Pagina 1 van 1
instrumenten paneel Rover 75
Geplaatst: di jun 23, 2009 11:48 am
door Cipi
Hoi,
Ik vond juist op MP deze advertentie:
http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... euken.html
Het betreft de instrumenten voor een Rover 75 benzine.
Kan ik de snelheidsmeter ook in de mijne CDTi zetten ipv de mijlen.
Ik heb gezien dat beide tot 240km/u gaan.
Is de tripcomputer ed ook om te zetten?
Dirk
Geplaatst: di jun 23, 2009 12:50 pm
door Dr Doggystyle
volgens mij heb je de verkeerde link geplakt ....
Geplaatst: di jun 23, 2009 1:32 pm
door bam
Je tripcomputer kan je softwarematig omzetten naar km's
Dashboard zou ik zo laten een snelheidsmeter in mijlen valt wel mee.
Geplaatst: di jun 23, 2009 2:52 pm
door Cipi
bam schreef:Je tripcomputer kan je softwarematig omzetten naar km's
Dashboard zou ik zo laten een snelheidsmeter in mijlen valt wel mee.
Er staan ook km op. Het ging mij hoofdzakelijk om de tripcomputer.
Wie of hoe kan/kun je die omzetten?
Dirk
Geplaatst: wo jun 24, 2009 12:02 am
door bam
Ik weet niet of je hier wat mee kan?
Ik ga nog even de boeken in.
Rover 75/MG ZT - Diagnostics access via the Instrument Pack
To enable the OBC diagnostics:
a) Press and hold the trip reset button.
b) Put key into ignition switch and turn to KLR (Ignition switch
position #1)
c) Your LCD display will show something like this "test 1.-"
d) Press the reset button till you get to "test 19.-". (19.0 unlocks all
the features)
e) Wait for display to show "Log I -off" and press the reset button
f) With no delay press Trip Reset several times to select one of the
following functions:
1 Car, Engine and cluster data
1.0 VIN serial number
1.1 K-number
1.2 Cluster Part #
1.3 Coding (04)/diagnosis (52)/bus index (10)
1.4 1200 Week (12)/year of manufacture (2000)
1.5 09_160 Hardware (09) and software # (16.0) of cluster
1.6 Injection Status-number of cylinders-motor number
2.0 2 Cluster System Test - Activates the gauge drivers, indicators and
LEDs to confirm function
3 Service Inspection (SI) Data
3.0 Used fuel in liters since last SI
3.1 Periodic inspection days; elapsed days (since last SI)
4 Momentary Consumption
4.0 Instant fuel consumption - 0145=14.5 liters/100km
4.1 Instant fuel consumption - 0018=1.8 l/Hour
5 Distance Gone Consumption
5.0 Average mileage; 082=8.2 liters/100km
5.1 Calc. km to refuel (momentary distance to go)
6 Fuel Level sensor inputs in liters
6.0 Fuel level averaged; 109330 - Left half sensor input=10.9 liters;
Right sensor input=33.0 liters
6.1 Total tank level averaged; 0439 - vlgs 6.0: 10.9+33.0=43.9 liters
6.2 Indicated value and diagnostics:
last digit: 1 - both sensors ok; 2 - sensor error; 3 - signal error
- no display
7 Temperature and Speed
7.0 021+ Coolant/Engine temperature (21C)
7.1 130 Ambient/Outside temperature - chg met 5 pts. 125/130/135
7.2 Engine speed / Current RPMs 1/min
7.3 Vehicle speed / Current Speed in km/hour
8 Values of 7.0 bis 7.3 in HEX form
9 Battery
9.0 140 Battery Voltage - 140 = UB 14.0v
10.0 Country code
11.0 Unit code
12.0 Not used
13.0 Gong test
14.0-14.4 Error memory: if 000000 no error in memory
15.0 - 18.0 not used
19 Lock Status; unlocks functions in range 3-18
19.0 L-On/L-Off Unlock: press button when "L-Off"
20.0 Correction Factor for OBC Fuel Consumption
Formula for the Correction Factor:
Indicated Consumption X 1000 / Measured Consumption = Factor (4321)
Press Reset button to begin setting the of the first (1) digit - press
reset when the right digit appears
20.1 Setting of the second (2) digit
20.2 Setting of the hundred (3) and thousand (4) digit
20.3 Store and Display the Correction Factor
21.0 Software Reset; reset OBC settings
Geplaatst: wo jun 24, 2009 5:51 pm
door Cipi
[quote="bam"]Ik weet niet of je hier wat mee kan?
Ik ga nog even de boeken in.
Rover 75/MG ZT - Diagnostics access via the Instrument Pack
"To enable the OBC diagnostics:
a) Press and hold the trip reset button.
b) Put key into ignition switch and turn to KLR (Ignition switch
position #1)"
Helaas, er gebeurd niets.
Als ik het goed begrijp moet ik dus de knop ingedrukt houden en dan de sleutel op de eerst stand draaien.
Er gebeurd dus niets. Het dislpay blijft leeg.
Dirk
Geplaatst: wo jun 24, 2009 11:44 pm
door bam
Correct Dirk,
Ik heb nog even mijn boeken erop na geslagen maar kan helaas niets anders vinden.
Waarschijnlijk is type 2 net even anders
