Pagina 4 van 4

Geplaatst: za jul 18, 2009 9:46 am
door Dr Doggystyle
en boekie
wanneer komt er nou een sleutelmeeting om minimaal een 100je van je klaar te maken ? :lol:

Geplaatst: za jul 18, 2009 10:01 am
door Boekie
Ja die moet eigenlijk ook nog komen. Ik ben morgen vrij dus dan kan ik weer ff klussen aan de nette GTI. Die moet ik morgen wel af krijgen. Dan blijven de GTA/116GTI/Si en de BRM nog over ;) Dus genoeg te doen lijkt me zo :D

Maarjah heb nu vakantie en dat betekent dus heel veel werken. (weinig aan de auto's helaas)

Geplaatst: za aug 22, 2009 9:48 am
door Boekie
Ik zit momenteel met een technisch probleem in mijn maag.

Vorige week had ik eindelijk vakantie dus ben ik lekker met de auto's bezig geweest. Omdat o.a. de koppeling moest worden vervangen en het blok aan een grote schoonmaakbeurt toe was besloot ik om het blok uit de auto te halen. Daarbij liet ik de versnellingsbak zitten.

Toen ik klaar was met het verrichten van de nodige onderhoudswerkzaamheden plaatste ik het blok weer terug en sloot ik alles aan. Ik draaide de sleutel om en........ meteen starten! Nou das mooi dacht ik. Totdat ik de auto in de versnelling zette en de koppeling liet opkomen. De auto deed helemaal niets en bleef gewoon stationair draaien.

Ik heb tegendruk bij mijn koppelingspedaal. Als ik schakel zie ik de schakelstangen bewegen. (De auto maakt geen rare geluiden)

Maar toch heb ik geen aandrijving :cry:

Wat zou het kunnen zijn?

Geplaatst: za aug 22, 2009 10:00 am
door Dutch
wel je lager + plaat + drukgroep erin gezet?

Geplaatst: za aug 22, 2009 10:10 am
door Boekie
Jep anders zou ik ook geen druk op het koppelingspedaal hebben toch?

Geplaatst: zo aug 23, 2009 9:40 am
door Dutch
Das waar, echter zelf geen ervaring met bovenstaande :lol:

Heb je het normale gevoel in je pendaal zoals normaal?

Geplaatst: zo aug 23, 2009 9:49 am
door 118GTR
heb je het druklager wel goed op je koppelingsarm gezet? Het lijkt erop dat je koppeling continue ingetrapt wordt, jij kunt hem dan wel "verder" indrukken met bijbehorende kracht, maar bij het loslaten is hij nog steeds niet aangegrepen.

Bovendien lees ik dat de koppeling nieuw is, geld hetzelfde voor de drukgroep en het lager? Want bv de drukgroep en het lager die moet je nog wel eens bij elkaar houden omdat de vormen nog wel eens verschillen. (bv hele "hoge" vingers met een laag lager of juist omgekeerd)

Geplaatst: ma aug 24, 2009 9:27 am
door Boekie
Druk op het koppelingspedaal is normaal (maar mischien iets zwaarder)

Klopt van die lange en korte vingers. Is volgens mij het verschil tussen een GTI en een GTA koppeling.

Er is een misschien een hele kleine kans dat het druklager niet goed zit. Ik heb dit echter nog nooit mee gemaakt maar wil het niet uitsluiten. Deze week ga ik er weer mee bezig. Eerst alles goed nalopen voordat ik het blok er uit haal.

Keep u posted

Geplaatst: ma aug 31, 2009 11:35 am
door Boekie
Blok is er weer uit geweest en wat bleek? De drukgroep was niet goed. De auto koppelt en schakeld nu als een nieuwe :D

Nu alleen nog de dynamo, het koelsysteem en de apk.