Pagina 2 van 2
Geplaatst: di sep 28, 2010 8:45 pm
door JD
nou, we zijn er achter wat het is.
Het is de rembekrachtiging die op 1 of andere manier blijft hangen.
Dat hebben we getest en het was iets met vacuum zuigen of juist niet ( zoiets zei de monteur )
Geplaatst: di sep 28, 2010 9:15 pm
door Boarderken
Mooi dat het opgelost is!
Is de hoofdremcilinder nu ook vervangen? En zo ja, hoe hard was die klus? Zit er misschien aan te denken om een andere/betere hoofdremcilinder te monteren op de zr.
En even de idioot uithangen: wtf bedoelen jullie met de ankerplaat? :P
Geplaatst: di sep 28, 2010 9:36 pm
door Rik
Ofwel, de slang van je inlaat naar je remtrommel of je trommel zelf was lek of iets dergelijks? Goed dat het opgelost is!
De rem wordt bekrachtigd door de vacuüm van de motor. Ofwel, als je daar een lek is werkt je bekrachtiging niet goed en dat kan resulteren in een stroeve remgang, zowel heen als terug. Logisch verhaal, maar je moet er maar even op komen denk ik dan.
@Boarderken: ankerplaat is het blikken plaatje achter je remschijf, soort stofplaat. Als je achter ook schijven hebt kun je ze daar het beste zien. De achterste ankerplaten zijn bij Rover namelijk HUMONGOUS in vergelijking met die pielepeuterige schijfjes.
Geplaatst: wo sep 29, 2010 12:37 pm
door JD
Nee we weten wat het ongeveer is, het is nog niet opgelost

Mijn broer is monteur dus weet zelf niet precies wat het is.
Maar als hij de vacuum slang eraf pakt is het aanlopen over.
Dr zit een ronde "trommel" waar de hoofdremcilinder inzit, daar kan iets mis mee zijn. Of het is een 1 of andere klep / slang.
( dat is wat ik er begrepen van heb tenminste

)
Geplaatst: do sep 30, 2010 7:24 pm
door p@p@zs
Zeg JD, ik dacht dat jij zelf ook monteur was

Geplaatst: do sep 30, 2010 7:57 pm
door JD
niet dus
ben caravanmonteur / caravan schadehersteller

Geplaatst: zo okt 03, 2010 12:30 pm
door JD
En het is opgelost!!!!
gisteren de stuurbekrachtigingspomp en de hoofdremcilinder vervangen en hij piept niet meer

Geplaatst: ma okt 04, 2010 4:49 pm
door ColinB
Niet de rembekrachtiger?

Geplaatst: ma okt 04, 2010 6:12 pm
door JD

idd die jah
zie het nu ook staan

Geplaatst: ma okt 04, 2010 9:16 pm
door ColinB
Kon het verband al moeilijk vinden, maar mooi dat het opgelost is
