Pagina 1 van 1

waterpomp schoepen in motor.

Geplaatst: wo apr 18, 2012 10:46 pm
door falco
Ben weer erg blij! heb vandaag nieuwe distributie riem, spanrol, multiriemen en waterpomp laten plaatsen in de garage, er was wel een vervelend puntje, de oude waterpomp was 2 schoepen kwijt, ze hebben alle leidingen doorzocht en overal waar ze in en bij konden maar niets meer gevonden, de auto koelt goed, iemand al eens ervaring mee gehad?

Geplaatst: wo apr 18, 2012 11:27 pm
door 118GTR
Uiteraard is het type motor niet van belang :+

Geplaatst: wo apr 18, 2012 11:28 pm
door falco
gaat weer lekker met mij :? het is een 1.8 zonder turbo

Geplaatst: wo apr 18, 2012 11:36 pm
door 118GTR
Thanks, maar eigenlijk maakt het toch niet uit.

Raar dat een schoep afbreekt, die dingen draaien rond in koelwater, daardoor kunnen ze niet oxideren, ze raken niets behalve koelwater en er staat geen grote kracht op.

Ik heb nooit ook maar enige schade aan de bladen gezien behalve wanneer het koelwater bevroren was. (ergo = kraanwater)

Geplaatst: do apr 19, 2012 5:09 pm
door mathyn
Kan natuurlijk een fabrieksfoutje zijn? kijken of je het eruit kunt halen maar volgens mij is het wel schadelijk losse delen in de motor :shock:.
In ieder geval succes

groet mathyn

Geplaatst: do apr 19, 2012 6:30 pm
door arjen
Wel vreemd dat die schoepen afbreken.. waarschijnlijk zijn ze blijven steken in de cilinderkop. Kan eigenlijk geen schade aanrichten. Aangezien het onmogelijk het hele systeen rond kan komen, komt het nooit in de waterpomp terecht. Verder zijn er geen bewegende delen, dus zolang er niet verstopt zit o.i.d. is er verder niks aan de hand.

Geplaatst: do apr 19, 2012 9:26 pm
door falco
Toen ik de auto kocht had hij al enorme < met hoofd letter E > onderhoud achterstand , ik kocht hem met 167d op de teller en zo ver ik kan achterhalen heeft hij op 70 dkm zijn laatste beurt gehad dus het zou goed mogelijk zijn dat het nog de eerste pomp is. hij koelt goed dus laten we hopen dat het zo blijft.

Geplaatst: vr apr 20, 2012 6:26 pm
door falco
ik had hem gelukkig voor de zekerheid vervangen omdat ik gehoord had dat rover adviseerde hem meteen bij een distributie riem te laten doen, het geld was het niet riem, spanrol en pomp maar 113 euro de garage kost mij niets, de ene hand wast de ander mooier kan je het niet hebben.

Geplaatst: vr apr 20, 2012 10:26 pm
door JD
is wel verstandig om mee te vervangen, helemaal als hij er al zo'n poos opzit ;)
is heel vervelend als na een maand je pomp er mee ophoud of gaat lekken en weer de hele handel los gemaakt moet worden :mrgreen: