1 op 10 rijden met diesel
-
Dennis
ik heb het idee (maar heb het nog niet 100% getest / kunnen testen / het geduld gehad om dit te testen), dat je met een diesel sowieso wel redelijk zuinig kunt rijden, maar dat je toch ook een flink verbruik kunt hebben....bijvoorbeeld door 40 in zijn 5 te gaan rijden, en dan gewoon door gas te geven op te trekken naar 120 (ik noem maar wat). Die motor trekt dat gewoon, en is geen probleem, en goed toepasbaar in normaal verkeer, maar juist daardoor zuipt ie wel enorm.
Ik denk dat diesel rijden wel zuinig kan zijn als je hem zo veel mogelijk tussen (ongeveer?) de 2000 en 3000 toeren houd bij optrekken ofzo...
Ik denk dat diesel rijden wel zuinig kan zijn als je hem zo veel mogelijk tussen (ongeveer?) de 2000 en 3000 toeren houd bij optrekken ofzo...
-
DaZelator
-
Kirpeknots
-
Edgecrusher
Volgens mij hebben we hier dan gewoon over busjes e.d.LT sdi - Sprinter cdi
Caddy 1.9sdi - Inca 1.9sdi
Caddy 1.9sdi - Berlingo 1.9hdi
Die hebben natuurlijk een stroomlijn van nix.
Een versnellingsbak met korte overbrenging
En vaak niet de nieuwste type diesels.
Dat is dus geen eerlijke vergelijking.
Maar een gemiddelde middenklasser is op diesel echt wel zuiniger dan een benzine. Of je moet een hyundai hebben, want die zuipen altijd verschrikkelijk hard.
Ik zit i.i.g. nog wel te twijfelen of de volgende auto een benzine of diesel wordt.
-
Dennis
-
Foxtrot
-
Dennis
-
Dennis
-
Foxtrot
Okay ik heb geen ervaring met diesel... (alhoewel ik tank de bak van m'n pa ook wel eens en merk nooit iets) maar met benzine heb ik nergens last van... en dan nog vind ik het knap dat iemand voor je het voor elkaar krijgt diesel/benzine over het handvat te morsen. Maar goed, ik begrijp het enigszins als je een plastic handschoentje aan wilt trekken - ik zal het alleen niet snel doen.
-
DaZelator
Uit een ander topic:Dennis schreef:Wat is jouw verbruik dan?
Ben wel benieuwd hoeveel zo'n 75 zuipt
Gemiddeld 1:15,5... dus 950 km tussen de tankbeurten in.DaZelator schreef:Mijn record is 1088 km op 62 liter (1:17,5).Ik wil dit record nog eens proberen te breken door een volle tank zonder airco en met dichte raampjes leeg te rijden, maar omdat ie 's zomers zuiniger rijdt is dit haast niet te doen.
Valt wel mee, toch?
-
Dennis