Pagina 2 van 3
Geplaatst: vr mar 16, 2007 11:24 am
door picka racing
Hey jongens ik heb net m`n Intake air temperature
sensor vervangen en hij rijdt weer normaal

hoewel ik vind dat ik vermogen tekort kom

maar hij start weer normaal, rijdt weer normaal en doet alles weer normaal, ik ga vandeweek m`n sportcat incl sportpijp en alles er terug onder zetten scheelt ook weer vermogen dan kan ik nu eindelijk aan het uiterlijk beginnen dus nu ook opzoek naar leuk bumpers en velgen(het liefste 2e hands via de club ofzo)
groeten matthew

Geplaatst: vr mar 16, 2007 2:00 pm
door schoenie
Kun je zo een ding makkelijk doormeten? zo ja wat voor een waarde kun je dan meten.
Geplaatst: vr mar 16, 2007 2:58 pm
door picka racing
Het is bij mij geen geval van meten geweest ik heb eerst de stekker eraf getrokken dan gaat hij in veiligheids modus als hij dan als iets ronder stationair loopt en al beter trekt dan weet je dat het iets met je Intake air temperature sensor te maken heeft dan kan je em eerst schoon maken heeft dat geen effect dan veranderen ik had toevallig nog zo`n ding liggen uit m`n andere blok.
groeten matthew
Geplaatst: zo nov 08, 2009 8:00 pm
door Linxxy
Ik heb precies hetzelfde probleem als matthew hier beschrijft... dacht dat het aan mij lag omdat ik moet wennen aan de pk's etc... maar gisteren een collega erin laten rijden, die meer zware auto's heeft gereden maar hij kreeg de auto helemaal niet aan de praat viel de hele tijd uit enz.
mijn collega zei dat de auto te gevoelig is afgesteld ofzo? ik ga dit zo snel mogelijk laten nakijken. heeft iemand ideen of tips waarop gelet moet worden..? en wat mogelijk de oorzaak kan zijn?
oja en het belangrijkste is het slecht om hier mee door te rijden?
Geplaatst: zo nov 08, 2009 11:00 pm
door Grade
je moet bij de rover 200 wel wat meer gas geven dan elke andere auto die ik ken en de koppeling ligt wat hoger dan anders, dit is vaak wel even wennen,.....
Ik dacht persoonlijk aan de brandstofpomp trouwens maar dus niet.....
Geplaatst: zo nov 08, 2009 11:43 pm
door Striker
Ik denk dat de collega gewoon moet leren rijden

.
Rover 200 een zware auto??

Geplaatst: zo nov 08, 2009 11:53 pm
door Grade
hehe het is wel even wennen hoor bij veel mensen die in mijn auto reden viel de auto ook uit omdat de koppeling gewoon hoog zit bij die auto en ze geen gas bij geven met het wegrijden....
en waarschijnlijk omdat ze diesels zijn gewend
edit dr doggystyle : niet quoten als je reageert op het vorige bericht
ja baas

Geplaatst: zo nov 08, 2009 11:58 pm
door Linxxy
Ja zware koppeling ofzo bedoeld ie denk ik daarmee..
als ik teveel gas geef dan maak ik een weelie!
en bij stoplicht of rotonde kom ik dus niet snel weg want of ik heb spinnende weelen of de motor wilt uitvallen :P en stottert dan als een gek.
en hoort het dan wel dat je gas circa 2 cm speling heb zeg maar dat als je m intrapt dat er niks gebeurd..?
ik dacht/denk dus ook dat het kwestie van wennen is.. daarom heb ik mijn collega laten rijden en hij zei dat er iets niet klopt..
Grade schreef:hehe het is wel even wennen hoor bij veel mensen die in mijn auto reden viel de auto ook uit omdat de koppeling gewoon hoog zit bij die auto en ze geen gas bij geven met het wegrijden...
hoef je deze koppeling dan niet helemaal in te trappen als ie zo hoog zit? ik voel inderdaad wel dat ie hoog zit en dat heb ik ook inmiddels onder controle
Geplaatst: ma nov 09, 2009 12:05 am
door Grade
wel gewoon helemaal intrappen hoor dat is voor het schakelen het ''aangrijpingspunt''' zit alleen hoog.....
komt me bekend voor dat stotterend wegrijden had ik ook erg last van in het begin (dacht dat het nooit zou wennen

) maar nu heb ik hem onder controle
gaspedaal is op zich niet zo raar maar kun je wel laten bijstellen is vrij simpel maar niet nodig...
Geplaatst: ma nov 09, 2009 12:28 am
door Linxxy
Kan je dan ook snel wegrijden zonder een weelie te maken ?

ik heb namelijk nooit zoveel geduld bij het wegrijden!
@ Grade:
het hoort dus niet dat er zoveel speling zit? of heb jij dat ook
Geplaatst: ma nov 09, 2009 2:18 pm
door tomcat.t16
Lijkt me sowieso knap om een wheelie met een auto te maken, zeker als hij voorwielaandrijving heeft

:D.
Je kunt hooguit met piepende banden wegrijden...
Ik denk dat het inderdaad een kwestie van wennen is, anders kom je een keer langs, dan kan ik je auto uitlezen en precies zien of er een sensor oid kapot is.
Bij mijn 214 is de koppeling zo licht als een veertje en grijpt vrijwel meteen aan...
Geplaatst: ma nov 09, 2009 2:24 pm
door Linxxy
Dat bedoelde ik ook (staat ook verder in de tekst) maar k hou van een beetje overdrijven
maar voelt wel zo met het stotteren en en scheurende banden :P
Jammer genoeg ligt helmond hier niet naast de deur

Geplaatst: ma nov 09, 2009 3:21 pm
door Mean Green
heb je gelijk een leuk rit
160 km moet te doen zijn in 1 uur
ok 1 uur en 45 min dan

Geplaatst: ma nov 09, 2009 3:33 pm
door tomcat.t16
In 40 minuten lukt het ook wel

Geplaatst: ma nov 09, 2009 3:49 pm
door Dr Doggystyle
stelletje wegpiraten

Geplaatst: ma nov 09, 2009 4:12 pm
door Grade
Linxxy schreef:
@ Grade:
het hoort dus niet dat er zoveel speling zit? of heb jij dat ook
neej maar een bekende van mij die heeft een #pel en die heeft daar ook last van.... de peugeots van men ouders trouwens ook....
edit dr doggystyle : alleen quoten wat nodig is