Pagina 9 van 9

Geplaatst: wo mei 02, 2012 10:52 am
door StefanS
Ik vraag me dan echt af of ik zo stevig rijd of dat er iets anders is.
Naar mijn idee rijd ik vrij rustig, bij het optrekken schakelen tussen de 2500 en 3000 toeren. Ik haal maar net 1 op 10.
Het is een 216 Si uit 1999 op gas.

Geplaatst: za mei 05, 2012 4:59 pm
door p@p@zs
Lpg gebruikt ook iets meer als benzine

Geplaatst: za mei 05, 2012 5:04 pm
door mali
420 km gereden 37 liter getankt

rover 25 VI

Geplaatst: zo mei 06, 2012 6:53 pm
door StefanS
p@p@zs schreef:Lpg gebruikt ook iets meer als benzine
Is dat verschil dan zo groot?
Ik wist wel dat het verschil maakte, maar zoveel?

Geplaatst: ma mei 07, 2012 12:43 pm
door StefanS
Oke, dan hoef ik me dus geen zorgen te maken. :D

Geplaatst: ma mei 07, 2012 5:20 pm
door littldevil
verste ooit gereden met mijn 1.4 was 550 km zat aan 7.7l/100km zoals in het boekj :p maar dat is echt niet te houden die rijstijl xD

Geplaatst: ma mei 07, 2012 9:06 pm
door p@p@zs
Heb met de ZS ooit 798 km gehaald, maar toen was ie ook schoon leeg.
Veel snelweg en niet harder dan 120 :mrgreen:

Geplaatst: di mei 08, 2012 6:13 pm
door matthias117
ik rijd niet tot de tank leeg is (ik vertrouw het metertje niet zo want dat stijgt en daalt als ie er zelf zin in heeft :lol: )
maar mijn normale ritten zit ik aan een verbruik van 7.2 a 7.8 L/100 KM
toch netjes voor een 13 jaar oude rover 214 IS :)

Geplaatst: zo mei 20, 2012 9:11 am
door tomcat.t16
Rover 220 turbo 350 - 400km met 40 liter benzine...
VW Polo 850km met 40 liter diesel...
BRM 600 - 650km met 40 liter benzine...
Honda VFR 320km met 17 liter benzine...
Rover 214sli 1995 650 - 700km met 40 liter benzine...

Dus 2 keer raden welke auto ik het meest gebruik? :P

Geplaatst: zo mei 20, 2012 12:58 pm
door p@p@zs
De Turbo natuurlijk! 8)

De staat hier ook zon VFR in de schuur, als tijdelijke lener ipv onze GSX-R 750.

De VFR is van mn zwager, die echt specifiek naar dit model heeft gezocht

Geplaatst: zo mei 20, 2012 1:19 pm
door JB45
Da's nog netjes voor een 1.4, om er 700km mee te kunnen doen.

Eén van m'n vorige wagens, die m'n vader nu gebruikt is een 1.6; 65Liter tank. Dus met zo'n 55Liter heeft hij zowat 800km gereden. Voor een BMW heel zuinig... :mrgreen:
Mijn R45 haald 400km op 40Liter. Best zuinig voor een V6 automatic.

Geplaatst: zo mei 20, 2012 2:50 pm
door tomcat.t16
p@p@zs schreef:De Turbo natuurlijk! 8)
Turb=Pol

Enne, fijn beestje he... zo'n VFR. Ik heb deze ook specifiek uitgezocht vanwege het comfort, het geluid, de wegligging en de brute power van een V4.

In de toekomst komt er nog een VTR1000 SP2 bij...

Afbeelding

Geplaatst: zo mei 20, 2012 4:08 pm
door arjen
Zo'n vtr is ook een mooi apparaat! Heb zelf een suzuki tl 1000 gehad, geweldig geluid en veel power. Hele dorp wakker als ik vroeg van huis ging :)
Heb nu een aprillia caponord met het geluid van een versleten stofzuiger, maar dan kan de vrouw des huizes ook comfortabel zitten. En om eerlijk te zijn rijd ie eigenlijk best goed :mrgreen:

Geplaatst: zo mei 20, 2012 8:18 pm
door matthias117
vandaag kreeg ik hem naar 6.2 L/100 KM
en dat in het bergachtige wallonië 8)

Geplaatst: zo aug 12, 2012 12:55 pm
door p@p@zs
Laatste keer met tanken zat ik op pakweg 1:13,2 (214 cabrio), was richting de 600 km

Geplaatst: zo aug 12, 2012 5:47 pm
door arjan_m
Ik rijd met een bak benzine 0 km..... :+


Met een bak diesel ongeveer 1000 km. :mrgreen: