ZR veren

214 216 218 220 25
Plaats reactie
JasperBreda

ZR veren

Bericht door JasperBreda »

Is het mogelijk om ZR veren te monteren onder een 214si, of moet ik dan ook meteen de dempers vervangen? Aangezien de standaard veren van de ZR maar 1,5 á 2cm lager zijn dan de standaard 214 veren leek me dit een mooie subtiele verlaging...
Steven Rover
MG-R Freak

Bericht door Steven Rover »

Als ik jou was zou ik ook de demper vervangen. Een complete set kost haast 'niets' op Ebay en de auto heeft gelijk een veel betere wegligging. En daarnaast is het ook nog veel makkelijker te monteren :lol:

Ik ga zaterdag mijn Rover dempers + verlagingsveren vervangen door MG ZR dempers + veren. Hou er wel rekening mee dat de voorste veren/dempers vervangen nogal wat moeite kost....waarschijnlijk moet de aandrijfas eruit vanwege ruimte gebrek. Maar we gaan nog effe prutsen :lol:
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
gekske

Bericht door gekske »

ik heb bij mijn 220 tdic alles vervangen zonder de aandrijf as los te maken (wel de veer op spanning gehouden overigens) succes
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

die as kan je gewoon laten zitten hoor. gewoon ver genoeg op krikken.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
JasperBreda

Bericht door JasperBreda »

Bedankt voor de snelle reacties, kort samengevat; het is niet noodzakelijk om de dempers ook te vervangen, maar voor de wegligging wel aan te raden?

Ik kan voor een klein bedragje (30 euro) een hele set ZR veren overnemen van iemand, hier zitten alleen de dempers niet bij.

Verder wil ik het dan graag LATEN inbouwen, aangezien ik hier zelf de faciliteiten en apparatuur niet voor heb, dus of de as er wel of niet uit moet maakt me niet zo gek veel uit..
Steven Rover
MG-R Freak

Ik weet niet zeker of de veren passen. Een complete set in indergeval wel :lol: Maar als ik het zo snel bekijk moet het wel lukken.

Ik heb geprobeerd de dempers los te krijgen, zelfs de trek stang en stabilisator stang los gehaald. Maar met geen mogelijkheid de demperpoot uit het fussee kunnen krijgen :?

Hoe heb je de veer op spanning gehouden dan? Want ik heb ook wel geprobeerd ze in te drukken, maar dat lukt me met mijn spierkrachtjes niet :p
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

gewoon opkrikken, los bouten, en er onder vandaan wrikke
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Steven Rover
MG-R Freak

Bij de coupe ging dat inderdaad makkelijk, maar met de 214 niet....
Rover 214SI
Rover 220 Coupe Turbo
MG ZS 1.8 TURBO!!!
Afbeelding
gekske

Bericht door gekske »

op spanning met de betere stalen tie raps (of hoe noem je die dingen) dat was de 1e keer 2e keer met speciale spanners geleend van een bekende. Maar t lukt ook met spanbanden of gewoon houtklemmen let op mijn succes hiermee zijn geen garantie :S
Johnny_D
MG-R Freak

Bericht door Johnny_D »

paar span bande is dan nog niet eens een slecht beun idee :+
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club

Afbeelding
rover coupe register nl
Plaats reactie