Pagina 2 van 2
Geplaatst: di feb 01, 2011 12:13 am
door Johnny_D
wit dan

Geplaatst: di feb 01, 2011 12:03 pm
door FMB
haha

mja de garage waar ik altijd ga rekent 500 euro... nu heb ik een handige neef die alleen de materiaalkosten rekent... wat gaat 't worden

Geplaatst: di feb 01, 2011 7:12 pm
door ClOwN
Die garage bij mij normaal ook 500 ja... maar meestal maakt ie voor mij ander prijsje hij matst me vaak

Geplaatst: di feb 01, 2011 8:30 pm
door FMB
haha ik ken het... net of ze medelijden met ons hebben

. Heb die auto vorig jaar zo vaak bij 'm gebracht dat hij tegenwoordig alles naar beneden afrond gnagna.
Maarja 500 euro of alleen de materiaalkosten scheelt aanzienlijk...
Geplaatst: di feb 01, 2011 8:48 pm
door tomcat.t16
Ik weet wat de inkoopprijzen zijn voor de spullen, en wat ze er voor vragen... dus ze kunnen best naar beneden afronden

Geplaatst: di feb 01, 2011 9:15 pm
door matthias117
laat ons zeggen dat die mensen hun broodjes en hun pattatjes ook moeten betalen zeker
al vind ik soms wel dat de garage houder voor een litertje olie prijzen vraagd die ik zou vergelijken met die van goud ...

Geplaatst: di feb 01, 2011 11:34 pm
door arjen
Interval voor de distributie voor een k-serie is heel simpel
- Ten alle tijden 6 jaar
- Oude type riem, deze riem is smaller, type nr. cdu 2749 als ik me niet vergis, moet bij 100.000 km vervangen worden. Dit type is ook te herkennen aan de handmatige spanner.
- Nieuwe type riem, deze riem is breder dan die andere, type nr. lhn 100560, moet bij 150.000 km vervangen worden. Dit type is te herkennen aan de automatische spanner.
De 200, 400 en mgf hebben vrijwel altijd het oude type, behalve de aller aller laatsten, die kunnen het nieuwe type hebben.
De 25, 45, 75, MG ZR, MG ZS, en de TF hebben ALTIJD het nieuwe type.
Dit zijn de officiele intervallen die ik al bij een paar honderd auto's aangehouden heb en daarbij is er nog nooit een riem vroegtijdig geknapt.
Voor de kv6 motoren geld eveneens een interval van 6 jaar/150.000 km.
Geplaatst: wo feb 02, 2011 12:05 am
door ClOwN
Dus dan zou ik verlopig nog niet hoeven te vervangen ?

bij de 72.000 is ie vervangen en is 3,5 jaar oud
Geplaatst: wo feb 02, 2011 12:58 am
door tomcat.t16
ClOwN schreef:Dus dan zou ik verlopig nog niet hoeven te vervangen ?

bij de 72.000 is ie vervangen en is 3,5 jaar oud
\
Inderdaad. Ik heb laatst nog 1100 KG opgetild met een riem die er al 12 jaar opzat en 186.000 MILE had gedraaid

Geplaatst: ma feb 07, 2011 7:25 pm
door ClOwN
Dan laat ik em voorlopig nog mooi zitten

dan hoeft ie nog lang niet gedaan te worden! dit is toch wel zeker he! dat ik straks niet heel het zooitje in de soep draai :S want waarom is ie door de vorige eigenaar bij de 70.000 al vervangen :P
Geplaatst: ma feb 07, 2011 7:31 pm
door tomcat.t16
ClOwN schreef:Dan laat ik em voorlopig nog mooi zitten

dan hoeft ie nog lang niet gedaan te worden! dit is toch wel zeker he! dat ik straks niet heel het zooitje in de soep draai :S want waarom is ie door de vorige eigenaar bij de 70.000 al vervangen :P
Misschien is er bij 70.000 zijn oliepomp wel vervangen, of de nokkenaskeerringen, of de koppakking... wie weet.
Geplaatst: ma feb 07, 2011 7:43 pm
door ClOwN
Nope..Heb al de onderhouds papieren erbij...
Geplaatst: ma feb 07, 2011 7:43 pm
door ClOwN
Bel morgen wel even 1 van deze bedrijven hieronder

die mannen weten het vast wel zeker

Geplaatst: di feb 08, 2011 7:30 pm
door ClOwN
Ik heb vanmiddag autobedrijf van Noort maar even gebeld wilde het toch even zeker weten allemaal!]
Hun gaven op 140.000 of 5 Jaar...
en aanraden 120.000 of 5 jaar
Dus ik kan zeker weten nog even door tuffen!
