Pagina 2 van 4

Geplaatst: ma jun 08, 2009 7:13 pm
door Mark16v
Johnny_D schreef: dan nog ben je de pineut, want een turbo staat altijd aangegeven op je papieren
Ja jezus, een katalysator ook, maar je maakt mij niet wijs dat mijn verzekering niet gaat uitkeren omdat ik een katvervanger eronder heb.

Het gaat om die 40% vermogensregel, niet om wat er op je kentekenbewijs staat.

Geplaatst: ma jun 08, 2009 10:33 pm
door tomcat.t16
Fuck, is dat zo duur?? Dan is het niet aantrekkelijk om er een turbo in te bouwen natuurlijk!

Geplaatst: ma jun 08, 2009 10:35 pm
door Johnny_D
Dat is zeker waar, maar een turbo levert tog iets meer op als een kat vervanger, en heeft overgens niks te maken met het 40% meer moter vermogen verhaal.

Voor de zekerhijd zou ik het tog even na vrage als ik jou was.
Mijn mening blijft, gewoon late keure die handel.

Geplaatst: ma jun 08, 2009 10:42 pm
door tomcat.t16
Ik heb hem nog niet erin liggen. Maar dit model is er standaard met turbo, dus wijkt niet af van wat dan ook. Volstaat een simpele keuring niet? Omdat deze auto immers ook met turbo geleverd is?

Geplaatst: ma jun 08, 2009 10:48 pm
door Johnny_D
nee, een simpele keuring volstaat helaas niet, ook al is er ook een turbo versie van.

Geplaatst: ma jun 08, 2009 10:57 pm
door Mark16v
Johnny_D schreef:Dat is zeker waar, maar een turbo levert tog iets meer op als een kat vervanger, en heeft overgens niks te maken met het 40% meer moter vermogen verhaal.
Daarom juist, jij haalt die 2 dingen door elkaar. Als jij een turbo op je auto schroeft (homemade kitje) en je blijft onder die 40% is er toch niks aan de hand, onafhankelijk van of dat model ook met turbo is geleverd en onafhankelijk van wat er op je kentekenbewijs staat.

Daarom zeg ik, schroef de turbodruk naar beneden zodat je onder die 40% blijft, in dit geval is het alleen geen homemade kitje maar hetzelfde blok in turbovariant.

Geplaatst: di jun 09, 2009 12:05 am
door JeroenH
Mark16v schreef:Daarom zeg ik, schroef de turbodruk naar beneden zodat je onder die 40% blijft, in dit geval is het alleen geen homemade kitje maar hetzelfde blok in turbovariant.
Maar dan moet je het nog steeds melden toch?

Die 40% is dat vanaf origineel gerekend? Of zou je het kunnen melden dat je meer vermogen hebt, dan tijdje rond rijden en de boel alsnog tot max opkrikken???

Geplaatst: di jun 09, 2009 12:08 am
door Bart-K
40% geld vanaf het originele vermogen.

Geplaatst: di jun 09, 2009 12:21 am
door Mark16v
JeroenH schreef: Maar dan moet je het nog steeds melden toch?
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar het gaat mij erom dat als er iets gebeurt (ongeluk) en ze gaan meten dat je dan onder die 40% zit.
Die 40% is dat vanaf origineel gerekend? Of zou je het kunnen melden dat je meer vermogen hebt, dan tijdje rond rijden en de boel alsnog tot max opkrikken???
Als je die Turbo op het kenteken laat zetten (met een RDW keuring dus) dan mag je daarna weer 40% boven 200pk gaan zitten. :)

Geplaatst: di jun 09, 2009 9:56 am
door tutuur
dat is wel zo :lol: officieel moet je het al aangeven als je 5% omhoog gaat, dus ookal blijf je onder die 40, net als dat je auto word overgespoten moet je officieel ook je kenteken aan laten passen maar dat doet ook niemand :roll:

Geplaatst: di jun 09, 2009 10:46 am
door Mark16v
Dat noemen ze mazen in de wet en tolerantie-beleid. ;)

Kijk wat je in België allemaal "niet mag" en wat ze daar met sommige auto's doen...

Scandinavië is ook een mooi voorbeeld, daar schijnt ook niets te mogen maar daar komen de gekste creaties vandaan.

Geplaatst: di jun 09, 2009 4:02 pm
door tutuur
belgië rijden indd ook leuke creaties rond... scandinavië heb ik geen ervaring mee :lol:

wat ik daar wel goed vind, is dat er voor boetes percentage van je inkomen staat, tuurlijk hoeft het van mij hier niet zo te worden maar het is wel effectiever :lol:

Geplaatst: di jun 09, 2009 4:21 pm
door Mark16v
Scandinavië is meer performance gericht. Kwam vanmiddag nog een Omega met BMW V12 tegen, vaak Volvo's met megahuge turbos enzo.

Geplaatst: di jun 09, 2009 4:31 pm
door tutuur
is natuurlijk ook lachuh :mrgreen:

hier is het meer plastic tuning :roll:

Geplaatst: di jun 09, 2009 4:58 pm
door tomcat.t16
Ik heb vandaag de RDW gebeld, schijn voor €42,- al de turbo op kenteken te kunnen hebben :D.

Omdat er al een typegoedkeuring voor dat blok in die auto is schijnbaar. (logisch)

Geplaatst: di jun 09, 2009 5:01 pm
door Mark16v
da's helemaal mooi :)