Pagina 2 van 2
Geplaatst: di aug 17, 2010 11:15 pm
door Johnny_D
@ippel
Zou goed kunnen. als de kop niet gevlakt is, heb je grote kan op een klein lek.
Als je dan je koelvloeistofreservoirdop (wat een scrabbel woord

) strak aan draait, komt er druk op het systeem te staan.
Als er ergens druk op staat, wil het altijd weg. Als er dus een kleine opening in je kop zit omdat hij niet gevlakt is, krijg je dat effect, omdat het door naar buiten wil.
zo snel mogelijk laten vlakken dus
Geplaatst: di aug 17, 2010 11:19 pm
door Ippel
Maar dan zal ik ook opnieuw de koppakking en bouten enzo moeten vervangen toch?
@RobertD, sorry voor het vervuilen van je topic
Geplaatst: di aug 17, 2010 11:26 pm
door Johnny_D
yup.
heb je het laten doen, of zelf gedaan?
Geplaatst: di aug 17, 2010 11:29 pm
door Ippel
Een combinatie daarvan. Ga het echt niet nog eens doen en heb ook het geld niet om het te laten doen..
Dan maar om de paar weken de koelvloeistof bijvullen tot de baas zich afvraagt hoe het komt dat er zoveel koelvloeistof doorheen gaat.

Geplaatst: di aug 17, 2010 11:36 pm
door Johnny_D
dan heb je bij deze een wijze les geleerd.
Altijd je kop laten vlakken.
Ik zou er niet te lang me blijven rijde, je helpt er echt je blok me om zeep
Geplaatst: di aug 17, 2010 11:39 pm
door Grade
kijk voor de zekerheid even naar je waterpomp ippel of die niet toevallig lekt...
Geplaatst: wo aug 18, 2010 8:10 pm
door RobertD
hmm, het is dus aan te raden om de kop wel te laten vlakken?
Nou ik vind het totaal niet erg, vind het eigenlijk wel handig. Ervaringen van andere mensen.
En uiteindelijk ga ik het niet helemaal zelf doen. M'n oudste broer, die nog geen auto heeft wilt deze van me overnemen. Eigenlijk wil hij ermee knutselen en sinds dat de auto voorheen maar een waarde van 200 euro had en nu eigenlijk bijna niks meer waard is lijkt het me een goed idee om de auto zo toch op de weg te houden. Ik ga opzoek naar een nieuwe Rover en hij probeert die van mij te maken. Win win situatie. Rover blijft rijden, en misschien krijgen we een MG-R lid erbij
Dankzij m'n andere broer ben ik hier ook gekomen, dus ik wil de traditie wel voortzetten

Geplaatst: wo aug 18, 2010 8:28 pm
door Johnny_D
ja, als je een lekke pakking hebt, is het altijd handig om dat te laten doen.
daar verklein je de kans op een nieuwe hgf flink me.
@Grade: Dat lijkt me niet. aangezien de motor vreemd gaat lopen en witte rook produceert als hij de dop aan draait(dus druk op het circuit zet)
Geplaatst: do aug 19, 2010 12:07 am
door Grade
klopt, maar er kan meer mis zijn dan de hg
Geplaatst: do aug 19, 2010 2:39 pm
door RobertD
Kosten van het vlakken vallen eigenlijk wel mee. Een goede tip dus, dankjewel

Geplaatst: di aug 31, 2010 10:56 am
door RobertD
Mag een slotje op

Geplaatst: wo sep 01, 2010 3:37 pm
door lookslikeyou
Ik heb ook nog een vraagje hierover, aangezien mijn Rover 214 uit 98 ook koelvloeistof lekt. Het komt er aan de onderkant uit bij de carterpan (als ik het goed zeg). Het lekt maar via een klein puntje uit. Maar ik moet hem elke 2 dagen bijvullen.
Kan dit ook de waterpomp zijn? Er zit namelijk geen olie bij de koelvloeistof (na het rijden als er nog inzit) En er komt ook geen witte rook uit de uitlaat.
Een dure reparatie is deze auto het niet meer waard aangezien hij niet de hoofdprijs heeft gekost.
Geplaatst: wo sep 01, 2010 4:01 pm
door Dr Doggystyle
@ippel
wat jij beschrijft heb ik nu met de 400
koppakking is ook gedaan in 2007 met alles dr op en dr aan en toch ben ik koelvloeistof kwijt
kan het ook nergens zien lekken.
heb nu voorlopig geen zin meer om er wat aan te doen dus hij staat nu al een week stof te happen
en wat rijdt de Vi heerlijk

Geplaatst: vr sep 03, 2010 10:22 am
door Ippel
@Dr Doggystyle
Wat moet het toch heerlijk zijn om dan gewoon een andere auto te kunnen pakken.
Ik blijf er gewoon mee rijden en vul af en toe de koelvloeistof bij. Mocht ik in de toekomst een financiële meevaller hebben dan kan ik alsnog kijken of ik de koppakking weer laat vervangen.
Geplaatst: vr sep 03, 2010 10:27 am
door tomcat.t16
Dr Doggystyle schreef:@ippel
wat jij beschrijft heb ik nu met de 400
koppakking is ook gedaan in 2007 met alles dr op en dr aan en toch ben ik koelvloeistof kwijt
kan het ook nergens zien lekken.
heb nu voorlopig geen zin meer om er wat aan te doen dus hij staat nu al een week stof te happen
en wat rijdt de Vi heerlijk

Lekt hij ook als hij stilstaat? Ik bedoel, hij staat al een week stof te happen en is de vloeistof nog op peil?
Het kan zomaar dat hij ergens bij het thermostaathuis lekt, en dan komt de vloeistof op de uitlaat en zodoende verdampt die meteen. Dan zie je het inderdaad niet lekken.
Geplaatst: vr sep 03, 2010 10:27 am
door Dr Doggystyle
idd das wel heel makkelijk.
de mijne loopt erg langzaam leeg dus ik denk dat het een heel klein gaatje ergens zal zijn