Pagina 1 van 2
Auto houdt in en Kachel wordt niet warm?
Geplaatst: di jan 06, 2009 2:27 pm
door Smurfing
Zo als de titel al aangeeft heb ik weer eens wat probleempjes.
Al eerste als ik vanaf stationair in keer vol gas geef sputtert de auto even voordat ie in de toeren vliegt en de buren wakker maakt
Ook onder het rijden gebeurd dit. Dus bijvoorbeeld 2000 toeren en dan volgas is stotter sputter en dan gaan.
Ook lust ie nogal een slok benzine. Kan dit er ook mee te maken hebben?
Ten tweede wordt mijn kachel niet warm. De vooruit wasem en de benedenstand wel maar de ventilatorroostertjes in het dashboard blijven koude lucht blazen.
Iemand enig idee?
Groeten,
Smurf
Geplaatst: di jan 06, 2009 3:09 pm
door Silly CVT
Klinkt als een verstopt benzinefilter... Hoe lang zit het filter er al in en rij je je tank wel eens helemaal leeg? Als die pas vervangen is weet ik het ook niet. 
Die kachel... Is er niet ergens een weerstandje deaud? Een slang los?
Geplaatst: di jan 06, 2009 3:16 pm
door Smurfing
Geen idee hoe lang die er al in zit. Heb laatst 2 keer bijna op de laatste druppels moeten rijden. Maar daarvoor deed ie et ook al. Toen ik de auto kocht stond er net 100000km op de teller dus zal er wel zolang inzitten denk ik.
Geplaatst: di jan 06, 2009 3:39 pm
door Silly CVT
Bezinefilter is niet zo duur en ook niet moeilijk om te vervangen, probeer dat eens. Scheelde bij mij echt een duit!! 
Geplaatst: di jan 06, 2009 6:27 pm
door Smurfing
Ga ik zeker doen bedankt voor de tip!
Geplaatst: di jan 06, 2009 9:51 pm
door 118GTR
De draaibare roosters zijn ook helemaal niet aangesloten op je kachelradiateur.
m.a.w. er kan ook nooit warme lucht uit komen.
Geplaatst: di jan 06, 2009 11:48 pm
door Smurfing
Weer wat geleerd

BTW de kabel is netjes aangekomen. was inderdaad een zo gepiept klusje
Geplaatst: wo jan 07, 2009 1:18 am
door 118GTR
Dat is weer een probleem minder dan. :P
Ontstekingssysteem is wel 100% goed he? Metname die distributiekapjes, echt een Roverkwaal, gelukkig kosten ze weinig en is het zeer gemakkelijk zelf te verhelpen.
Geplaatst: wo jan 07, 2009 12:58 pm
door Boekie
Is het koelsysteem wel goed ontlucht? Als er ergens een luchtbel zit dan wordt de kachel ook niet goed warm dacht ik.
correct me if i'm wrong.
Geplaatst: wo jan 07, 2009 2:45 pm
door 118GTR
@boekie: Als er wel warme lucht op je voorruit en voeten komt, dan lijkt me de kachel het wel doet.
Voor de duidelijkheid een rover 100 heeft 2 ventilatie-systemen, de ene gaat door de kachelradiateur, de andere niet.
Geplaatst: wo jan 07, 2009 2:50 pm
door Smurfing
Dus eigenlijk is het een prehistorische airco die luchtroosters?

Geplaatst: wo jan 07, 2009 4:57 pm
door Boekie
Smurfing schreef:Dus eigenlijk is het een prehistorische airco die luchtroosters?

Idd niet echt meer van deze tijd nee
@ 118GTR
Aah leesfoutje ik dacht dat de kachel het helemaal niet meer deed.
Geplaatst: wo jan 07, 2009 6:08 pm
door Johnny_D
118GTR schreef:@boekie: Als er wel warme lucht op je voorruit en voeten komt, dan lijkt me de kachel het wel doet.
Voor de duidelijkheid een rover 100 heeft 2 ventilatie-systemen, de ene gaat door de kachelradiateur, de andere niet.
iets wat ze dus niet gescrapt hebben uit de austin versie (metro type 1 en 2)
in mijn metro blijft het swinters ook altijd steen koud.
een goede optie is om een wisser binne handberijk te houden

Geplaatst: wo jan 07, 2009 6:14 pm
door Smurfing
net getankt schrok me dood. 150 km op 18 liter

En dan heb k niet de hele tijd lopen trappen

Geplaatst: do jan 08, 2009 7:52 pm
door Boekie
Dat lijkt me iets te veel van het goede.
Wat had je ook al weer? Carburateur of Single/Multipoint injectie
Geplaatst: do jan 08, 2009 8:42 pm
door 118GTR
1400 single.
Kan natuurlijk ook weer van alles zijn, bv een temp sensor die zegt dat het erg koelwater koud is(en blijft), dan spuit hij meer brandstof in.
Lambdasensor kan hetzelfde doen.