Pagina 8 van 8

Geplaatst: do feb 24, 2011 11:52 pm
door 118GTR
Niels 25 schreef:leuk dat je dat in Nederland allemaal kan, moest je dat hier doen steken ze u in den bak :D
Ach dat is in Belgie toch ook geen probleem, u staat zo weer buiten :lol: (ik kon het niet laten, belgie haalt er te vaak het nieuws mee)

On topic: hoe zit het eigenlijk met de emissie-eisen? Ik neem aan dat die van de VI gelden, zijn die niet zwaarder dan oorspronkelijk voor een 220T golden?

En rik, dat een mk3 beter rijdt dan een coupe is wel bekend, maar tja een coupe is een coupe en dus specialer. Kun je de coupe nog wat stijver krijgen(chassis), want volgens mij komen daar de meeste problemen vandaan. Een mk2/R8 hatch staat in de boeken als een beter chassis dan de coupe.

Geplaatst: vr feb 25, 2011 11:30 am
door tomcat.t16
Ik heb gisteren ook een viergasmeting laten doen met mijn nieuwe blok. Rechtstreeks vanuit mijn garage 3 minuten naar de garage waar ik de meting heb laten doen.

Kwam er nét niet doorheen... zonder katalysator.

Geplaatst: vr feb 25, 2011 11:36 am
door tomcat.t16
swordfish103 schreef:WOW! Hoe krijg je dat ooit voor elkaar ZONDER katalysator??
Of hadden ze eventjes de gevoeligheid van de sensor naar -20 gedraaid? :+
Hij kwam er nét niet doorheen he... nouja, hoe krijg je dat voor elkaar? Ik wilde gewoon weten hoe schoon hij was zonder katalysator. Dus voor de keuring gaat hij er gewoon weer onder.

Geplaatst: vr feb 25, 2011 1:27 pm
door arjen
swordfish103 schreef:ooops, had ik eventjes te snel gelezen, my bad :oops:
Maar Rik zei dat hij met zijn coupe MET kat ook niet slaagde voor de 4gasmeting, maar toch gekeurd werd. Dit omdat de auto verder op alle aspecten ruim voldoende werd bevonden.
Nogal een verschil dus met jou test...
Met de ogen dicht keuren noem je dat :mrgreen: Officieel mag het niet.
Maar ik heb ook wel eens spontaan een vliegje in mijn oog bij een co van 0,4 ipv 0,3...

Geplaatst: vr feb 25, 2011 1:59 pm
door Rik
Hmmm, ik heb het eens mét steekproef gehad en toen vertelde die man mij dat als de auto helemaal spik en span is er best een puntje mag zijn waarop ´ie niet helemaal 100% is. :? Maargoed, thats what he told me.

Geplaatst: vr feb 25, 2011 5:45 pm
door tomcat.t16
waarom zou ik geen viergasmeting mogen laten doen? De keuring hoeft pas in juli :)

Geplaatst: vr feb 25, 2011 7:22 pm
door Niels 25
Järv schreef: ... in nederland laten bouwen ... in nederland laten keuren en op kenteken zetten ... en dan in België invoeren..
probleem opgelost ;)
ja, zo kan je het doen maar vraag niet hoe lang het zal duren voor je de belgische papieren hebt en alles in orde is :D

Geplaatst: za feb 26, 2011 2:00 am
door arjen
Rik schreef:Hmmm, ik heb het eens mét steekproef gehad en toen vertelde die man mij dat als de auto helemaal spik en span is er best een puntje mag zijn waarop ´ie niet helemaal 100% is. :? Maargoed, thats what he told me.
Ik heb dat ook wel eens met een steekproef gehad, maar toen zat ik niet helemaal op 1 lijn met de steekproefcontroleur.. :D
Ik heb nog wel eens de neiging om auto's goed te keuren terwijl de elektrische koplampverstelling niet werkt en dat soort dingen. Zie er geen meerwaarde in wat betreft veiligheid. En die troep gaat vaak stuk en de stelmotortjes zijn duur.
Maar de apk is heel duidelijk. Alles goed maar 1 klein puntje niet is gewoon afkeur. Een perfecte auto met een gladde band of een niet goed werkende rem wordt ook afgekeurd. datzelfde geld voor een viergasmeting die niet goed is.
Heb eens een steekproef gehad op een oude mercedes diesel. Die mag maximaal 2,5K roet uitstoten. Deze had na drie metingen een gemiddelde van 2,6K. Als je dan nog een vierde meting uit zou voeren kom je gegarandeerd onder de 2,5 gemiddeld.
Maar helaas, strafpunten voor gekregen..

Geplaatst: za feb 26, 2011 9:16 am
door MARTIN
peter.evers schreef:Ik heb gisteren ook een viergasmeting laten doen met mijn nieuwe blok. Rechtstreeks vanuit mijn garage 3 minuten naar de garage waar ik de meting heb laten doen.

Kwam er nét niet doorheen... zonder katalysator.

:mrgreen: toen ik achter jou reed naar de meet in velp viel het mij al op dat je auto niet stonk zoals de meste wel doen van die leeftijd.
{onverbrande benziene en zo}
dat gaf voor mij al aan dat de reviesie echt zeer goed is uitgevoerd.


Update! Kenteken goedkeuring.

Geplaatst: do nov 10, 2011 1:57 pm
door Rik
Eerst even een half jaartje genieten van de auto. Dat was het idee nadat de auto voor de tweede keur afgekeurd werd voor zijn motorwissel. Vandaag was het echter weer zover, naast een verse APK was het 'RDW-dag' voor het bruut. Dit keer met vlag en wimpel. :D

Een CO schommelend tussen de 0.00 en de 0.01% was voor de heren RDW duidelijk genoeg. Het kenteken wordt spoedig voorzien van de 147kW's die het torretje in zijn "beroerdste" setting levert.

Wat hebben we gedaan? Een mooi custom uitlaatje gemaakt bestaand uit een nieuwe katalysator en een TDiC middenstuk (da's bijna plug-&-play) Geen middendemper meer dus, wat er voor zorg draagt dat het gespoel van de turbo nog meer tot zijn recht komt...
... Daarnaast is de diameter natuurlijk veel groter ten opzichte van de standaard Vi pijp en het kan aan mij liggen, maar mijn gevoel zegt dat de auto beduidend harder rent. Maargoed, dat is denk ik meer aan Mink015 om aan den lijve te ondervinden.

Tot zover onze update. :+