het is al enkele keren voorgevallen dat als ik de motor koud start na 2-3 seconden het toerental even daalt en dat je denkt dat de motor gaat stilvallen maar direk erna stijgt hij terug naar zijn normaal toerental.
Eenv riend van me had het voor in zen yaris diesel en daar is de turbo moeten vervangen
iemand idee of het met de turbo te maken heeft?
of iets anders?
Kan zijn dat je turbo lagers het begeven hebben en je schoeppenwiel eerst veel druk (van je uitlaatgassen) nodig heeft om in beweging te komen. Als je na een rit de motor afzet en dan weer(bijna gelijk) start heeft hij/zij het dan ook???
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Dutch Vitesse schreef:Kan zijn dat je turbo lagers het begeven hebben en je schoeppenwiel eerst veel druk (van je uitlaatgassen) nodig heeft om in beweging te komen. Als je na een rit de motor afzet en dan weer(bijna gelijk) start heeft hij/zij het dan ook???
nee volgens mij was het alleen als de motor koud stond,en hij heeft het nog maar 4-5 keer voorgehad op 2 maanden tijd ofzo.
Verder rijdt hij nog altyd even goed als altyd
Dan kan het best je schoeppenwiel zijn wat vast gaat zitten als ie gelopen heeft is er smering bijgeweest (of is weer iets losser gaan draaien) en loopt ie wel weer goed.
Je kunt je as "ff checken" op speling/ dan wel ruw draaien.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!