Pagina 2 van 3
Geplaatst: vr jun 11, 2004 1:26 pm
door Gerald-17
ah okay heb je er dan ook nog andere schokbrekers onder geschroefd dan?
Geplaatst: vr jun 11, 2004 1:52 pm
door Järv
Gerald-17 schreef:ah okay heb je er dan ook nog andere schokbrekers onder geschroefd dan?
Als die vraag aan mij is is m'n antwoord "ja natuurlijk".
De orginele schokbrekers slijten ook ... dus als je een 2e-hands auto koopt en 'm alleen verlaagd met veren (en dus de orginele schokbrekers laat zitten) ben je in mijn ogen zwaar verkeerd bezig.
een auto moet in de eerste plaats goed en veilig zijn ... daarna pas hoort de "bling" te komen.
Helaas gebeurt het maar al te vaak net andersom ... men wil er heftig uitzien maar denkt totaal niet aan de gevolgen (zoals die ito's die hun veren krimpen door ze te verhitten e.d.) en rijd dan in een mooie maar gevaarlijke auto..... en dan is het altijd een ander z'n fout als het helemaal verkeerd gaat.
Oh ... en ff voor het geval dat ... ik heb geen wereld salaris en ik moet ook elke euro omdraaien voordat ik 'm uitgeef.
@ Rob,
Elke zichzelf respecterende automaterialenhandel kan je aan apex, koni, monroe, eibach e.d. helpen.
ik haalde de mijne bij P&K in Hellevoetsluis ... bedrijf zit er nog steeds met dezelfde goede mensen .. heet nu Kooijman.
http://www.penk.nl
Bij zulk soort bedrijven kan je vaak ook terecht voor orginele of betere schijven en remblokken etc.
Cheers,
Dennis

Geplaatst: vr jun 11, 2004 2:29 pm
door Rob 416 Si
Tjah dan wordt het wel meteen weer een erg duur geintje denk ik. Zo'n verlagings set kost al 170 euro....

Geplaatst: vr jun 11, 2004 2:40 pm
door 416sí señor
Tjah dan wordt het wel meteen weer een erg duur geintje denk ik. Zo'n verlagings set kost al 170 euro....
Wat voor een? En wat zit daar bij? Onder een set versta ik veren en dempers, en 170 euro is wat aan de lage kant voor dat

.
Gr. Tomas
Geplaatst: vr jun 11, 2004 2:44 pm
door Rob 416 Si
Verlagings set...dat zijn alleen de veren dus.
Geplaatst: vr jun 11, 2004 2:45 pm
door Järv
Hya Rob,
Dat ligt eraan hoe je het bekijkt .... als je vering slap is heb je zowiezo nieuwe schokbrekers nodig ... en dan kunnen Rooie Koni's nog wel eens goedkoper uitvallen dan de orginele van de roverdealer.
Je zou eigenlijk eens een rondje in die van mij moeten rijden... dan merk en voel je het verschil tussen standaard en apex/koni.
Persoonlijk vind ik het het geld meeeeeeer dan waard (maar de shocks van m'n 416 waren dan ook echt versleten toen ik 'm kocht)
cheers,
Dennis

Geplaatst: vr jun 11, 2004 2:50 pm
door Rob 416 Si
Ow, hij kraakt wel een beetje rechts achter. Maar ze zijn zeker niet versleten hoor, het is gewoon dat ik em liever iets strakker had gehad. Ben hiervoorheen regelmatig met een BMW gereden en dat is nogal een verschil, veel strakker aan de weg. En dat beviel me wel...dus zou het een uitkomst voor mij kunnen zijn.
Verder houd ik me ook nog aanbevolen voor het plaatsen van een mooi vleugeltje of mooie 17 inch velgen =) of een mooie audio system of mss een mooie uitlaat....
Nog genoeg ID'en! Nu nog een sponsor met een dikke portomoné

Geplaatst: vr jun 11, 2004 7:19 pm
door Wil W
Ik kan op dit moment een setje Apex veren krijgen voor mijn auto, ze komen onder een 420GTi vandaan....
Kunnen deze passen onder mijn auto?
Geplaatst: vr jun 11, 2004 7:26 pm
door Mark16v
aan de voorkant wel iig, en ik denk dat ik ook wel durf te zeggen dat ze achter ook wel passen.
Geplaatst: vr jun 11, 2004 11:32 pm
door Striker
Het onderstel van de mk2 200 en mk1 400 zijn identiek, dus het moet passen.
Geplaatst: di jun 22, 2004 8:00 pm
door Rob 416 Si
416sí señor schreef:In Hilvarenbeek(ambrosiusweg) zit een bedrijf, Van Noort, die repareert alleen MG-Rovers en kan voor een redelijke prijs veren leveren+monteren. Hij kan eigenlijk zo'n beetje alles.
Gr. Tomas
Over 2 weken breng ik hem hierheen voor mijn distributie riem, vond het toch wel veel werk om zelf te doen en hij is 100-150 euro goedkoper dan de dealer.
Heeft niemand een truukje om die schokdemper stil te krijgen?
Zit zelf te denken om een soor siliconen - smeer spray erin te spuiten die men bro een keer gebruikt heb om zen auto goed door te smeren.
Geplaatst: di jun 22, 2004 8:26 pm
door 416sí señor
Over 2 weken breng ik hem hierheen voor mijn distributie riem, vond het toch wel veel werk om zelf te doen en hij is 100-150 euro goedkoper dan de dealer.
Hoe duur issie dan? Ik moet dat ook nog laten doen (110000 km

).
Gr. Tomas
Geplaatst: di jun 22, 2004 9:44 pm
door eggbert
110000??? ik had gelezen dat het aangeraden werd op 60000! ik heb em maandag laten vervangen bij een 'niet rover dealer' en daar koste het tessamen met wat werk aan de uitlaat en het vervangen van de servo-riem 200?
Geplaatst: di jun 22, 2004 10:00 pm
door Striker
Distributieriem moet om de 80k vervangen worden, dus als het bij jou na 110k nog nooit gedaan is, zou ik 't zo snel mogelijk laten doen.
Geplaatst: wo jun 23, 2004 1:02 am
door Ewout
Ik heb laatst de tabelletjes v de roverdealer bekeken en bij de 100 000 hoeft bij een 400 (vanaf 95) pas vervangen worden. Bij een 200 om de 80 000

Geplaatst: wo jun 23, 2004 1:32 am
door 118GTR
Ewout schreef:Ik heb laatst de tabelletjes v de roverdealer bekeken en bij de 100 000 hoeft bij een 400 (vanaf 95) pas vervangen worden. Bij een 200 om de 80 000

en das dom gelul(waarschijnlijk niet van jou, maar in dat geval van de manualboekje)
er zitten dezelde motoren in, en die hebben DUS dezelfde service-intervallen.
trouwens bij de intro van de k-serie was het idd 100.000(1990, 1.4k 8v in de mk2 R200) dat hebben ze twee keer terug geschroeft naar 80.000 en nog later naar 60.000.
In principe is de belasting voor de distributieriem voor alle motoren hetzelfde. Maar het is natuurlijk afhankelijk van het gemiddelde toerental en het wisselen ervan.
Ik zou daarom met de kleinere motoren vaker wisselen (omdat die over het algemeen meer toeren draaien(vanwege de kortere versnellingsbakken) en omdat ze meer wisselen(meer stadsgebruik).