200 VI probleem
-
Mink015
200 VI probleem
Sinds ik vroig jaar mijn koppakking liet vervangen had ik een kleine lekkage van mijn koelvloeistof. Wie er ook naar keek het probleem werd niet gevonden. "Regelmatig bijvullen" was het advies en dat deed ik dan ook, dit geheel probleemloos.
Een maand gelden moest ik een kort ritje maken en ik vergat dat ik geen koelvloeistof in mijn systeem had maar....water.
Dat water was natuurlijk ijs geworden en....onderweg naar huis klapte er een slang (van radiateur naar blok) een hoop stoom ten gevolge hebbend.
Thuis gekomen, slang besteld... Ik moest er alleen ff een maand op wachten.
Vandaag de slang erop gedaan, koelvloeistof bijgevuld, accu bijgeladen (was leeg na een maand koude en stilstand). En motor laten lopen.
Probleem:
-Tussen de dynamo en de linkerschroef van de spagettie uitlaat druppelt water...
- Na enige tijd liep de temperatuur op: motor meteen uitgezet.
De oliepijlstok ziet er schoon uit.
De oliedop eveneens (geen mayo)
De aanwezige monteur (liep op de parking) twijfelde tussen de waterpomp (maar vond de locatie van het vocht raar) en de koppakking.
Overigens was mijn watereservoir na het uitzetten van de motor geheel vol (voller dan voor het starten).
Deze monteur wil er as maandag naar kijken.
Vragen:
Wie heeft een idee?
In geval van kapotte waterpomp, wie heeft er één, wat kost dat?
Eventuele monteurs mogen zich melden...
mocht het weer de koppakking zijn dan overweeg ik zelfs (gezien de kosten) een ander blok. Voor mij part een turbo. Wat zijn de kosten hiervan (ongeveer)?
Alvast bedankt
Een maand gelden moest ik een kort ritje maken en ik vergat dat ik geen koelvloeistof in mijn systeem had maar....water.
Dat water was natuurlijk ijs geworden en....onderweg naar huis klapte er een slang (van radiateur naar blok) een hoop stoom ten gevolge hebbend.
Thuis gekomen, slang besteld... Ik moest er alleen ff een maand op wachten.
Vandaag de slang erop gedaan, koelvloeistof bijgevuld, accu bijgeladen (was leeg na een maand koude en stilstand). En motor laten lopen.
Probleem:
-Tussen de dynamo en de linkerschroef van de spagettie uitlaat druppelt water...
- Na enige tijd liep de temperatuur op: motor meteen uitgezet.
De oliepijlstok ziet er schoon uit.
De oliedop eveneens (geen mayo)
De aanwezige monteur (liep op de parking) twijfelde tussen de waterpomp (maar vond de locatie van het vocht raar) en de koppakking.
Overigens was mijn watereservoir na het uitzetten van de motor geheel vol (voller dan voor het starten).
Deze monteur wil er as maandag naar kijken.
Vragen:
Wie heeft een idee?
In geval van kapotte waterpomp, wie heeft er één, wat kost dat?
Eventuele monteurs mogen zich melden...
mocht het weer de koppakking zijn dan overweeg ik zelfs (gezien de kosten) een ander blok. Voor mij part een turbo. Wat zijn de kosten hiervan (ongeveer)?
Alvast bedankt
Re: 200 VI probleem
Tussen de dynamo en de linkerschroef van je uitlaatspruitstuk... Eh, wellicht is de koppakking tóch kapot, maar nu naar buiten toe. Gewoon water in je koelsysteem heeft een aantal grote nadelen, afgezien van de winter gaat je thermostaat rotten/vastzitten en je waterpomp naar z'n grootje. Dat je koelwaterpeil hoger stond dan toen je ´m afvulde is waarschijnlijk omdat hij lucht in het systeem heeft gepakt en je dus ergens een lek hebt. Water gaat via vreemde wegen, jij bent in dit geval de enige die dit het beste kan beoordelen.
Dan je motorswap verhaal: helemaal mijn cup-of-tea natuurlijk...
