water in kofferbak (220 coupe)

214 216 218 220 25
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

water in kofferbak (220 coupe)

Bericht door tomcat.t16 »

Hallo,

Ik heb ontdekt dat als het geregend heeft of ik mijn auto heb gewassen er links tussen het wiel en de achterlichten zeg maar wat water onder de bekleding zit. Waar kan dit vandaan komen. Heb onder de auto gekeken maar niets kunnen ontdekken. Geen roest of zo. Ik heb geen flauw idee waar dit vandaan kan komen. Iemand hetzelfde probleem (gehad)?

Groetjes
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

mischien lek koffer klep rubber?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Aan de zijkant, achter je bekleding zitten luchtflapjes, daar kán water tussendoor komen. Je kunt even checken of de ze nog goed zitten. ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Dat heb ik al gecheckd maar daar lijkt het niet van te komen... :(
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Gat in reservewielruimte ? dat ben ik bij drie 200's tegenkomen toen ik proefritjes ging maken ;)
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Het komt ook niet daarvandaan... :|
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
RickO
MG-R Addict
Berichten: 253
Lid geworden op: di nov 07, 2006 9:52 pm
Woonplaats: Sambeek (NL)
Locatie: Sambeek (NL)
Contacteer:

Bericht door RickO »

Bij een MGF kan het ook lekken bij de rubbers van de achterlichten, misschien ook bij een 220 coupe?
MGF Britisch Racing Green 1997
MG ZT 260 Pearl Black 2004 (sold)
MG ZR 160 Starlight Silver 2004 (sold)


Afbeelding
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

check je achterlichten
kit ze desnoods af (fexibele kit,nissan gebruikt dit voor hun achterlichten van de primeras en micras)
wil ook wel eens dat je achterruit lekt
veelkomende coupekwaal(roest bij de speakers dan hoedenplank als je omhoog kijkt van uit kofferruimte)
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Daar zit wel roest ja, dat ga ik van de zomer ff fixen. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de achterruit niet meer lekt? Ik zal binnenkort nog een keer de lamp nakijken. Bedankt voor de tips.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
type3

Bericht door type3 »

Heeft iemand dit al voorgehad bij een 25 (streetwise) bouwjaar 2005?
Ik heb vandaag de verschrikkelijke ontdekking gedaan dat mijn reservewielbak 5cm onder water stond. Iemand een idee vanwaar het water zou kunnen komen?
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

is het water type 3 of is het ruitenwisservloeistof kan je vloeistof leiding wel eens lek zijn?, maar bij jou is het dus echt water Peter? je kan ook even met de tuinslag sproeien en kijken waar het lekt......
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Ja, bij mij is het echt water, en het komt van de lampen, als ik de auto af sproei dan loopt er een beetje water door naar beneden.

Type 3, gat prikken op het laatste punt. Opschuren, verzinken met zinkspray en daarna tectyleren. Dan loopt het water er meteen uit en minder kans op roest. Heb ik ook zo gedaan.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
type3

Bericht door type3 »

bij mij is het ook echt water, ik heb geen wisser meer vanachter en de leiding van de sproeier is vanvoor afgekoppelt.
Morgen maar eens beginnen met schuren en zoeken waar het water vandaan komt. :evil: :evil:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

Peter heb je dit probleem nog steeds met de andere achterlichten? Ik heb er namelijk nooit last van gehad, misschien dat bij jou oude lichten (mijn nieuwe dus :P) de seal niet helemaal goed was.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
type3

Bericht door type3 »

Gisteren heb ik er een liter of 10 water uit gehaald, deze nacht heeft het flink geregent, en er staat weer een bodempje in...
Iemand een idee van waar het zou kunnen komen, want vind het toch niet meer zo leuk nu :evil:
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

kun je niet vinden waar het wegkomt dan, even met de tuinslag en kijken waar het wegloopt, 10 liter maarliefst :shock: een kapotte rubber kan bijvoorbeeld al een probleem geven...
Plaats reactie