Rover 220 coupé - Honda Civic coupé
- tomcat.t16
- MG-R Core
Rover 220 coupé - Honda Civic coupé
Ik zat laatst in een Honda Civic Coupé. En het leek verdacht veel op een Rover Coupé. Ik zou bijna zeggen dat het gehele interieur in mijn Rover zou passen. Niet dat ik dat van plan ben maar wat zijn de overeenkomsten tussen deze auto's. Zijn dit toevallig dezelfde wagens in een ander jasje?
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
-
Bart-K
- The Big Boss
ik kan het verkeerd hebben, maar volgens mij heeft de R200 coupé niets met de civic te maken.
de 5drs mkII is wel een broertje van de Honda concerto.
de 5drs mkII is wel een broertje van de Honda concerto.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy -> for sale
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Eigenlijk is de hele R8 (R200 MKII) gebaseerd op de Concerto (of andersom, het is net hoe je het bekijkt).
De bodemplaat, onderstel, motor en gedeeltelijk het interieur zijn identiek aan een Concerto.
Bij Rover is bovenstaand dan weer gelijk voor de 3-deurs, 5 deurs, Coupe en Cabrio. Zelfs de 400 MKI/Tourer is grotendeels gelijk.
Omdat de Concerto weer wat onderdelen deelt met andere Honda modellen kun je veel spul van de Civic/CRX/Integra gebruiken.
Een Civic Coupe is echter een compleet andere wagen, maar delen van de wielophanging, remsysteem en uitlaat kun je wel overzetten. Misschien dat het onderstel van de stoelen ook wel gelijk is, maar dat zou ik niet weten.
De bodemplaat, onderstel, motor en gedeeltelijk het interieur zijn identiek aan een Concerto.
Bij Rover is bovenstaand dan weer gelijk voor de 3-deurs, 5 deurs, Coupe en Cabrio. Zelfs de 400 MKI/Tourer is grotendeels gelijk.
Omdat de Concerto weer wat onderdelen deelt met andere Honda modellen kun je veel spul van de Civic/CRX/Integra gebruiken.
Een Civic Coupe is echter een compleet andere wagen, maar delen van de wielophanging, remsysteem en uitlaat kun je wel overzetten. Misschien dat het onderstel van de stoelen ook wel gelijk is, maar dat zou ik niet weten.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- tomcat.t16
- MG-R Core
Laatst gewijzigd door tomcat.t16 op di mei 12, 2009 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
˙˙˙ɹǝʌoɹ uɐʌ uǝʌoqǝʇsɹǝpuoRover 216 coupe 1993
MG ZT135 2003
VW POLO 1.9D 1997
-
Bart-K
- The Big Boss
dat zijn dan vast geen autokennerstutuur schreef:sommige mensen zeggen tegen mij ook weleens, hey jij heb toch een civic![]()
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
- tomcat.t16
- MG-R Core
Nee. De enige die op elkaar lijken zijn de 200 5 deurs/Concerto 5 deurs en de 400 MK1 / Concerto sedan (nooit in NL geleverd).
De 3-deurs, Cabrio, Coupe en Tourer zijn eigen ontwikkelingen/aanpassingen van Rover en hebben qua bodystijl niets gemeen met welk Honda model dan ook. Natuurlijk staan ze nog steeds op hetzelfde platform dus een hoop komt overeen.
Honda is dan ook weer zo'n fabrikant die een hoop "interchangeable" maakt dus ja, een hoop parts die in een Civic/CRX/Integra zitten passen ook op een Concerto en dus ook op een R200.
Als je trouwens als iets op iets vindt lijken dan lijkt de Civic op de Rover, want de Rover 200 Coupe was er eerder dan de Honda Civic Coupe.
De 3-deurs, Cabrio, Coupe en Tourer zijn eigen ontwikkelingen/aanpassingen van Rover en hebben qua bodystijl niets gemeen met welk Honda model dan ook. Natuurlijk staan ze nog steeds op hetzelfde platform dus een hoop komt overeen.
Honda is dan ook weer zo'n fabrikant die een hoop "interchangeable" maakt dus ja, een hoop parts die in een Civic/CRX/Integra zitten passen ook op een Concerto en dus ook op een R200.
Als je trouwens als iets op iets vindt lijken dan lijkt de Civic op de Rover, want de Rover 200 Coupe was er eerder dan de Honda Civic Coupe.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- tomcat.t16
- MG-R Core