Chiptuning

414 416 418 420 45
Ewout

Chiptuning

Bericht door Ewout »

Ik kwam dit tegen op't net.

http://www.dmtuning.com/ROVER.html

Is dit wat :?:
Of zijn er mensen die hier ervaring mee hebben :?:

Voor mijn 416 zou ik er 'n pktje of 15 bij krijgen, zou dat wel de moeite waard zijn :?:
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Badkarma heeft z'n auto laten chippen bij DM Tuning en is er zeer over te spreken.
15 pk winst met een chip voor een 1.6 non-turbo motor vind ik absurd veel, ik denk dat het rond de 6 pk zal zitten.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Ewout

Bericht door Ewout »

6 pk maar mmm :? kweenie hoor
CRualA

Bericht door CRualA »

en zou die 27 pk erbij voor de 420 di kunnen?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

CRualA schreef:en zou die 27 pk erbij voor de 420 di kunnen?
Ja, voor een turbodiesel kan dit makkelijk. 27pk is dan nog vrij bescheiden :).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Maar ik ben wel benieuwd wat ie geeft aan pk's.
Of dat wel allemaal juist is.

Probleem bij DM T is dat zij geen bank hebben om te meten.
Dus tja.

Zij geven voor mijn auto 24 pk, maar spreken over een TBO (turbo dus)
Heb ik niet. Vind 24 pk erg veel.

Dus ik ben benieuwd wat Badkarma aan vermogen had en nu heeft.
Dus BAD, bij deze...

Pleur ff een uitdraai op het forum.
Dan kan ik het zien...

Volgens MG Rover dealer in Breda is de testbank van Rica Eng. in Waalwijk, Wateringen erg goed.
Hij was zeer te spreken over Rica en over de spullen die Rica levert.
Ik ga dan ook ff uitdokteren wie nou het meeste vermogen heeft en kan verkrijgen.

Daarom Bad, gooi ff een uitdraai erop.
Want anders rijd ik voor niets naar Oostmalle.

De kosten zijn nl. ong hetzelfde maar als DMT geen bank heeft weet ik nog niets.
Je kan wel voelen of je meer koppel hebt gekregen, maar pk merk je niet zo heel vlug.
Of je nou 170 of 185 pk dat verschil merk jenauwelijks.

Cya,

Sky
Dennis

Bericht door Dennis »

ik zag gister deze site http://www.gjmensen.nl/
Staat wel geen rover op, maar die prijzen liggen wel laag...en wellicht dat ze ook iets voor rover leveren.
Echt absurd dat ze op de ene plaats 700 euro durven vragen, op een andere plaats 800 euro (powerbox), en op een andere plaats ben je voor 200 euro klaar...

Wat ik het grote nadeel vind (tenminste, waar ik tot nu toe echt goed geinformeerd heb), is dat ze het inbouwen, en als het je dan niet bevalt dan heb je jammer gehad....weet niet of dit bij al die chiptuners zo is..
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Skytiger schreef:Volgens MG Rover dealer in Breda is de testbank van Rica Eng. in Waalwijk, Wateringen erg goed.
Hij was zeer te spreken over Rica en over de spullen die Rica levert.
Euh, daar zijn de meningen over verdeeld hoor....
Mijn auto is ook op die bank geweest en met een goed resultaat. :D Maar toch waren er vreemde resultaten bij sommige auto's (die al op meerdere rollenbanken waren geweest). Wat opviel was dat auto's met een Rica chip erg goede resultaten lieten zien, terwijl menig andere tuner er bekaaid vanaf kwam.... :shock:
Skytiger schreef:Je kan wel voelen of je meer koppel hebt gekregen, maar pk merk je niet zo heel vlug.
Of je nou 170 of 185 pk dat verschil merk jenauwelijks.
:?: Ik lees hier juist erg vaak dat mensen goed het verschil merken met een andere uitlaat of luchtfilter. Dan praat je over een vermogenstoename van 1% tot 3% :roll:
SilverCupr@

Bericht door SilverCupr@ »

Dennis schreef:Wat ik het grote nadeel vind (tenminste, waar ik tot nu toe echt goed geinformeerd heb), is dat ze het inbouwen, en als het je dan niet bevalt dan heb je jammer gehad....weet niet of dit bij al die chiptuners zo is..
Volgens mij hebben de meeste tuners wel het 'niet goed, geld terug' principe.
Ewout

Bericht door Ewout »

Heb ik trouwens nog een vraagje, ik wil een m'n origineel luchtfilter vervangen voor een performancekitje. Maar aangezien ik veel snelweg rijdt tussen de 140/150 km/h vraag ik me af of je dan niet horendol wordt van het geluid.

Iemand ervaring hiermee
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ligt aan het soort filter, k&n filters schijnen echt te brullen. Maar volgens mij zijn filters van ITG weer veel stiller(maar kwa performance zeker zo goed).

er zijn hier wel wat mensen die ervaring hebben met meerdere filters.

Ikzelf heb een green luchtfilter, en die beviel prima. Maar ik hoorde hem nauwelijks, maar dat kwam meer vanwege het inlaatspruitstuk dat kwa geluids productie er gewoon overheen ging. (weet niet wrm btw, maar het klinkt prima)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Foxtrot

Bericht door Foxtrot »

Hehe Jouke, ik hoorde van Tim dat je jouw 118 niet weg hoorde brullen maar blazen! Ik was erg benieuwd geweest :( helaasch. Staat ie nog ingekort voor je deur of is er al iets mee gebeurd?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

ik heb de motor er in tussentijd uitgehaalt. Ik heb een nieuwe distributie-riem gekocht(de oude is geknapt), maar die gaat niet passen.(blijkbaar zijn er 2 verschillenden kwa lengte)

Het zou kunnen dat er kleppen krom zijn(vanwege de kapotte distributie riem), maar dat weet ik pas nadat ik een compressie test gedaan heb.

Ik heb het erg druk met tentamens, dus ik verwacht er niet veel aan te doen tot volgende week vrijdag.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ewout

Bericht door Ewout »

heb nog een chipboer gevonden

http://www.dbmengineering.nl

Hier claimen ze dat met een ander chippie die 416 van mij 130 pk kan laten krijgen :shock: :? Kan dit :?: :?:
Laatst gewijzigd door Ewout op vr jun 18, 2004 1:35 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Ewout schreef:heb nog een chipboer gevonden

http://www.dbmengineering.nl

Hier claimen ze dat met een ander chippie die 416 van mij: 130 145 of 170 pk kan laten krijgen :shock: :? Kan dit :?: :?:

NEE
Laatst gewijzigd door 118GTR op vr jun 18, 2004 1:58 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ewout

Bericht door Ewout »

118GTR schreef: 145 of 170 pk kan laten krijgen
mmm sorry zat naar de newtonmetertjes te kijken :oops:
Plaats reactie