In mijn cabrio ligt een 1.4 single point injection.
Zoals bekent verbruikt deze meer olie dan een 2 takt en dit is waarschijnlijk een cilinderkop probleem.
Nu vond ik achter in mijn schuur een 1.4 si blok compleet, welke ooit bestemd was voor mijn 100 cabrio.
Nu wil ik dit blok gaan overzetten maar met zo min mogelijk loshalen wie heeft er tips? is het b.v mogelijk om alleen het blok los te halen of moet de versnellingsbak mee? en moet dan het voorterrein uit elkaar vanwege de steek assen?
En koelsysteem spoelen is het verstandig om dat eerst te doen voor het blok eruit is?
214 motorswap
214 motorswap
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Ik zou de bak laten zitten, zeker als je weet dat de huidige goed is.
Van de motor alle slangen los, motor draadboom aan de motor laten zitten, maar wel losmaken aan de ecu kant.
Uitlaat los, motorsteunen los, bak los, tillen maar.
Motor naast elkaar, draadboom, dynamo en andere ongein overbouwen.
Andere motor laten zakken, eerst bak eraan, dan steunen, dan uitlaat.
Van de motor alle slangen los, motor draadboom aan de motor laten zitten, maar wel losmaken aan de ecu kant.
Uitlaat los, motorsteunen los, bak los, tillen maar.
Motor naast elkaar, draadboom, dynamo en andere ongein overbouwen.
Andere motor laten zakken, eerst bak eraan, dan steunen, dan uitlaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Maar het wel of niet hebben van een brug heeft toch geen impact of het met of zonder bak makkelijker is.
Als je er een motor uit kan tillen(motortakel of iets dergelijks) dan kun je ook de bak meenemen, dat maakt voor die takel niets uit.
Als je er een motor uit kan tillen(motortakel of iets dergelijks) dan kun je ook de bak meenemen, dat maakt voor die takel niets uit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Neen dat klopt, maar om nou weer de wielen en draagarmen los te gaan nemen om de steekassen uit de bak te trekken de olie af te tappen schakelmechanisme etc.etc.
Nu is het gewoon koppelingshuis loshalen startmotor eraf, bedrading zoals jij zei en water aftappen stuur bekrachtigings pomp opzij hangen (als dat lukt) uitlaat loshalen (is pas los geweest dus geen probleem) en gaan.
Ik zat nog met mijn gedachte bij die 111 van mij. Daar was bijna geen ruimte. Maar toen ik ging kijken bij die 214 zag ik dat er zeeën van ruimte was.
Vandaar mijn vraag of het zonder bak ging.
Trouwens wel jammer dat het een spi is want die 214 mpi cabrio die ik aan het begin van het jaar had dat was pas een scheurijzer en die liep mooi.
Maar we houden het bij een spi ik weet dat hij te upgraden is maar het geld moet even de andere kant op
Nu is het gewoon koppelingshuis loshalen startmotor eraf, bedrading zoals jij zei en water aftappen stuur bekrachtigings pomp opzij hangen (als dat lukt) uitlaat loshalen (is pas los geweest dus geen probleem) en gaan.
Ik zat nog met mijn gedachte bij die 111 van mij. Daar was bijna geen ruimte. Maar toen ik ging kijken bij die 214 zag ik dat er zeeën van ruimte was.
Vandaar mijn vraag of het zonder bak ging.
Trouwens wel jammer dat het een spi is want die 214 mpi cabrio die ik aan het begin van het jaar had dat was pas een scheurijzer en die liep mooi.
Maar we houden het bij een spi ik weet dat hij te upgraden is maar het geld moet even de andere kant op
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
- tomcat.t16
- MG-R Core
- Berichten: 2443
- Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
- Woonplaats: Omgeving Helmond



˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo