vraag over remmen r25

214 216 218 220 25
JD
MG-R Core

vraag over remmen r25

Bericht door JD »

De remmen van mijn rover hebben nu ongeveer hun beste tijd gehad ( na 50.000 km)
Nu zitten er nu gewone ( fabrieksaf ) schijven onder.
Ik kan nu niet echt zeggen dat ik hier heel erg tevreden over ben.
Nu heb ik contact met een leverancier op het werk gehad voor een setje brembo schijven. Volgens hem waren dit geventileerde schijven. T rare vind ik dat ik dr nu geen geventileerde schijven onder heb zitten.
Hoe zit dit nu? , heb ik verkeerde informatie gekregen of kan ik deze gewoon vervangen voor geventileerde schijven zonder dat ik dr andere klauwen onder moet zetten?
is voor een rover 25, bj 2000 103 pk
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

nee
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

ok,
ma als ik mn kenteken invul op de site van autopartsonline, krijg ik 2 soorten schijven :?
1 met de dikte van 21mm
en 1 met de dikte van 13mm

Zouden allebij geventileerd zijn :argh:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

21= geventileerd
13= niet-geventileerd
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
WouterRover25

Bericht door WouterRover25 »

Het lijkt me toch niet dat de klauwen ook schijven aankunnen met 8mm verschil?? Ik vraag dit aangezien ik zelf ook aan het kijken ben voor nieuwe remschijven.. Is prima zelf te doen (vergeet niet je remvloeistof af te tappen JD).

Ik heb met mijn vorige auto overigens hele goede ervaring met Brembo Max (ziet er een beetje vreemd uit, maar meer remkracht!). Had ze toen met Lucas blokken, ook prima.

Heb ze toen gekocht bij deze lui, http://www.tuning-automaterialen.nl/ass ... rialen.nl/

Prima prijzen en goede service, zat toen zelfs een gratis flesje remvloeistof bij :!:
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Dat klopt, voor geventileerde schijven heb je andere remklauwen nodig.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

nope, als je geventileerd wil moet je ook de bijbehorende klauwen hebben.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Ippel

Bericht door Ippel »

Interessant topic. Ben ook niet helemaal tevreden over m'n remmen..
WouterRover25

Misschien kunnen we een gezamenlijke bestelling doen, extra korting scoren daarmee en dan een sleutelmeeting doen en even een remschijvenmiddag doen! :P
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

das altijd gunstig 3 setjes tegelijk kopen :D
Ben dr alleen nog niet helemaal uit wat ik ga doen :?
Ben dr inmiddels achter gekomen dattie zo slecht remt omdat mn blokken verbrand zij ( glazig ) . T probleem zit hem waarschijnlijk in de rem cilinders, die Komen niet helemaal goed terug denk ik.
Als heel lichtelijk rem piepen ze ook :?
WouterRover25

pas wel op met blokken die op zijn, je kunt je schijven beschadigen, terwijl ze nu nog prima kunnen met nieuwe blokken.. Daarnaast werken ze niet optimaal wanneer je staal op staal hebt..
JD
MG-R Core

Bericht door JD »

dr moeten hoe dan ook nieuwe schijven op ;)
WouterRover25

Oh nou, ik heb bij die site geinformeerd naar de prijs van ongeventileerde schijven en blokjes en zal die hier wel posten. Kunnen we daarna een oproepje doen wie interesse heeft, dan kan ik daarna wel mailen of we een staffelkorting kunnen regelen.. :)
WouterRover25

2 x Brembo remschijf voorzijde. Eur 148,52 -35%= Eur 96,- (Set)
1 x (OE) TRW/Lucas remblokset voorzijde. (links + rechts). Eur 93,42 - 35%= Eur 60,72

Dit is de offerte; voor 156 euro heb je dan superschijven van brembo (massief, dit is dus de ongeventileerde schijf). Dit is zonder verzendkosten (7.95 bij vooraf betalen, dat kunnen we splitten bij 1 bestelling). Wie heeft er interesse?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

niks superschijf aan hoor, Brembo maakt ook gewoon OEM replacements ;)
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
WouterRover25

Mark16v schreef:niks superschijf aan hoor, Brembo maakt ook gewoon OEM replacements ;)
Fair enough, geen superschijf, ik ben enthousiast over Brembo en hoewel dit de standaard schijf is (behalve dat Brembo erop staat) heeft ie zeker betere prestaties dan de standaard schijf..
Plaats reactie