Pagina 2 van 2
Geplaatst: do dec 16, 2004 6:42 pm
door Rob 416 Si
idd
-verstopte radiateur
-kapotte waterpomp?
-klep kapot van warm/koud mechanisme
Ehm die radiateur heb je ook 2 potjes voor, 1 voor te ontstoppen en 1 voor lekken te dichten. (wel goeie volgorde aanhouden

)
tis in iig niet goed als je 10 km moet rijden voor warme lucht

Geplaatst: do dec 16, 2004 8:01 pm
door CRualA
bij mij is er ook nog genoeg koelvloeistof in,maar ook het dus echt als hij warm staat dat er dan nog geen warme lucht uitkomt of toch heel weinig
maar het is precies typisch voor een 400?
Geplaatst: vr dec 17, 2004 8:55 am
door Rob 416 Si
Zoals al eerder gezegd, ik heb ook een 400 en nergens last van.
Geplaatst: wo feb 09, 2005 10:31 am
door Sander02
Ik heb het probleem ook.

verwarming
Geplaatst: do feb 10, 2005 11:42 pm
door Brutus
Ik vind ook dat het lang duurt eer de auto een beetje op temperatuur komt..
Maar dat is het systeem wat ze bij rover hanteren.. Eerst wordt de motor goed opgewarmt voordat er warmte door je kachelradiateur gaat.. Dit is gedaan om je blok zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te krijgen en gaat ten koste van de warmte voor de bestuurder.. Wel vind ik het raar als je de temperatuur regelaar in de stand voorruit/bovenwarmte zet er dan koude lucht uit de 2 middelste openingen komt ipv warme lucht..Als ik de regelknop op alleen bovenwarmte zet komt er wel warme lucht uit.. Een rare insteling naar mijn mening.. Of misschien klopt er bij mij iets niet dat kan ook nog..
Re: verwarming
Geplaatst: vr feb 11, 2005 12:03 pm
door CRualA
Brutus schreef:Ik vind ook dat het lang duurt eer de auto een beetje op temperatuur komt..
Maar dat is het systeem wat ze bij rover hanteren.. Eerst wordt de motor goed opgewarmt voordat er warmte door je kachelradiateur gaat.. Dit is gedaan om je blok zo snel mogelijk op bedrijfstemperatuur te krijgen en gaat ten koste van de warmte voor de bestuurder.. Wel vind ik het raar als je de temperatuur regelaar in de stand voorruit/bovenwarmte zet er dan koude lucht uit de 2 middelste openingen komt ipv warme lucht..Als ik de regelknop op alleen bovenwarmte zet komt er wel warme lucht uit.. Een rare insteling naar mijn mening.. Of misschien klopt er bij mij iets niet dat kan ook nog..
is bij mij ook zo dacht ik,tja de verwarming van een 400 heeft zo zijn eigen karakter zulle we maar zegge
