lichtje klok stuk

214 216 218 220 25
Plaats reactie
IJnstijn_II

lichtje klok stuk

Bericht door IJnstijn_II »

Hallo allemaal,

sinds vorige week is het lichtje van mijn klok stuk. Verder doet hij het nog. Ik heb hierover twee vragen:

1- Is het licht apart van de klok, of moet ik het hele ding vervangen?
2- Waar kan ik dat krijgen, of zijn er standaard oplossingen verkrijgbaar?

Alvast bedankt, als jullie het weten, hoef ik de klok niet te demonteren om er achter te komen...

IJsbrand
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Als je het paneeltje rondom de klok weghaalt zie je dat het klokje met een paar schroefjes vast zit, als je deze losdraait kun je het hele klokje loshalen, aan de achterkant zit een blauw ding, deze kun je eruit draaien, hier zit het lampje in.
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

*never mind*
Laatst gewijzigd door Johnny_D op wo okt 28, 2009 12:00 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
Rvelleko
MG-R Freak
Berichten: 2647
Lid geworden op: ma sep 24, 2007 7:41 pm
Woonplaats: Wateringen

Bericht door Rvelleko »

Klokkenkast ?
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

ow wacht ff, ik zit 2 dinge door elkaar te hale :mrgreen:
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Inderdaad, zoals beschreven. Lampjes kun je kopen bij de betere automaterialenzaak... kost iets van 2,50.

Bij MK2 moet je de houten strip eraf trekken (met beleid).
Bij MK3 de afdekplaat, ook met beleid anders heb je kans dat er wat breekt. Of een afdruk van een schroevendraaier in je dashboard gedrukt staat.
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Gebruikersavatar
Johnny_D
MG-R Freak
Berichten: 5202
Lid geworden op: za jun 23, 2007 12:17 pm
Woonplaats: Alblasserdam

Bericht door Johnny_D »

Ah, en hoe krijg je die strip er af, aangezien bij mij ook het lampje stuk is.
gewoon platte schroevendraaier er tusse zette?
Austin metro Spyder GT
Rover 45IDT Club


Afbeelding
rover coupe register nl
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

Johnny_D schreef:Ah, en hoe krijg je die strip er af, aangezien bij mij ook het lampje stuk is.
gewoon platte schroevendraaier er tusse zette?
Inderdaad!
Kleine platte schroevendraaier uiterst rechts erachter zetten, voorzichtig loswippen en lostrekken :P
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
IJnstijn_II

Bericht door IJnstijn_II »

Thanks allemaal,

ga het straks direct fixen...

Johnny, kwantumkorting regelen??? ;)

Is zeker niet hetzelfde lampje als achter de temperatuurknop..?

IJsbrand
Gebruikersavatar
tomcat.t16
MG-R Core
Berichten: 2443
Lid geworden op: di okt 14, 2008 9:25 pm
Woonplaats: Omgeving Helmond

Bericht door tomcat.t16 »

IJnstijn_II schreef:Thanks allemaal,

ga het straks direct fixen...

Johnny, kwantumkorting regelen??? ;)

Is zeker niet hetzelfde lampje als achter de temperatuurknop..?

IJsbrand
Als ik me niet vergis, nee...
Afbeelding˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuo
Rover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
Plaats reactie