Turbo ombouw coupé

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Johnny_D schreef: dan nog ben je de pineut, want een turbo staat altijd aangegeven op je papieren
Ja jezus, een katalysator ook, maar je maakt mij niet wijs dat mijn verzekering niet gaat uitkeren omdat ik een katvervanger eronder heb.

Het gaat om die 40% vermogensregel, niet om wat er op je kentekenbewijs staat.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Fuck, is dat zo duur?? Dan is het niet aantrekkelijk om er een turbo in te bouwen natuurlijk!
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Dat is zeker waar, maar een turbo levert tog iets meer op als een kat vervanger, en heeft overgens niks te maken met het 40% meer moter vermogen verhaal.

Voor de zekerhijd zou ik het tog even na vrage als ik jou was.
Mijn mening blijft, gewoon late keure die handel.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ik heb hem nog niet erin liggen. Maar dit model is er standaard met turbo, dus wijkt niet af van wat dan ook. Volstaat een simpele keuring niet? Omdat deze auto immers ook met turbo geleverd is?
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

nee, een simpele keuring volstaat helaas niet, ook al is er ook een turbo versie van.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Johnny_D schreef:Dat is zeker waar, maar een turbo levert tog iets meer op als een kat vervanger, en heeft overgens niks te maken met het 40% meer moter vermogen verhaal.
Daarom juist, jij haalt die 2 dingen door elkaar. Als jij een turbo op je auto schroeft (homemade kitje) en je blijft onder die 40% is er toch niks aan de hand, onafhankelijk van of dat model ook met turbo is geleverd en onafhankelijk van wat er op je kentekenbewijs staat.

Daarom zeg ik, schroef de turbodruk naar beneden zodat je onder die 40% blijft, in dit geval is het alleen geen homemade kitje maar hetzelfde blok in turbovariant.
Laatst gewijzigd door Mark16v op ma jun 08, 2009 10:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
JeroenH

Bericht door JeroenH »

Mark16v schreef:Daarom zeg ik, schroef de turbodruk naar beneden zodat je onder die 40% blijft, in dit geval is het alleen geen homemade kitje maar hetzelfde blok in turbovariant.
Maar dan moet je het nog steeds melden toch?

Die 40% is dat vanaf origineel gerekend? Of zou je het kunnen melden dat je meer vermogen hebt, dan tijdje rond rijden en de boel alsnog tot max opkrikken???
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8460
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

40% geld vanaf het originele vermogen.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

JeroenH schreef: Maar dan moet je het nog steeds melden toch?
Ik weet niet precies hoe dat zit, maar het gaat mij erom dat als er iets gebeurt (ongeluk) en ze gaan meten dat je dan onder die 40% zit.
Die 40% is dat vanaf origineel gerekend? Of zou je het kunnen melden dat je meer vermogen hebt, dan tijdje rond rijden en de boel alsnog tot max opkrikken???
Als je die Turbo op het kenteken laat zetten (met een RDW keuring dus) dan mag je daarna weer 40% boven 200pk gaan zitten. :)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

dat is wel zo :lol: officieel moet je het al aangeven als je 5% omhoog gaat, dus ookal blijf je onder die 40, net als dat je auto word overgespoten moet je officieel ook je kenteken aan laten passen maar dat doet ook niemand :roll:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Dat noemen ze mazen in de wet en tolerantie-beleid. ;)

Kijk wat je in België allemaal "niet mag" en wat ze daar met sommige auto's doen...

Scandinavië is ook een mooi voorbeeld, daar schijnt ook niets te mogen maar daar komen de gekste creaties vandaan.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

belgië rijden indd ook leuke creaties rond... scandinavië heb ik geen ervaring mee :lol:

wat ik daar wel goed vind, is dat er voor boetes percentage van je inkomen staat, tuurlijk hoeft het van mij hier niet zo te worden maar het is wel effectiever :lol:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Scandinavië is meer performance gericht. Kwam vanmiddag nog een Omega met BMW V12 tegen, vaak Volvo's met megahuge turbos enzo.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
tutuur

Bericht door tutuur »

is natuurlijk ook lachuh :mrgreen:

hier is het meer plastic tuning :roll:
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ik heb vandaag de RDW gebeld, schijn voor €42,- al de turbo op kenteken te kunnen hebben :D.

Omdat er al een typegoedkeuring voor dat blok in die auto is schijnbaar. (logisch)
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

da's helemaal mooi :)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Plaats reactie