Probleem met MG ZR
-
mduyff
Probleem met MG ZR
Hallo allemaal,
Ik heb dit weekend een MG ZR 160 gekocht. Een auto die ik al erg lang wilde hebben. Maar... ik heb hem helaas nog niet in mijn bezit. Bij het terugrijden van het postagentschap naar de autogarage kwam er een raar geluid onder de motorkap vandaan. Het bleek het koelvloeistof reservoir te zijn waar veel lucht in zat en de kvs werd niet goed rondgepompt. De zwarte slang voor de motor kon je gewoon indrukken.
Vervolgens wilde de kachel ook niet warm worden en de auto wilde niet meer op lpg rijden. Volgens de verkoper zou dit komen door een lekke koppakking, waardoor de verdamper niet gekoeld wordt en dus niet aanslaat en waardoor de verwarming niet warm wordt.
Mijn vraag is: kan dit allemaal door de koppakking komen?
Deze wordt nu door de verkopende garage vervangen.
Er kwam echter geen witte rook uit de uitlaat en ook de olie + kvs-reservoir bevatte geen smurrie/mengsel van olie en kvs.
Ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen met ideeën wat het zou kunnen zijn.
Alvast bedankt!
Ik heb dit weekend een MG ZR 160 gekocht. Een auto die ik al erg lang wilde hebben. Maar... ik heb hem helaas nog niet in mijn bezit. Bij het terugrijden van het postagentschap naar de autogarage kwam er een raar geluid onder de motorkap vandaan. Het bleek het koelvloeistof reservoir te zijn waar veel lucht in zat en de kvs werd niet goed rondgepompt. De zwarte slang voor de motor kon je gewoon indrukken.
Vervolgens wilde de kachel ook niet warm worden en de auto wilde niet meer op lpg rijden. Volgens de verkoper zou dit komen door een lekke koppakking, waardoor de verdamper niet gekoeld wordt en dus niet aanslaat en waardoor de verwarming niet warm wordt.
Mijn vraag is: kan dit allemaal door de koppakking komen?
Deze wordt nu door de verkopende garage vervangen.
Er kwam echter geen witte rook uit de uitlaat en ook de olie + kvs-reservoir bevatte geen smurrie/mengsel van olie en kvs.
Ik hoop dat jullie me ook kunnen helpen met ideeën wat het zou kunnen zijn.
Alvast bedankt!
Gefeliciteerd met de aankoop, wat een domper zeg dat 'ie inderdaad een lekker koppakking lijkt te hebben. Wel keurig dat de garage het gaat oplossen (onder garantie neem ik aan?)
De bijkomstigheden, zoals het niet willen rijden op LPG en de verwarming die niet warm wordt, kunnen inderdaad veroorzaakt kunnen worden door een lekkende koppakking.
Succes met je aankoop, hoop dat je er in de toekomst meer geluk mee hebt.
De bijkomstigheden, zoals het niet willen rijden op LPG en de verwarming die niet warm wordt, kunnen inderdaad veroorzaakt kunnen worden door een lekkende koppakking.
Succes met je aankoop, hoop dat je er in de toekomst meer geluk mee hebt.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
mduyff
-
mduyff
O jee... Als de kop er recentelijk al af is geweest en nu weer problemen geeft duidt dat wellicht op een ander probleem. Waar staat de auto?mduyff schreef:Snaar is onlangs vervangen, tegelijk met afvlakken van de kop. Hoop echt dat het alleen de koppakking is
Nu is het even afwachten op mede-forum leden, maar deze auto heeft ook een hele tijd op Marktplaats gestaan, bij een andere eigenaar.
Is er een topic geweest over deze auto?
Is er een topic geweest over deze auto?
-
mduyff
Auto komt me inderdaad bekend voor, hoe weet ik alleen even niet, ben toch benieuwd wat de oorzaak is aangezien je zelf al aangeeft dat de koppakking recent is vervangen....
Misschien een punt van aandacht dat de garage wel de goede koppakking er tussen stopt, er is namelijk al een nieuwe versie weer in omloop aangezien dat de oplossing van mg-rover op het koppakking probleem toch niet geschikt bleek, mijn beide auto's hebben inmiddels de upgrade te pakken.
Mocht je garage in de war raken met de verschillende types, laat ze dan even naar Hofstee in Drachten bellen, die heeft de nieuwe liggen.
Misschien een punt van aandacht dat de garage wel de goede koppakking er tussen stopt, er is namelijk al een nieuwe versie weer in omloop aangezien dat de oplossing van mg-rover op het koppakking probleem toch niet geschikt bleek, mijn beide auto's hebben inmiddels de upgrade te pakken.
Mocht je garage in de war raken met de verschillende types, laat ze dan even naar Hofstee in Drachten bellen, die heeft de nieuwe liggen.
Daily drive: Scarlet Rose (MG ZR 160, @172pk/191NM)
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
Project:
MGCC Membership no: 117137
MG ZR Commision no: 10024
-
arjen
- MG-R Core
Gefeliciteerd met je nieuwe auto! Wel vervelend dat ie direct al problemen geeft, maar beter nu dan wanneer de garantie eraf is moet je maar denken.
@ Yme, ik denk niet dat de garage die allernieuwste er voor garantie tussen gaat zetten..
Ik heb nooit problemen met de MLS pakkingen. Alleen velen verzuimen het, wanneer de cilinderbussen niet zichtbaar in de kop gebrand zijn, om de kop goed te controleren met een rei. Heb toch regelmatig een die niet zichtbaar te heet is geweest, maar toch 1 a 2 tiende millimeter krom is. Wanneer zo'n kop zonder vlakken weer gemonteerd wordt dan krijg je vaak lekkages achteraf.
@ Yme, ik denk niet dat de garage die allernieuwste er voor garantie tussen gaat zetten..
Ik heb nooit problemen met de MLS pakkingen. Alleen velen verzuimen het, wanneer de cilinderbussen niet zichtbaar in de kop gebrand zijn, om de kop goed te controleren met een rei. Heb toch regelmatig een die niet zichtbaar te heet is geweest, maar toch 1 a 2 tiende millimeter krom is. Wanneer zo'n kop zonder vlakken weer gemonteerd wordt dan krijg je vaak lekkages achteraf.
-
mduyff