achterruitverwarming

214 216 218 220 25
Plaats reactie
chelsea

achterruitverwarming

Bericht door chelsea »

De achterruitverwarming van onze Streetwise werkt niet meer. In het begin deed de schakelaar het af en toe nog: dit zagen we aan het lampje.
Nu doet hij niks meer. :shock:
We hebben onze monteur e.e.a. laten nazoeken en doormeten: bedrading, zekering, schakelaar en achterruitverwarming zijn niet kapot. Maar toch is er iets waardoor de verwarming niet werkt. :cry:

Heeft iemand een idee waar we nog verder kunnen zoeken :?:
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

je bedrading in je kofferklep is waarschijnlijk kapot.
aan de rechterkant van je kofferklep loopt een rubber met daarin de bedrading voor je kofferklep. Door het telkens open en dicht doen van je kofferklep gaat daar de bedrading kapot. Is een 25 kwaal. Beste is om er even nieuwe draden in te maken.
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t ... ght=draden
Rover 25 vi 2001

Afbeelding
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Inderdaad, bedrading kofferklep geeft nogal eens problemen. Maar dan zou je schakelaar lampje nog wel gaan branden bij inschakelen volgens mij. Hoor je wel een relais tikken als je de schakelaar indrukt? Wanneer je niks hoort, is de kans groot dat de MFU defect is. Deze moet namelijk het relais aansturen.
chelsea

Bericht door chelsea »

Bedrading scheen oke te zijn. Laats natuurlijk eerst het forum gecheckt op achterruit verwrming en dus tegen mijn monteur verteld over de bedrading. Maar hij vertelde dat deze oke was en hij de Rover een keer aan de computer moest hangen ( deze moet hij een keer lenen voor de Rover) voor de echte oorzaak. Misschien is het wel de MFU als ik tenminste weet wat dt is :?:
arjen
MG-R Core

Bericht door arjen »

Mfu is multi functionele control unit. Deze vind je achterop de zekeringkast in de auto.
Plaats reactie