Als je een Turbo-swap wil naar een 1.8 K-series schijnt het grootste probleem te zijn om het geheel goed aan de gang te krijgen. Althans, dat is mijn conclusie naar aanleiding van de 218T die hier op 't forum rondzwerft.
Naar T-series heb je ontzettend veel onderdelen nodig: welke ik overigens allemaal in tweevoud heb liggen. De kosten van een dergelijke swaps kan ik je zo een twee drie niet geven. Is ook afhankelijk van het tijdsbestek waarin je dat zou willen.
Ben je afhankelijk van de auto? Dan zou je namelijk gewoon een K-serie blokkie erin moeten lepelen met als uiterste upgrade een 1.8 VVC motor. Weinig aanpassingen, behoorlijk extra vermogen. Zit je toch gauw aan 1200 tot 1500 euro inclusief inbouw, exclusief de juiste versnellingsbak.
Waterpomp is niet duur, echter, met je waterpomp gaat je distributie ook mee. Ondanks dat 'ie met de koppakking vorig jaar ook gedaan is zou ik adviseren deze toch weer te vervangen. De uren kosten meer dan de onderdelen. De waterpomp zit echter verder naar achteren, dus ik denk helaas tóch ook aan de koppakking... Gezien de plek die je omschrijft.Mink015 schreef:In geval van kapotte waterpomp, wie heeft er één, wat kost dat?
Dan je motorswap verhaal: helemaal mijn cup-of-tea natuurlijk...
Als je een Turbo-swap wil naar een 1.8 K-series schijnt het grootste probleem te zijn om het geheel goed aan de gang te krijgen. Althans, dat is mijn conclusie naar aanleiding van de 218T die hier op 't forum rondzwerft.
Naar T-series heb je ontzettend veel onderdelen nodig: welke ik overigens allemaal in tweevoud heb liggen. De kosten van een dergelijke swaps kan ik je zo een twee drie niet geven. Is ook afhankelijk van het tijdsbestek waarin je dat zou willen.
Ben je afhankelijk van de auto? Dan zou je namelijk gewoon een K-serie blokkie erin moeten lepelen met als uiterste upgrade een 1.8 VVC motor. Weinig aanpassingen, behoorlijk extra vermogen. Zit je toch gauw aan 1200 tot 1500 euro inclusief inbouw, exclusief de juiste versnellingsbak.
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
Tracktool: ‘03 Ford Focus RS
Better half: ‘02 Mini Cooper S JCW
-
Mink015
Dòh... 't is een vi, ik lette niet op.
Dit is overigens die 218T waar ik het over had. Klikkie. Ik heb het topic niet helemaal nagelezen, maar volgens mij is het afstellen voornamelijk @#$%^&.
Wij zitten nu nog in Arnhem, maar vanaf 1 februari in Velp (± 3km verderop).
Dit is overigens die 218T waar ik het over had. Klikkie. Ik heb het topic niet helemaal nagelezen, maar volgens mij is het afstellen voornamelijk @#$%^&.
Wij zitten nu nog in Arnhem, maar vanaf 1 februari in Velp (± 3km verderop).
Daily: ’09 Audi RS6 Avant
-
Mink015
Velp??
Waarom wonen de mensen zo ver....
heb jij een haalmogelijkheid?
Wat zijn de kosten van een koppakking waterpomp reparatie?
Is het ook mogelijk de bendoigde spullen bij je te bestellen en deze door monteur alhier te laten plaatsen? (om onnodig gesleep met tuut te voorkomen).
Offtopic, de auto waar je naar linkte...die doet hettoch zelden of zijn dat boze tongen?
Waarom wonen de mensen zo ver....
heb jij een haalmogelijkheid?
Wat zijn de kosten van een koppakking waterpomp reparatie?
Is het ook mogelijk de bendoigde spullen bij je te bestellen en deze door monteur alhier te laten plaatsen? (om onnodig gesleep met tuut te voorkomen).
Offtopic, de auto waar je naar linkte...die doet hettoch zelden of zijn dat boze tongen?
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
Mink015
- tomcat.t16
- MG-R Core

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo