Temp schakelaar?
-
ColinB
Temp schakelaar?
Dus ik trap vanochtend het gas in, en bij een toertje of 5500 springt in een keer, als zijnde digitaal, de temp meter tot helemaal bovenin, ver voorbij het rode vlak en witte markeerstreepje.
Als ik de koppakking eruit had geblazen, dan was de temperatuur geleidelijker gestegen lijkt mij, en ook als de waterpomp het zou hebben begeven.
Zijn er veel storingen met thermoschakelaars bij dit model?
Het betreft een 200Vi, kmstand bijn 111.000, kop is gereviseerd bij 100.000 en toen is dus ook de koppakking vervangen.
MVG Colin
Als ik de koppakking eruit had geblazen, dan was de temperatuur geleidelijker gestegen lijkt mij, en ook als de waterpomp het zou hebben begeven.
Zijn er veel storingen met thermoschakelaars bij dit model?
Het betreft een 200Vi, kmstand bijn 111.000, kop is gereviseerd bij 100.000 en toen is dus ook de koppakking vervangen.
MVG Colin
- The Flying Dutchman
- MG-R Freak
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
ColinB
Nee hij blijft bovenin staan.
De koelvin draait ook niet.
Mag ik vragen waar die sensor zit? Op thermostaathuis, kop of radiateur?
Ben aan het werk dus kan niet zo makkelijk kijken.
Kan goed inderdaad een sluiting zijn in de bedrading ofzo.
Ik ga nu kijken of de meter nog steeds bovenin staat, dan weet ik zeker dat het aan de bedrading ligt...
De koelvin draait ook niet.
Mag ik vragen waar die sensor zit? Op thermostaathuis, kop of radiateur?
Ben aan het werk dus kan niet zo makkelijk kijken.
Kan goed inderdaad een sluiting zijn in de bedrading ofzo.
Ik ga nu kijken of de meter nog steeds bovenin staat, dan weet ik zeker dat het aan de bedrading ligt...
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
geen van allen, hij(ze eigenlijk) zitten in een aluminium pijpje. Aan de voorkant van de motor, tegen de kop aangeschroefd. Dan direct een dikke slang naar de bovenkant van de radiateur.
Er zitten 2 sensoren in, alle twee voor de watertemp. De ene geeft een signaal naar het dashboard, de andere naar de ECU(die vervolgens de fan aan kan zetten). Die naar je dashboard gebruikt maar 1 draad, de andere 2.
Er zitten 2 sensoren in, alle twee voor de watertemp. De ene geeft een signaal naar het dashboard, de andere naar de ECU(die vervolgens de fan aan kan zetten). Die naar je dashboard gebruikt maar 1 draad, de andere 2.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
ColinB
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
ColinB
-
ColinB
-
ColinB
- tomcat.t16
- MG-R Core
-
ColinB
Dat zal ik gaan doen bij de beurt denk ik, dan vervang ik meteen de koelvloeistof ofzo, heb geen zin om nou alles af te laten 
Als ik het niet aflaat kan ik de connector eigenlijk niet zien, omdat hij dus onderop dat alu pijpje zit.
Ik heb nog een Honda die niet werkt, die heeft heel even mijn prioriteit, aangezien die verkocht moet gaan worden...
Als ik het niet aflaat kan ik de connector eigenlijk niet zien, omdat hij dus onderop dat alu pijpje zit.
Ik heb nog een Honda die niet werkt, die heeft heel even mijn prioriteit, aangezien die verkocht moet gaan worden...

˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo