Zijn er meer mensen met een mini op dit forum?

111 114 Metro Mini
Mini Power

Bericht door Mini Power »

Graag gedaan! ;)

Ik heb vandaag weer aan m'n project bezig geweest! :D Wat heerlijk echt vakantie!!! Heb mijn uitbouwset bewerkt zodat ie goed gaat passen.

Morgen nog een beugel maken voor de slede's van mijn jamex kuipstoelen te kunnen verstellen. Ik hoop binnenkort onder de kap te spuiten zodat ik het remsysteem op kan bouwen... Binnenkort blok afbouwen en op de testbok proef laten draaien.
Kevski Style

Bericht door Kevski Style »

Wat erg goed schijnte werken zijn sledes van een ford. Dit zijn namelijk 2 losse sledes per stoel, dus je zou die makkelijk om kunnen bouwen zodat ze geschikt zijn voor een mini. Zit er ook over te denken om dat te gaan doen, want vlieg in de bochten steeds van mijn stoel af! :mrgreen:
Maar goed, mijn audio krijgt als eerste voorrang en de afstelling ook, want dat wil maar niet lukken. En natuurlijk morgen die uitlaat! Das echt nog het ergste van allen.... :evil:
Maar ja, het houdt me in ieder geval van de straat. Weet jij trouwens of er ook sportspack arches zijn voor 12 inch wielen? Wil namelijk niet gaan slijpen aan mijn mini. Maar heb een leuk plan met die sportspack arches. heb namelijk anders kirts gezien van een auto die ongeveer dezelfde style hebben die ik er dan tussen wil gaan zetten. En dan een paar luchtinlaten op het dak en op de motorkap. Dan wordt het tenminste zo'n one-o- a-kind-mini. Maar goed, dat is voorlopig nog allemaal toekomstmuziek.
Maar jij neemt dus de zeemax kit??? Tenminste als ik het goed zag op je pix dan?
Laatst gewijzigd door Kevski Style op di aug 17, 2004 8:29 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Kevski Style

O By the way: Ik had maar 1 zo'n expansievaatje wat naar mijn carb toeliep. Dus een 1000tje maakt wel degelijk verschil.... Of is die op de bellhousing een al afgedopt expansievat?
Mini Power

Ik heb wel eens 12" met sportspack gezien! Paste mooi, alleen moet hij wel breed op z'n wielen staan omdat het anders zo'n raar gezicht is met die smalle velgjes... Er zijn meerdere verbreders, ik wil er van die oude zwarte kapjes met chroom randjes op m'n cooper... Die monza van m'n broer heeft ook sideskirts!

Ik heb de zeemax look ja...

een 1300 heeft er nou net geen achter op het blok, nl op koppelingshuis en distributiedeksel.... Ik wist het niet meer zeker, lang geen 1000tje meer gezien! :roll:
Kevski Style

Je bedoelt die ik erop heb zitten? De special arches, die eerst alleen op inno's zaten en later op alle mini's van '84? Dat chrome randje is namelijk heel makkelijk om erop te zetten, zeker als je alleen de rand bedoelt. dat kan je namelijk met dezelfde soort randjes doen als wat op de rand van je dak zit.
Maar hoe bedoel je precies als je wielen maar ver genoeg uitsteken? Bij mij zitten er GB's onder (R12/5J) maar of dat ook zal staan??? Maar als ik die bestel en je bedoelt die special arches dan heb ik ze over, dus.... Moet alleen nog ff kijken hoe duur die Sportspack's zijn per 4
Mini Power

Neej ik bedoel andere ik zal eens ff zoeken ;)

Brede kappen en smalle velgjes is niet mooi...
Kevski Style

Nee dat weet ik, maar durf eigenlijk geen spoorverbrders meer aan sinds er al 3 wielbouten zijn afgebroken.... Maar misschien ook wel
kan mij het boeien vervang gewoon die 4de en dan ben ik hopelijk ook van dt gezeik af.....
En hopelijk ook morgen van die uitlaat....
Mini Power

Wat doe je d'r dan meej? Ik heb nog nooit een wielbout afgebroken gehad! Eigenlijk niet vaak gehoord dat ze afbreken!

Stalen velgen met 60 Nm en LM 80 Nm aandraaien...
Kevski Style

Alles met 70 zelfs, tenminste dat stond er op het bord wat er hing bij mijn bandenboer. En doe er echt geen gekke dingen mee. Probleem is alleen dat de auto vroeger van een vrachtvagenmonteur was. daar draai je alles op 500NM aan dus. Misschien een beetje door elkaar gehaald ofzo. Anders weet ik het ook niet. Maar waarschijnlijk zal het dus nog wel een keertje voorkomen. je kon ook zien dat ze te strak waren aangedraaid, aangezien de bout letterlijk afgescheurd was. Weet jij trouwens of er geen mogelijkheid is om er grotere diameter bouten in te zetten? Wel zo'n fijn idee....
Mini Power

Alle wielbouten die er te krijgen zijn hebben dezelfde dikte...

Anders al je wielbouten vervangen, dan ben je er ook vanaf!

Afbeelding
Deze bedoel ik...
Kevski Style

Wood & Picket, of niet??? Tenminste, dacht dat ze zo heetten....
En dat van die wielbouten is alweer een paar weken geleden dat ze braken, dus volgens mij valt het mee....
Mini Power

Neej Wood&picket zijn meegespoten zoals deze:
Afbeelding
Verder zijn er nog chrome overzet kapjes van W&P
Afbeelding
En nog vele andere! ;)
Kevski Style

Oh ok, weer wat nieuws geleerd! :shock:
Het enige verschil is dus de zwarte gelcoat achtige kleur?
Laatst gewijzigd door Kevski Style op di aug 17, 2004 8:30 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

de zwarte hennen een randje an de buitenkant zitten waar je een chroom strip(zie foto) langs kunt zetten word vanaf de buitenkant vastgezet op je koets is de originele vorm cooper verbreder uit de jaren 60 group 2 arches genoemd

de wood en picket darentegen die is helemaal vlak en word van binnen gemonteerd aan je koets is in elke kleur spuitbaar
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Kevski Style

Zo, vandaag ff een stuurtje opgehaald voor 25 piek. Is van Luigi, Mooi rvs van de binnenkant, met zwart leer en wit sticksel. Nu nog ff een naaf zoeken die past, maar dat komt wel goed. Alleen een beetje jammer dat het stuurtje nog steeds even groot is als dat ie was, namelijk 35cm.
Kevski Style

Zo ben net weer ff klaar met het vervaardigen van een rvs steun voor mijn uitlaat, want deze hing nog steeds aan een noodoplossing vast. Dus nu geen onzekerheden meer. Wielbouten heb ik gelukkig ook geen last meer van gehad. Over een weekje zijn waarschijnlijk mijn witte achterlichten binnen en mijn stuurkolomverlager. Alleen laat de naaf nog steeds op zich wachten..... Dus het nieuwe stuurtje zit er nog steeds niet in. :evil:
Plaats reactie