Ben bezig een Rover 111 Si te kopen... iemand tips?
-
wlaros
Ben bezig een Rover 111 Si te kopen... iemand tips?
Hoi,
Ik ben bezig een '94 er Rover 111 te kopen met 80.000 Km op de teller.
Hij heeft 2 roest plekken. 1 op het dak en 1 op het rechter achter scherm.
Moter zag er van buiten droog uit. Geen lekkage bij het dak raam...
Iemand tips waar ik op moet letten......
BvD,
Wijnand Laros (A newly born Rover Fan......)
Ik ben bezig een '94 er Rover 111 te kopen met 80.000 Km op de teller.
Hij heeft 2 roest plekken. 1 op het dak en 1 op het rechter achter scherm.
Moter zag er van buiten droog uit. Geen lekkage bij het dak raam...
Iemand tips waar ik op moet letten......
BvD,
Wijnand Laros (A newly born Rover Fan......)
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
jah er zijn een paar dingen waar je op moet letten.
1: Roest(maar die had je al gevonden), metname op de achterschermen, het dak(achterkant), onder de voorruit bij de wissers en de dorpels.
2: De auto moet goed op hoogte staan, als hij "verlaagt" is. Vraag dan hoe dat is gebeurd, als daar niet het antwoord op komt:" inkorten hydragas pinnen". Dan is het helemaal niet verlaagt, maar werkt het veersysteem met een te lage druk, en moet je naar een dealer om hem te laten oppompen.
3: achterwielen moeten niet te veel negatief camber hebben(naar binnen), dit duit op versleten draagarmen, een dure reparatie.
4: motorisch zijn 8 kleppers vrijwel probleemloos, de injectie variant(single point) heeft de voorkeur over de carburateur. Omdat een injectie-systeem niet hoeft te worden ingestelt, en onderhoudsvrij is.
5: versnellingsbakken hebben nogal de neiging om niet lekker in de achteruit te willen. Dit is redelijk normaal, en is geen bedreiging voor de duurzaamheid. Er zijn ook 4-bakken gelevert, ook prima, maar 5-versnellingen is natuurlijk prettiger.(vrijwel alles is 5-bak)
1: Roest(maar die had je al gevonden), metname op de achterschermen, het dak(achterkant), onder de voorruit bij de wissers en de dorpels.
2: De auto moet goed op hoogte staan, als hij "verlaagt" is. Vraag dan hoe dat is gebeurd, als daar niet het antwoord op komt:" inkorten hydragas pinnen". Dan is het helemaal niet verlaagt, maar werkt het veersysteem met een te lage druk, en moet je naar een dealer om hem te laten oppompen.
3: achterwielen moeten niet te veel negatief camber hebben(naar binnen), dit duit op versleten draagarmen, een dure reparatie.
4: motorisch zijn 8 kleppers vrijwel probleemloos, de injectie variant(single point) heeft de voorkeur over de carburateur. Omdat een injectie-systeem niet hoeft te worden ingestelt, en onderhoudsvrij is.
5: versnellingsbakken hebben nogal de neiging om niet lekker in de achteruit te willen. Dit is redelijk normaal, en is geen bedreiging voor de duurzaamheid. Er zijn ook 4-bakken gelevert, ook prima, maar 5-versnellingen is natuurlijk prettiger.(vrijwel alles is 5-bak)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
wlaros
Dank
Roest is geen prbleem aangezien ik daar wel raad mee weet.
De vering laat ik naar kijken. Ik las dat je dat evt. zelf zou kunne en anders de rover dealer het voor een laag bedrag ook kon doen.
Achterwielen zal ik naar kijken. Daar had ik niet aan gedacht.
Het is een 111 Si Ascott. Volgens mij dus een Single Point Injectie. Ik heb tenminste geen Cabarateur zien zitten.
Het is een 5 Bak. Dat van die achter uit is dat evt. te stellen??? of gewoon maar laten.
Jij hebt trouwens ook een leuk bakje. 1.8 moter er in.
Mvgr,
Wijnand.
De vering laat ik naar kijken. Ik las dat je dat evt. zelf zou kunne en anders de rover dealer het voor een laag bedrag ook kon doen.
Achterwielen zal ik naar kijken. Daar had ik niet aan gedacht.
Het is een 111 Si Ascott. Volgens mij dus een Single Point Injectie. Ik heb tenminste geen Cabarateur zien zitten.
Het is een 5 Bak. Dat van die achter uit is dat evt. te stellen??? of gewoon maar laten.
Jij hebt trouwens ook een leuk bakje. 1.8 moter er in.
Mvgr,
Wijnand.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
vering kun je gemakkelijk zien, zelf oppompen kan maar je moet een vloeistof met zo'n 400 psi (27.5 Bar) door een fietsventiel kunnen spuiten.
Ik weet niet wat de dealer ervoor vraagt, ik heb zelf zo'n pomp. Kost mij alleen maar wat vloestof(best duur goedje trouwens)
Het 1.8 is zeer leuk, maar is helaas niet meer. Motor wel en die is te koop, centjes nodig voor de andere 1.8. Ik rij rond in een 1.4 maar wel een snelle.
Ik weet niet wat de dealer ervoor vraagt, ik heb zelf zo'n pomp. Kost mij alleen maar wat vloestof(best duur goedje trouwens)
Het 1.8 is zeer leuk, maar is helaas niet meer. Motor wel en die is te koop, centjes nodig voor de andere 1.8. Ik rij rond in een 1.4 maar wel een snelle.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
-
wlaros
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
het ziet eruit als neon-groen water, en het schijnt idd zoiets te zijn als mark zegt.
de prijs is zo'n 10euro/liter, en als je de systemen leeg laat lopen komt er zo'n 1.75 liter totaal uit. Er blijft echter behoorlijk wat achter in de leidingen en in de bollen, dus ik vermoed dat er totaal zo'n 2 liter in gaat.
de prijs is zo'n 10euro/liter, en als je de systemen leeg laat lopen komt er zo'n 1.75 liter totaal uit. Er blijft echter behoorlijk wat achter in de leidingen en in de bollen, dus ik vermoed dat er totaal zo'n 2 liter in gaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
nou het is absoluut geen olie, veels te nat als je begrijpt wat ik bedoel.
En het stinkt ook meer/harder dan koelvloeistof.
En het stinkt ook meer/harder dan koelvloeistof.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- VandenPlas
- MG-R Freak
- Contacteer:
Ik ken iemand die regelmatig sleuteld aan diverse Metro's en Glider-modellen. Hij gebruikt al jaren gewone koelvloeistof om het hydrolastic-systeem bij te vullen/vernieuwen. Volgens hem werkt het even goed als de originele hydrolastic-vloeistof. Is alleen een stuk goedkoper uiteraard!
Ik weet ook niet of hier bezwaren aan kleven. Misschien iemand die hier ervaring mee heeft?
Ik weet ook niet of hier bezwaren aan kleven. Misschien iemand die hier ervaring mee heeft?