Pagina 1 van 2

Thermostaat rover 75 CDt

Geplaatst: za feb 05, 2011 10:28 pm
door Eric27
Is de thermostaat die op een BMW 320 D motor M47 is gemonteerd het zelfde
als de thermostaat van de Rover 75 CDt?
Het motorblok is het zelfde maar kloppen de aansluitingen van het thermostaat huis ook?
Deze zijn namelijk genoeg te koop op de duitse ebay en daar een stuk goedkoper.

Eric.

Re: Thermostaat rover 75 CDt

Geplaatst: za feb 05, 2011 10:45 pm
door Eric27
Eric27 schreef:Is de thermostaat die op een BMW 320 D motor M47 is gemonteerd het zelfde
als de thermostaat van de Rover 75 CDt?
Het motorblok is het zelfde maar kloppen de aansluitingen van het thermostaat huis ook?
Deze zijn namelijk genoeg te koop op de duitse ebay en daar een stuk goedkoper.

Eric.
Ben er al uit dat past niet.

Geplaatst: zo feb 06, 2011 12:26 am
door 118GTR
fijn dat je het even meld, ik had echt gedacht dat het wel zou passen.

Enfin, een thermostaat is toch niet erg duur. Misschien 15 euro, en dan mag hij in duitsland misschien 5 euro zijn, maar dan komen er verzendkosten bij. En een NL thermostaat kun je gemakkelijk omruilen als er iets mis is.

Dus tenzij je van plan was er 10 te bestellen valt mijn voorkeur al snel op de NL-auto vakhandel.

Geplaatst: zo feb 06, 2011 9:53 am
door bam
Incl huis en pakkingen 36 pnd. :roll:

Afbeelding

Geplaatst: vr feb 11, 2011 4:28 pm
door Cipi
Ik zie hier juist een topic betreffende de thermostaat.
Ik heb een paar weken geleden gemerkt, toen het zo aan het vriezen was, dat mijn motor slecht op temp. kwam.
Normaal staat de naald op het middelste streepje. Echter nu kwam deze niet tot daar. Als ik stil stond zakte te temp. zelfs nog verder.
Houdt dit een kapotte thermostaat in?

Gr, Dirk

Geplaatst: vr feb 11, 2011 5:25 pm
door tomcat.t16
Cipi schreef:Ik zie hier juist een topic betreffende de thermostaat.
Ik heb een paar weken geleden gemerkt, toen het zo aan het vriezen was, dat mijn motor slecht op temp. kwam.
Normaal staat de naald op het middelste streepje. Echter nu kwam deze niet tot daar. Als ik stil stond zakte te temp. zelfs nog verder.
Houdt dit een kapotte thermostaat in?

Gr, Dirk
Het lijkt erop alsof je thermostaat niet meer dicht gaat.

Geplaatst: vr feb 11, 2011 6:26 pm
door Eric27
Cipi schreef:Ik zie hier juist een topic betreffende de thermostaat.
Ik heb een paar weken geleden gemerkt, toen het zo aan het vriezen was, dat mijn motor slecht op temp. kwam.
Normaal staat de naald op het middelste streepje. Echter nu kwam deze niet tot daar. Als ik stil stond zakte te temp. zelfs nog verder.
Houdt dit een kapotte thermostaat in?

Gr, Dirk
Als de standkachel niet werkt dan moet je er toch rekening mee houden
dat als het goed vriest je zeker 20 minuten moet rijden om de motor op temperatuur te krijgen.
Ga je binnen die tijd stilstaan dan zakt de temperatuur inderdaad.

Eric.

Geplaatst: vr feb 11, 2011 7:23 pm
door bam
Ik zet mijn climatcontrol uit dat scheelt iets, dan blijft hij constant 9 uur.
Zomers in de file met climat aan zakt hij bij mij. :roll:
Dat komt waarschijnlijk omdat de fan dan wekt

Geplaatst: vr feb 11, 2011 8:36 pm
door Cipi
Een stand kachel heb ik er niet in zitten, en de climate controlle staat uit.
Ook dan komt die niet aan "9uur".

