Schakelen

414 416 418 420 45
Plaats reactie
eggbert

Schakelen

Bericht door eggbert »

Sinds voor kort heeft m'n vriendin haar rijbewijs afgelegd en rijdt ze af en toe met m'n rovertje :argh: . Nu heeft ze het probleem dat ze de wagen moeilijk in de tweede versnelling krijgt en ook terug schakelen van vijfde naar vierde gaat niet zo soepel. Het moet gezegd zijn dat ook ik gewaar wordt dat het hele schakel systeem vrij stroef gaat en hem in achteruit krijgen is een ramp. 9/10 keer moet ik twee of drie keer proberen voor alleer hij goed in achteruit geraakt. Verder het enige dat ik nog gewaar wordt is dat als ik stilsta (motor uit) en m'n koppeling induw en dan schakel dan hoor ik evenredig met de beweging aan m'n versnellings pook een piepend geluid? Hoogst waarschijnlijk een scharnierpunt die moelijk en/of droog is. Heeft er iemand anders hier last van (gehad) en misschien een oplossing???
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Schakelstang? Of hebben alleen diesels daar last mee.

Laten hersyncroniseren kan ook helpen.

Grtz, Pagan - was t goeie pizza btw?
Afbeelding
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

..... je vriendin heeft vakkundig je Rover gesloopt .... :blink:

.

... maar ik ga met Pagan mee dat het misschien een scharnierpunt in je schakelstangpook-gebeuren zou kunnen zijn.
Een 400 heeft trouwens vaak last van het achteruitprobleem met schakelen .. maar die andere 5 horen goed te gaan.

Cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
eggbert

Bericht door eggbert »

een scharnierpunt in je schakelstangpook-gebeuren
En euh wat dien ik hier dan mee te doen? Gewoon laten smeren of zo??
..... je vriendin heeft vakkundig je Rover gesloopt ....
moet je mij niet zeggen op een bepaald moment is ze zwaar aan het aanzetten en wil ze naar tweede schakelen. Het probleem was dan wel dat hij maar weer eens niet in tweede was gegaan en toen ze op dat moment mijn gas terug het eingde schopte had de begrenzer opeens z'n nut gevonden ....

@ pagan
was t goeie pizza btw
Bestel nooit een pizza met 4 kazen op Drongen dorp ;oP de hawai daarintegen was beter
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

eggbert schreef: En euh wat dien ik hier dan mee te doen? Gewoon laten smeren of zo??
Ik vrees dat het vervangen wordt ipv smeren ... als het die stang is hé
(mocht het die stang zijn kan je eerst beter vanNoord contacteren ... voor een 2e-hands/gebruikte stang)
eggbert schreef: moet je mij niet zeggen op een bepaald moment is ze zwaar aan het aanzetten en wil ze naar tweede schakelen. Het probleem was dan wel dat hij maar weer eens niet in tweede was gegaan en toen ze op dat moment mijn gas terug het eingde schopte had de begrenzer opeens z'n nut gevonden ....
Wak?? :shock: ....... ik neem aan dat ze nu niet eens meer naar je auto mag kijken van je :blink:
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Haha, zal je leren je vriendin met je wagen te laten rijden. De mijne blijft er mooi af.

FF totaal los van dit onderwerp!

Is dat die pizza-mobiel die op t dorp staat op maandag of zit daar nog een resto dat ik nog niet ken ?

Pagan
Afbeelding
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Callant in Roeselare zit iets dichter bij voor ons dan Van Noord.

Pagan
Afbeelding
eggbert

Bericht door eggbert »

wel ...

eerst heeft ze m'n auto een zoentje gegeven en uit de bodem van haar hart aan m'n rovertje om vergiffenis gevraagd en dan heeft ze aan mij belooft dat ze het NOOIT meer zou doen

Niet dat het wat geholpen heeft :lol:
eggbert

Bericht door eggbert »

Callant is dat die kerel die alle engelse auto wrakken opkoopt? Of kan ik daar ook nieuwe onderdelen bestellen? Kben namelijk niet zo bedreven in het zelf gaan halen van auto onderdelen op een schroot... Ik mis daar nogal de handigheid voor

Ja twas die pizza mobil... voor de echte pizzeria 'moet' je naar lovendegem... IL padrino is the best Italiano!!!
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

pagan schreef:Callant in Roeselare zit iets dichter bij voor ons dan Van Noord.

Pagan
Ah! ja dat klopt ... stom van me :oops:

btw ... daar was ik nogal ziek van trouwens ... de MG-Roverclubkentekenplaathouders heb ik in Roeselare laten maken ... 2 dagen nadat ik die MG-Roverclubkentekenplaathouders daar in Roeselare had opgehaald kreeg ik vrolijk te horen dat daar dus ook die Roversloop zat ... argh :wall:

Bedoelen jullie trouwens die italliaan op de Koning Leopoldstraat ?

cheers,
Dennis :cool:
eggbert

Bericht door eggbert »

MG-Roverclubkentekenplaathouders
Wat een mondvol!!! Ik heb het eerst drie keer moeten lezen voor ik het deftig kon uitspreken.
En die Italiaan is zo één met een aanhangwagen die zich elke dag van de week op een ander dorpsplein stelt. Waar zijn 'hoofddepo' is heb ik geen idee van.
eggbert

Bericht door eggbert »

@ Pagan als je eens naar Roeselare gaat laat het me dan zeker weten. Ik moet nog altijd eens kijken voor die middenarmsteun op een sloop.
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Callant zit dus op de Ardooisesteenweg 410 in Roeselare.

Pizza moet ik me dringend eens gaan halen, maar dan ga k niet naar Lovendegem bollen ze.

Pagan
Afbeelding
Plaats reactie