Pagina 2 van 8
Geplaatst: do mei 27, 2004 9:39 pm
door 416sí señor
Ja, dat denk. Die motor kan er in de tussentijd ook niet beter op geworden zijn.
Nah 1 op 1000 is altijd nog minder als me Xantia deed
Gr. Tomas
Geplaatst: vr mei 28, 2004 12:40 am
door Efje&Ertje
Skytiger schreef:Me wagen verbruikt momenteel 1 liter olie op 1000 km.
Veel dus, veels te veel.
Da's inderdaad wel heel veel olie!
Mijn Ertje had tussen de 10000 en 20000km ongeveer 2,5 liter nodig (daarvoor en daarna ook nooit hoeven bijvullen).
Hoe is het met het brandstof gebruik? nog steeds 1 op 6,7?
(ondank redelijk stevig rijgedrag heeft Ertje de afgelopen 28478km met 2210 liter genoegen genomen = 1/13,00!

)
Geplaatst: vr mei 28, 2004 12:47 am
door feddesman
zo jezus hou jij dat bij in een excel bestandje ofzo
Geplaatst: vr mei 28, 2004 10:58 am
door 416sí señor
Misschien heeft ie een benzinetank van 2210 liter
Gr. Tomas
Geplaatst: vr mei 28, 2004 11:38 am
door Efje&Ertje
feddesman schreef:zo jezus hou jij dat bij in een excel bestandje ofzo
Ja, voor Ertje hou ik een km registratie bij (AVDZ) en bijhouden van verbruik is een kleine moeite.
Enkele gegevens:
Minimaal verbruik 1/14
Maximaal verbruik 1/11,6 (winter)
Geplaatst: vr mei 28, 2004 11:54 am
door Striker
Is Ertje een diesel?

Dat soort verbruikscijfers haal ik dus met geen mogelijkheid met m'n auto.
Geplaatst: vr mei 28, 2004 12:06 pm
door Efje&Ertje
Striker schreef:Is Ertje een diesel?

Dat soort verbruikscijfers haal ik dus met geen mogelijkheid met m'n auto.
Nee gelukkig niet! Een 1.4tje, maar ik rij er zelden mee in stadsverkeer. Meeste km´s zijn snelweg. (Helaas wel stuk met veeeeeeeeeeeeeeeeeeel flitskasten)
Geplaatst: vr mei 28, 2004 12:23 pm
door Dennis
Efje&Ertje schreef:
Nee gelukkig niet!
zeg! effe dimme nou
maar ik vind dat verbruik ook wel netjes, ligt wel dicht bij het verbruik van een diesel ja

Geplaatst: vr mei 28, 2004 8:52 pm
door Robert-220TC
Efje&Ertje schreef:
Striker schreef:
Is Ertje een diesel? Dat soort verbruikscijfers haal ik dus met geen mogelijkheid met m'n auto.
Nee gelukkig niet!
Diesel is ook om te stoken
(en gas om te koken)
Geplaatst: vr mei 28, 2004 11:10 pm
door 416sí señor
Diesel is ook om te stoken
(en gas om te koken)
De makkelijkst onderuit te halen opmerking aller tijden
Gr. Tomas
Geplaatst: vr mei 28, 2004 11:12 pm
door Robert-220TC
Maar klopt wel

Geplaatst: vr mei 28, 2004 11:22 pm
door Mista T
Robert-220TC schreef:
(en gas om te koken)
Hmm, daar gebruiken wij elektrukitie voor.........
Geplaatst: vr mei 28, 2004 11:32 pm
door 416sí señor
elektrukitie
Wà sta daar? Electrocutie?

Geplaatst: vr mei 28, 2004 11:55 pm
door Efje&Ertje
Dennis schreef:
zeg! effe dimme nou
maar ik vind dat verbruik ook wel netjes, ligt wel dicht bij het verbruik van een diesel ja

Hey Dennis,
Ik heb geen problemen met diesel hoor! Vorig jaar nog met een zeer prettige ZS diesel op pad geweest. Maar heb in het te vergeten verleden nog een Corsa turbo diesel gehad (bj '99 was toen net een jaar oud) maar dat kreng deed het niet beter dan 1/11! Die was duurdere in wegenbelasting en brandstof dan m'n F!
Geplaatst: vr mei 28, 2004 11:59 pm
door Dennis
no problem hoor!
Ik heb er geen problemen mee als mensen er wel problemen mee hebben
uiteraard geeft een benzine wel wat meer sensatie, maar ja...ik ben ook geen rijke stinkerd

Geplaatst: za mei 29, 2004 12:01 am
door Robert-220TC
was ook het al en bekende oude geintjuh over de diesel en gas maar er blijven altijd mensen op happen
Ik zeg maar zo
van mij part schijtúh ze naast me bord als ze maar niet spetterúh