Ruitensproeimotor stuk

214 216 218 220 25
Linxxy

Ruitensproeimotor stuk

Bericht door Linxxy »

Vandaag kom ik er achter dat mijn ruitensproeiers het niet doen..
ruitersproeiers voor slaat het motortje niet aan en achter hoor ik het motortje wel maar die sproeit niet..

is dit een bekent probleem en iemand enig idee waar het aan ligt? is dit zelf te testen of moet ik er een monteur bij halen..?

de wissers doen het gelukkig wel!
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Het achtersproeiertje deed het bij eerst ook niet, toen heb ik hem gewoon een hele tijd laten draaien en ineens kwam er weer wat uit :mrgreen:
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Rvelleko schreef:Het achtersproeiertje deed het bij eerst ook niet, toen heb ik hem gewoon een hele tijd laten draaien en ineens kwam er weer wat uit :mrgreen:
hoe lang is een hele tijd ;) ik heb ook een tijdje geprobeerd maar kwam niets uit en wist niet of het kwaad kan als ik m langer laat draaien...
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

haal je reserveband eens uit de kofferbak zou ik zeggen, is het daar ook nat? kan het wel eens een lekke leiding zijn. Tevens is het verstandig je vloeistof peil even te controleren :)
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Grade schreef:haal je reserveband eens uit de kofferbak zou ik zeggen, is het daar ook nat? kan het wel eens een lekke leiding zijn. Tevens is het verstandig je vloeistof peil even te controleren :)
vloeistof was leeg die had ik al tot de nok gevuld :P even kijken of het gezakt is en het daar nat is geworden ;) bedankt voor de tip!
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Vloeistof is al weggelopen zonder dat het op de ramen terecht is gekomen en onder mn reservewiel licht een klein plasje kan alleen niet ruiken of dat de vloeistof is... :(

weten jullie wat hier het probleem is???? en belangrijker hoe het opgelost moet worden ??
Linxxy

Bericht door Linxxy »

SandervS schreef:Toen ik m'n auto kocht had ik roest bij het reservewiel en achter kwam er geen vloeistof uit de sproeier, het motortje hoorde je wel. Teruggegaan en toen heeft de monteur het leidinkje gerepareerd. Achter is het dus hoogstwaarschijnlijk het leidinkje.

En de roest heb ik alweer een hele tijd geleden behandeld.
hoe kan er daar dan water of vloeistof inkomen???

edit: ik heb het weer helemaal droog en schoongemaakt.. ik kan geen roest ontdekken maar misschien ff bij halfords voorzorgsmaatregelen kopen tegen roest voor in het vevolg...
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

nouja euh de vloeistofleiding loopt erlangs voor zover ik weet, gezien het feit dat je de auto niet kent weet je wel of je aan de goede knoppen draait? heb je het getest met draaiende motor trouwens? (rechterhendel aantrekken)


en gezien het feit dat hij leeg kan het even duren voordat de vloeistof komt...
gekske

Bericht door gekske »

prik eens met een wat dikkere stopnaald in je spoeiers mss zitten ze wel verstopt, dan draait het motortje ook niet
Linxxy

Bericht door Linxxy »

gekske schreef:prik eens met een wat dikkere stopnaald in je spoeiers mss zitten ze wel verstopt, dan draait het motortje ook niet
okeej waar zitten ze ;) kon ze niet zo snel vinden :P
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

gewoon moterkap even omhoog zie je beter tot hoever de vloeistof komt, beter dan de leiding lekprikken....
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Linxxy schreef: okeej waar zitten ze ;) kon ze niet zo snel vinden :P
Gewoon de gaatjes waar de vloeistof uitspuit op de motorkap
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Rvelleko schreef: Gewoon de gaatjes waar de vloeistof uitspuit op de motorkap
Ik bedoelde die op de achterklep :P aan de voorkant doet het motortje het niet of ik doe bij de bediening wat mis.. dus even ter controle

vooruit is de schakelaar indrukken en achteruit is de schakelaar omhoog of omlaag draaien??
Gebruikersavatar
Grade
MG-R Addict
Berichten: 436
Lid geworden op: za jul 04, 2009 5:33 am
Woonplaats:
Locatie: Heerenveen

Bericht door Grade »

schakelaar is voor de ruitenwisser niet voor de sproeier. hendel aantrekken dat is voor de voorruitenwisser en schakelaar wegdraaien of andere kant op is voor de achterkant. 214 200 96- heb je toch?
Linxxy

Bericht door Linxxy »

Grade schreef:schakelaar is voor de ruitenwisser niet voor de sproeier. hendel aantrekken dat is voor de voorruitenwisser en schakelaar wegdraaien of andere kant op is voor de achterkant. 214 200 96- heb je toch?
Ghehe hoe bedoel je blond! ik heb de schakelaar dus verkeerd begrepen voor doet het wel alleen achter doet het niet
Gebruikersavatar
aldo
MG-R Freak
Berichten: 527
Lid geworden op: vr dec 16, 2005 5:54 pm
Woonplaats:
Locatie: terneuzen

Bericht door aldo »

uhm bij mij kan je de schakelaar draaien voor de achterwisser aan te zetten en dan je nog iets verder doordraaien voor de sproeier.
Rover 200VI (sold) MG ZS 120 MKII (totalled) Alfa GT:p
Afbeelding
Plaats reactie