Is dit een alarmsensor ofzo?

414 416 418 420 45
Sander02
MG-R Freak

Is dit een alarmsensor ofzo?

Bericht door Sander02 »

Wat zou het zijn. Ik heb het er ff afgehaald en er staat Valeo op.
Ik denk dat het een sensor is. Is het soms een bewegingsdetector?
Als ik zoek op valeo en car, zie ik inderdaad dat ze allerlei sensoren maken.

Hier een foto:

Afbeelding
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Laat maar, ik had erover heen gelezen in de handleiding :roll:
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Dat is inderdaad de interieursensor/bewegingsmelder van je alarm :mrgreen:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Maar er zit dus een flinke beveiliging in de Rover 400 serie.

Onder welke klasse vallen deze beveiligingen?
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Alarm is klasse 2 :wink:
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Handig voor al je toevallig een mug in je auto hebt :D
Anton
MG-R Freak

Bericht door Anton »

Nah...op een mug zal hij niet zo snel reageren hoor...
En je kan natuurlijk ook gewoon het alarm aanzetten, zonder die interieursensor :wink:
Skytiger

Bericht door Skytiger »

Maar een vlieg weer wel....

Alarm kan idd aan zonder dat de sensor werkt.
Simpel je auto afsluiten met je sleutel.
416sí señor

Bericht door 416sí señor »

Maar een vlieg weer wel....
Yep,laat dus nooit het raam op een kier staan want het alarm gaat bijna altijd af. En das erg genant :oops:

Gr. Tomas
Silly CVT
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

En het maakt niet uit of je 'm met sleutel of kastje op slot zet!! Hij gaat gewoon af. :?

Me know want mijn kastje is al een jaar overleden en zonder dak-panelen erin met sleutel op slot werk niet helaas... :cry:
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
416sí señor

Tis wel zo dat als er binnen 10(?) seconden na in werking treden van alarm beweging geregistreert wordt, de bewegingssensor niet het alarm activeert. En hij het verder ook niet doet, dus dan staat er alleen alarm op de deuren ed.

Gr. Tomas
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Het is eigenlijk geen bewegings sensor, het is een akoestische sensor. Zo gauw er iets aan de akoestische eigenschappen verandert dan zou hij alarm moeten slaan. (dat gebeurt dus als er een raam word ingeslagen)

werkt als een radar, er wordt continue een signaal uitgezonden, en er wordt constant gemeten wat voor feedback is.

Het is dan ook deze sensor dat er voor zorgt dat auto-alarmen afgaan na een heftig knal(karbiet schieten tijdens oud en nieuw is dan erg leuk om op een parkeerplaats te doen).
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
416sí señor

Hele hele zware sub werkt ook btw. :mrgreen:

Gr. tomas
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

SillyTC schreef:En het maakt niet uit of je 'm met sleutel of kastje op slot zet!! Hij gaat gewoon af. :?

Me know want mijn kastje is al een jaar overleden en zonder dak-panelen erin met sleutel op slot werk niet helaas... :cry:
Ik heb aan de 'overkant' , de ander raamstijl dus, ook nog zo'n kastje hangen. daar zit een knopje op. Als je die indrukt en daarna de auto met de sleutel opslot doet gaat de interieursensor niet in werking.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

heb aan de 'overkant' , de ander raamstijl dus, ook nog zo'n kastje hangen. daar zit een knopje op. Als je die indrukt en daarna de auto met de sleutel opslot doet gaat de interieursensor niet in werking
Ja die bedoelde ik nou mark

En bij mij gaat ie niet af als me dak er af is en zet m met de sleutel op slot(wel ale je aan dat deurknopje gaat zittuh:-) )
moet m wel met de afstandebediening altijd openen anders start ie niet
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Gelukkig is het alarm gewoon de klakson, van zo'n sirene wordt je ook niet vrolijk. Bij mij is ie nu in die paar dagen al een paar keer afgegaan, tijdens het proberen te starten van de auto.

Vandaag had ik iets heel erg irritant.

Ik dacht van hee laat ik ff een nieuwe batterij kopen, want ik heb geen idee hoe oud de batterij is die er nu in is. Ook las ik in de handleding dat de afstand steeds kleiner wordt waarop het ding werkt.

Dus ik een nieuwe erin, (3v, lithium), het werkt prima. De afstand was helaas nog steeds alleen dichtbij.

Maar wat denk je, s'avonds was ik dus ff een vriend aan het bezoeken en ik wil vervolgens de auto openen. nauw niet dus, ik kon drukken wat ik wilde. Dus toen maar naar huis gerent (min of 5, was niet zover weg) en de reserve afstandsbediening met ouwe batterijj gehaald en die werkte gewoon.

Nauw das dus wel heel vaag. Ik hep gelijk een hekel aan dat alarm gebeuren. Ik zit er al aan te denken het uit te schakelen, tenminste de motormobilisatie. Dan kan je de auto tenminste nog starten.
Al die technische hoogstandjes zijn natuurlijk wel leuk, maar als het niet werkt, dan zit je te balen.
Plaats reactie