Pagina 1 van 3
blok vervange
Geplaatst: di sep 09, 2008 10:40 pm
door Johnny_D
Oke waar ik dus al bang voor was is dus uit ijndelijk gebeurt
Flinke klap vanmidag en een hoop geratel in z'n 2e versneling.
Conclusie de bak is gewoon naar z'n grootje
Gelukkig heb ik een compleet blok + bak liggen
Gelijk even aan begonne en heb de bak(op een hoop vloeibare paking na) los.
nu ging dit vrij simpel omdat het blok niet in een auto zit.
maar, gaat het dus ook zo simpel als het blok in wel in de auto zit?
dus: draatjes, kopelings kabel en de rest van de meuk loshale. boutjes los(blok ondersteune), moter steune los en bak er uit.
En vise versa met de nieuwe bak.
Of komt er nog meer bij kijken?
Hoe zit het verder met de olie in de bak? normaal gesproken is dit apart van het blok.
Is dat hier bij ook zo?(aangezien de bak vast zit aan de zijkant van het blok en dus ook aan de carter ba .e.d)
of is er een apart punt waar je dit kan vullen en tappen?
Geplaatst: di sep 09, 2008 10:44 pm
door 118GTR
Ik weet er eigenlijk niet zoveel van, maar de versnellingsbak zit onder de krukas, en dat ding aan de zijkant is het vliegwiel met koppeling.
Geplaatst: di sep 09, 2008 10:50 pm
door Johnny_D

fock
ik dacht dus dat de bak aan de zij kant zat?
zit hij dan onder de carterpan? aangezien de schakel stange daar ook naar binne gaan. kan dus net zo goed het blok over zette?
btw ik dacht dat jij de 100 serie specialist was

, of geld dat niet voor de mk1 en 2?
Geplaatst: di sep 09, 2008 10:51 pm
door 118GTR
Als je het carter eraf pakt moet je tegen de tandwielen aan kijken.
Maar nogmaals ik ken het blok verder niet.
Geplaatst: di sep 09, 2008 11:02 pm
door wolter
Geplaatst: di sep 09, 2008 11:07 pm
door Johnny_D
@ wolter. fijn van die mense die als ze niks te zeggen hebben, dat ook gewoon doen, maar tog op deze manier laten weten dat ze me voelen

Geplaatst: wo sep 10, 2008 8:50 am
door Dutch
BAK en carter zijn bij een A serie motor een geheel, als je dus je bak eronderuit wilt halen moet je gewoon het deel onder je onderblok verwijderen. (wat jij volgens mij carter noemd)
Motor en bak delen in een A-serie de olie, vandaar de regelmatig verversen ook zo belangerijk is.
Bak is niet eronderuit te halen als het blok nog in de auto zit.
(maar dit wil je ook niet) blokje pak je er in 2 a 3 uurtjes zeker wel uit.
Succes
Geplaatst: wo sep 10, 2008 5:26 pm
door Johnny_D
ja tot die conclusie waren jouke en ik ook al gekomen. tanks any way
Geplaatst: wo sep 10, 2008 9:05 pm
door easy2
dan vraag ik me af wat je nu van je "reserve" blok af hebt gesleuteld
Zorg ervoor dat je tussen het blok en de wisselbak allemaal nieuwe pakkingen zet, en ook een beetje vloeibare (siliconen) pakking. Let ook op het rubber van de het olie kanaal! zonder dit rubber geen oliedruk...
Vervang nu je de wisselbak op de werkbank hebt staan ook meteen alle keringen, tenzij je 100% zeker weet dat ze dicht zijn. Heb ik niet gedaan en sindsdien markeert mijn mini zijn terrein...

Geplaatst: wo sep 10, 2008 9:17 pm
door Johnny_D
ik wissel het heleblok. dus geen gekut met het wisselen van de bak.
Geplaatst: vr sep 12, 2008 8:13 pm
door Johnny_D
ok morge dus open hart operatie aan het oranje monster. Ik heb gelukkig wel eens eerder een metro blok verwijdert, maar iemand nog tips en trucks waar door het nog simpeler kan?
het sub frame word trouwens ook gelijk verwiselt, daar zal de wegliging aardig van opknappe denk ik zo

Geplaatst: vr sep 12, 2008 8:26 pm
door EwouD
Kun je wat foto's maken? Ik heb hetzelfde klusje te doen... Foto's zeggen meer dan boeken..

Geplaatst: vr sep 12, 2008 8:28 pm
door Johnny_D
kweet niet of uithoorn ver rijde is maar anders mag je ook gewoon kome kijke hor
bier en kofie zijn aanwezig

Geplaatst: za sep 13, 2008 2:12 pm
door Dino
zeg is da blokje vanjou. is toch hetzelfde als van een mini niet?
Geplaatst: za sep 13, 2008 4:31 pm
door Johnny_D
ja klopt als een bus.
Geplaatst: za sep 13, 2008 4:46 pm
door EwouD
Nou ja, hetzelfde, Metro heeft grotere kleppen toch? Meer PK's dacht ik...
