Pagina 1 van 1
Geplaatst: za jan 07, 2012 12:55 pm
door arjen
Heb je een cruise control met zo'n vacuum pot? Misschien dat de motor valse lucht aanzuigt via die vacuumpot, waardoor ie een verkeerd mengsel signaleert. Stand van de gasklep heeft in ieder geval geen invloed op de katalysator sensor (lambda sonde)
Geplaatst: za jan 07, 2012 1:08 pm
door arjen
Vacuumpot, geen pomp. Een van de kabels bij de gasklep moet hierop aangesloten zijn en er zit uiterraad een vacuumslang op. Even zoeken onder de motorkap

Geplaatst: zo jan 08, 2012 1:06 am
door arjen
Ja dat is m. Zie dat het om een turbo motor gaat, dus dan zal die vacuumslang waarschijnlijk aangesloten zijn bij de rembekrachtiger. Dan kan ie de storing eigenlijk niet veroorzaken. Probleem komt nooit voor bij uitgeschakelde cruise control? En zit die vacuumslang ook daadwerkelijk vlak voor de rembekrachtiger aangesloten?
Geplaatst: zo jan 08, 2012 1:10 am
door arjen
Slang zit goed aangesloten zie ik net op de foto
Geplaatst: zo jan 08, 2012 12:40 pm
door bam
Waar haalt hij zijn snelheids signaal vandaan? En ligt het massadraadje van de cruise control wel goed aan massa?
Geplaatst: zo jan 08, 2012 12:51 pm
door arjen
Heeft de auto het probleem meteen na de inbouw gekregen? Kun je zien waar de cruise control zijn spanning en toerental/snelheidssignaal weg haalt?
Geplaatst: di jan 10, 2012 10:31 pm
door arjen
Even de bedrading volgen. Snelheid word vaak afgetakt van bobine signaaldraad, maar kan ook op krukassensor, nokkenassensor, een abs sensor of van de snelheidsmeter. Voeding meestal vanaf accu, zekeringcompartiment of contactslot. Massa zit vaak gewoon op de carrosserie.