Gr, Dirk

Geplaatst: vr feb 11, 2011 8:51 pm
door Eric27
Cipi schreef:Een stand kachel heb ik er niet in zitten, en de climate controlle staat uit.
Ook dan komt die niet aan "9uur".

Gr, Dirk
Bij wat voor ritten zijn dat? De duur bedoel ik?

Eric.

Geplaatst: vr feb 11, 2011 11:32 pm
door Cipi
O.a ook autobaan ritten, bv 120km.
De temp. komt en blijft juist onder die "9uur". Als ik dan stil sta zakt die weg.
Ga ik dan weer rijden stijgt de temp. weer een beetje.
Ik weet dat die vorig jaar winter niet deed. Toen bleef de temp. gelijk.

Gr, Dirk

Geplaatst: za feb 12, 2011 9:00 am
door Eric27
Cipi schreef:O.a ook autobaan ritten, bv 120km.
De temp. komt en blijft juist onder die "9uur". Als ik dan stil sta zakt die weg.
Ga ik dan weer rijden stijgt de temp. weer een beetje.
Ik weet dat die vorig jaar winter niet deed. Toen bleef de temp. gelijk.

Gr, Dirk
Grote kans dat inderdaad de thermostaat niet meer goed werkt.
Deze sluit niet voldoende meer af.
Als deze wil vervangen dat is nog wel een hele klus niet moeilijk maar toch wel veel werk.
Je kunt voor een simpele oplossing kiezen dat is in 15 minuten gedaan dan moet je deze thermostaat hebben.


http://cgi.ebay.co.uk/Rover-75-MGZT-CDT ... 564219792d

Is iets duurder maar scheelt je een paar uur werk.

Eric.

Geplaatst: za feb 12, 2011 9:29 am
door Cipi
Bedankt voor de tip.
Ik dacht dat het makkelijker zou zijn om de thermostaat te vervangen.
Dus als ik het goed begrijp wordt deze in de bovenste water slang geplaatst?

Gr. Dirk

Geplaatst: za feb 12, 2011 11:13 am
door arjen
Ik zou gewoon de originele plaatsen. Deze gaat op den duur gegarandeerd lekken en dan moet ie alsnog vervangen worden.

Geplaatst: za feb 12, 2011 1:54 pm
door Eric27
Victor schreef:Arjan, waarom zou die gaan lekken? Of bedoel je dat de orginele gaat lekken?

Ik lees wel positieve verhalen over dit ding

Bij mij is 2 jaar geleden wel de pakking vervangen van de thermostaat (tijdens vervangen koppelign) maar de thermostaat zelf niet. Mn auto komt wel op temperatuur maar met koud weer (rond vriespunt) valt mij op dat na een rit van 30 min soms de standkachel nog draait. Ik vermoed dus dat mn auto soms aan het verwarmen en koelen tegelijk is, dus meer brandstofgebruik.

Dit lijkt me wel een slimme oplossing

Eric heb je deze al gekocht?
Nee ik heb hem niet gekocht mijn thermostaat werkt goed, maar als deze niet goed zou werken kocht ik deze wel.
Als mijn waterpomp kapot gaat deze loopt al een tijdje mee dan weet ik niet wat ik doe of een nieuwe orginele thermostaat of de oude overzetten en als er dan problemen komen deze thermostaat plaatsen.

Eric.

Geplaatst: za feb 12, 2011 1:55 pm
door Eric27
arjen schreef:Ik zou gewoon de originele plaatsen. Deze gaat op den duur gegarandeerd lekken en dan moet ie alsnog vervangen worden.
Arjen wat kost een nieuwe orginele thermostaat inclusuef pakkingen?

Eric.