:28 pm
door arjan_m
Nu rijdt ik eigenlijk wel veel korte stukken, woon/werk is 15 km enkel, dus dagelijks 30 km.
Daarnaast in het weekend de boodschappen en één per maand eens naar Geleen. Dus wel vaak korte stukjes eigenlijk. Ik heb de auto nu een half jaar, en een 10.000 km gereden. Nu was dat wel in de winter, dus ik hoop dat het verbruik nu iets omlaag gaat.
Maar ik blijf zeggen dat ik 1:17 nog steeds heel zuinig vindt. Bij mijn vorge 75 diesel (schakel, toen met dik 40.000 km per jaar) reed ik nooit zuiniger dan 1:14, en toen werkte ik nog in Weert. Dus wat doe ik fout??
Geplaatst: za apr 23, 2011 9:52 pm
door bam
arjan_m schreef: Dus wat doe ik fout??
Ik weet het niet?
Maar ik heb een pierburg luchtmassameter met mafam K&N luchtfilter EGR vervangen door dummy en het pcv filter vervangen door een gemodificeerde.
Maar mogelijk dat jou thermostaat niet optimaal werkt, het kan zijn dat hij te vroeg opent. Als je temperatuur meter op 9 uur staat kan hij 75 graden zijn maar ook 95 graden dit zit in de meter om te voorkomen dat hij fluctueerd.
Gaat je thermostaat dus bij 75 graden open zie je dat niet op je meter maar merk je dat aan je brandstofverbruik.
Geplaatst: di apr 26, 2011 11:11 pm
door arjan_m
Vandaag even bij Richard geweest, en inderdaad; de thermostaat heeft zijn langste tijd gehad. Dus binnenkort maar even laten vervangen, even wachten op de vakantiecentjes

Geplaatst: wo apr 27, 2011 9:40 pm
door Bart L
arjan_m schreef: Dus wat doe ik fout??
Ik ben er met de 75 Diesel (schakelbak) eens op gaan letten.
Na het tanken de meetwaarden gereset en vandaag eens gekeken. Afgelopen dagen waren gemengd gebruik, lokaal in het dorp (wordt ie niet warm van), naar Tilburg op en neer en vandaag in de spits naar Den Haag en terug. Ik rij standaard te hard maar trek wel rustig weg en maak waar mogelijk gebruik van de cruise control.
Vanmiddag stond ie op een zeer nette 5.5L per 100 Km.
Geplaatst: vr apr 29, 2011 12:45 pm
door hAz
Met automaat en dagelijks gemengd verkeer, korte ritten (2x 25km en nog 1x 10 km) haal ik ongeveer 1:16 a 1:17 met mijn 75 2.0 CDT automaat. Geen mod's.
Heel lange ritten iets zuiniger, ga dat komende vakantie eens bijhouden.
Greetz, Han
Geplaatst: vr apr 29, 2011 10:44 pm
door Pim
Hi,
Steevast tussen de 1:16,5 en de 1:17.
Ook in de zomer bij lange ritten over de Autobahn bij een snelheid van veelal 160 op de teller.
In de winter met bijvoorbeeld skibox wordt het uiteraard wat slechter: 1:14.
Groet, Pim
Geplaatst: za apr 30, 2011 11:44 pm
door kerkhoff.gjwm
De diesels rijden flink zuiniger dan de benzine-uitvoeringen. Als ik met mijn 2.0v6 een gemiddelde haal van 1:10 ben ik al tevreden.